[all] oswietlenie nóg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 30 sie 2009, 11:48
- Lokalizacja: żywiec
[all] oswietlenie nóg
witam
jestem obecnie w trakcie remontu kabiny. Przez dziure koło wentylatorka wlewała mi sie woda . Dlatego tez bylem zmuszony do wymiany wszystkich filców a jednoczesnie postanowilem troche odswierzyc wnetrze czyli pranie siedzisk oraz wykładzini. Pomyslalem sobie przy okazji ze fajnie by bylo miec podswietlanie nog. Zawsze sie meczylem jako pasarzer z tym gdzie tak naprawde jest prog przy wysiadaniu. No i jak cos mi spadlo po ciemku szukac to makabra. Nabyłem wiec takie cuda http://allegro.pl/item773689834_diodowe ... y_led.html
powiedzcie mi jak moge to podłaczyc . Tak zeby mi sie zaczynalo swiecic dopiero po włączeniu swiateł . POZDRAWIAM
jestem obecnie w trakcie remontu kabiny. Przez dziure koło wentylatorka wlewała mi sie woda . Dlatego tez bylem zmuszony do wymiany wszystkich filców a jednoczesnie postanowilem troche odswierzyc wnetrze czyli pranie siedzisk oraz wykładzini. Pomyslalem sobie przy okazji ze fajnie by bylo miec podswietlanie nog. Zawsze sie meczylem jako pasarzer z tym gdzie tak naprawde jest prog przy wysiadaniu. No i jak cos mi spadlo po ciemku szukac to makabra. Nabyłem wiec takie cuda http://allegro.pl/item773689834_diodowe ... y_led.html
powiedzcie mi jak moge to podłaczyc . Tak zeby mi sie zaczynalo swiecic dopiero po włączeniu swiateł . POZDRAWIAM
Najlepiej to sobie zrób tak - mase weż podepnij pod czujniczek od otwierania drzwi, a plusik weż ze stacyjki. Ja tak zamontowałem u siebie, zastosowałem małą lampeczke, tylko u mnie coupe i dwoje drzwi i dla kierowcy podpiełem mase pod czujnik strony kierowcy a pasażera pod strone pasażera - wtedy jak otwieram drzwi kierowcy to zapala się strona kierowcy, jak pasażera to dwa na raz. Jeszcze zrobiłem coś takiego że te pomarańczowe lampki dałem pod zamkiem na drzwiach - bo drzwi coupe są długie i żeby zabezpieczyć żeby inni widzieli jak w nocy są otwarte (są tam właściwie przyklejone odblaskowe nakejki oryginalnie ale zarówka to zawsze lepsza.) Wszystko podpięte analogicznie jak lampki pod nogami. Tylko mały błąd zrobiłem i plusa wziełem z szyb elektrycznych i coś nie teges było bo po zamknęciu samochodu powinny gasnąć klawisze od szyb elektrycznych a one dosłownie przygasały. Mysze to poprawić ale narazie czasu brak...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem dokładnie jak działa cały system, ale jakakolwiek ingerencja w niego powoduje zakłócenie jego pracy. Dałem kiedyś inne diody niż były seryjnie i też działy sie cyrki - podświetlanie nie gasło tak jak powinno. Dałem ori diody i wszystko znów było ok. Wygląda na to że system obliczony jest na określony pobór mocy czy coś takiego. Kiedy jest większy dzieją się cyrki.Cichy pisze:Tylko mały błąd zrobiłem i plusa wziełem z szyb elektrycznych i coś nie teges było bo po zamknęciu samochodu powinny gasnąć klawisze od szyb elektrycznych a one dosłownie przygasały. Mysze to poprawić ale narazie czasu brak...
Co do podświetlania nóg to również na tym myślę. Zamierzam zrobić to w podobny sposób jak kolega tzw. Otwieranie drzwi powoduje podświetlanie podłogi z tej strony. Myślę jeszcze nad opcją że przy włączeniu lampki zapalą się wszystkie światła. Ale to jeszcze kwestia przemyślenia.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3693
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Mam jedną sprawę bo widzę że koledzy majstrują oświetlenie nóg. Już zakupiłem moduły ledowe tylko z uwagi na to iż jestem kompletnym imbecylem w sprawach logiczno elektrycznych nie wiem jak to podpiąć żeby załączało się jak otworzę którekolwiek z drzwi. planuję zamontować lampi diodowe pod schowkiem na rękawiczki, pod kierą oraz z tyłu pod siedzeniami kierowcy i pasażera (świecenie na nogi tylnych pasażerów).
I teraz pytanie.
do oświetlenia wewnętrznego to zakupiłem takie coś jak na focie niżej tylko 3 diodowy:
myślałem aby włączyć to pod włącznik krańcowy w słupku między drzwiami. Wiecie
dokładnie gdzie przebiegają kable żeby jak najłatwiej się w nie wpiąć żeby nie zdejmować połowy tapicerki żeby to znaleźć??
I teraz czy otwarcie którychkolwiek drzwi załączy 4 lampki ??
Od razu piszę że nie będzie taki tjuningowy niebieski kolor jak na focie tylko zwykły biały zimny. Więc nie krzyczcie że to wieś.
Gdzie to wpiąć?? Gdzie plus gdzie minus. Weźcie pod uwagę iż nie jestem elektrykiem. Pomocy.
I teraz pytanie.
do oświetlenia wewnętrznego to zakupiłem takie coś jak na focie niżej tylko 3 diodowy:
myślałem aby włączyć to pod włącznik krańcowy w słupku między drzwiami. Wiecie
dokładnie gdzie przebiegają kable żeby jak najłatwiej się w nie wpiąć żeby nie zdejmować połowy tapicerki żeby to znaleźć??
I teraz czy otwarcie którychkolwiek drzwi załączy 4 lampki ??
Od razu piszę że nie będzie taki tjuningowy niebieski kolor jak na focie tylko zwykły biały zimny. Więc nie krzyczcie że to wieś.
Gdzie to wpiąć?? Gdzie plus gdzie minus. Weźcie pod uwagę iż nie jestem elektrykiem. Pomocy.
ja się podpiołem pod zapalniczkę, żeby wciąż się nie paliło zamontowałem przełączniki w tylnej popielniczce (w audioli jest kategoryczny zakaz palenia wiec jest niewykorzystywana :mrgreen: ) dzieki czemu każdy z pasażerów może sobie podświetlić swoją strone a z przodu podłącze chyba pod radio (u mnie radio nie jest podłączone pod stacyjke więc działa w każdym momencie................ chyba ze akumulator padnie :mrgreen: )
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3693
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
No właśnie. A mi chodzi o to aby świeciło się zgodnie z tą samą zasadą jak np światło w podsufitce - jeżeli otworzę którekolwiek z drzwi to zapalają się wszystkie.MJ pisze:ja się podpiołem pod zapalniczkę, żeby wciąż się nie paliło zamontowałem przełączniki w tylnej popielniczce
Pomóżcie koledzy bo nie wiem jak to zrobić.
Myślałem żeby może podkraść kabelkiem z którejś lampki plus i minus i w tym samym trybie będą się zapalać. Tylko trzeba by ciągnąć kabel aż do lampki z podłogi. Nie wiem po prostu jak to zrobić najkrótszą drogą. Gdzie jest przekaźnik za to odpowiedzialny bo może (nie wiem nie znam się) wystarczyło by się wpiąć w niego.
to musisz zrobić tak jak koledzy wyżej napisali, a mianowicie musisz sie podpiąć do czujnika od drzwi (np. minusem) i tak o ile się nie myle (jeszcze się z tym nie bawiłem to tak na 100% nie jestem pewien) czujnik od tylnych drzwi znajduje się w środkowym słupku (wystarczy boczek od słupka zdjąć) a od przednich w przednim słupku (tutaj to już musisz sam popatrzeć co trzeba zdjąć ) a natomiast plusa musisz podpiąć np. pod radio (o ile działa Ci bez zapłonu), stacyjke albo światło w podsufitce, światła pozycyjne itp.sp.olsztyn pisze:No właśnie. A mi chodzi o to aby świeciło się zgodnie z tą samą zasadą jak np światło w podsufitceMJ pisze:ja się podpiołem pod zapalniczkę, żeby wciąż się nie paliło zamontowałem przełączniki w tylnej popielniczce
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3693
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
To chyba w B3 tak jest. W B4 włącznik przedni jest w słupku środkowym a od tylnych jest w nadkolu tylniego koła.MJ pisze:czujnik od tylnych drzwi znajduje się w środkowym słupku a od przednich w przednim słupku
No tak. Tylko że jak podepnę pod jeden to tylko jedne drzwi mi załączą. Więc trzeba by podłączyć pod 4 włączniki krańcoweMJ pisze:a mianowicie musisz sie podpiąć do czujnika od drzwi (np. minusem)
Teraz pytanko. Czy taki schemat jaki niżej naskrobałem by zadziałał tak jak chciałem. Zebrać 4 włączniki w jeden kabel i puścić to na lampki. Plus wziąć np z zapalniczki.
Ale pomyślałem też że jeżeli podłączył bym to nie z 4 włączników krańcowych tylko np z którejś z lampek (najlepiej w podsufitce) i to za włącznikiem (do blaszek które bezpośrednio dotykają żarówki) to w momencie otwarcia się którychkolwiek z drzwi zapala się lampka i mój zestaw oświetlenia. A jeżeli chcę przy zamkniętych drzwiach odpalić lampkę w podsufitce (przesunę przełącznik) to odpalę od razu podświetlenie na nogi). Przerobiłem to na schemacie drugim (niżej).
Oczywiście do lampki ciągniemy + i -.
Proszę mądrzejszych o uwagi i porady co zmienić czy było by to OK.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 wrz 2009, 22:56
- Lokalizacja: LHR
- Kontakt:
Mam u siebie coś takiego zamontowane, listwa 12 flux x 4 dla każdego z pasażerów i kierowcy, ładny efekt, plus do tego 5 dyfuzyjnych diód led w plastiku rączki podsufitki. Odseparowane czujniki drzwiowe, tak że po otwarciu któryś z drzwi oświetlenie zapala się tylko na nogi tych drzwi otwartych i diody w rączce podsufitki, natomiast reszta oświetlenia pozostaje w spoczynku. Plus bierzesz stąd gdzie jest stałe zasilanie, najlepiej jest dać przed tą instalacją bezpiecznik, natomiast minus bierzesz z tych właśnie odseparowanych czujników drzwiowych. Do odseparowania czujników będziesz potrzebował 8 diód prostowniczych 6A, no i trochę kabelka żeby to wszytko połączyć Jeżeli to Cię interesuje, to mogę Ci jutro machnąć parę fotek co i jak, no i oczywiście schemacik do tego :mrgreen:
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3693
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Byłbym bardzo wdzięczny. Pstryknij fotki wieczorem jak to świeci.Marcineeek pisze:to mogę Ci jutro machnąć parę fotek co i jak, no i oczywiście schemacik do tego :mrgreen:
Tylko właśnie zrobiłeś oddzielenie. A jeżeli bym chciał żeby zapalały się wszystkie (jak ori oświetlenie) po otwarciu obojętnie którychkolwiek drzwi i była możliwość włączenia na żądanie to mój schemat się nada?? (ten drugi)
A jeżeli bez opcji na żądanie to pierwszy schemat. Czy przy zastosowaniu któregokolwiek schematu (mojego) - jeżeli są wogóle dobrze, dawać jakiś bezpiecznik? Jak tak to jaki?
Ale zanim zacznę cokolwiek robić poczekam na foty i schemacik od Ciebie.
I jeszcze jedno. Jakimi kablami to ciągnąć. Czy takie żyłowe 2x0,8 starczą. Tylko w praktikerze znalazłem takie oznaczone jako telekomunikacyjne.
Przyłącze do tych moich modułów LED są 2x0,75. Pobór znikomy więc i kabel chyba nie potrzebny gruby.
Ty mówisz że masz po 12 diód w module to te moje 3 diodowe to chyba popierdółki będą. Ale jak będzie za słabo to najwyżej same moduły można sobie zmienić jak już wszystko będzie pociągnięte.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 wrz 2009, 22:56
- Lokalizacja: LHR
- Kontakt:
Ori oświetlenie tak właśnie było składane, natomiast w audiczkach po roku 96 były właśnie separowane krańcówki i montowane oświetlenie na nogi:) Twój schemat pierwszy działa bez funkcji na żądanie, natomiast jeśli połączysz go z tym drugim od lampki to bedziesz miał na żądanie. Pobór prądu jest bardzo mały wystarczy najmniejszy bezpiecznik, daj 7,5A kable te co posiadasz też w zupełności wystarczą (oświetlenie diodowe u siebie montuje na przewodach 2x1. Twoje moduły 3 diodowe będą trochę słabiej świecić Flux ma lepsze światło rozpraszania, a dioda świeci punktowo, chyba że zmatowisz czubek diody poprzez szlifowanie) ale to już Twoje oko oceni i najwyżej ręce wymienią;)
To więc tak:
Łączysz to wszystko według swojego pierszego schematu, dodatkowo możesz podciągnąć minus z lampki, wtedy będziesz mógł sobie ręcznie włączyć. Tu masz fotki jak to świeci.
Ale bym polecał mój schemacik, fajniejszy bajer:D
A tu masz krótki filmik jak działa
http://milicja.go.pl/S1050282.AVI
To więc tak:
Łączysz to wszystko według swojego pierszego schematu, dodatkowo możesz podciągnąć minus z lampki, wtedy będziesz mógł sobie ręcznie włączyć. Tu masz fotki jak to świeci.
Ale bym polecał mój schemacik, fajniejszy bajer:D
A tu masz krótki filmik jak działa
http://milicja.go.pl/S1050282.AVI
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3693
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Ale te twoje dają światła. Naprawdę mocno świecą.
Więc jeżeli ten mój drugi układ zadziała to chyba tak zrobię. Pociągnę plus i minus z lampki (jak ciągnę jeden kabel to ten drugi przy okazji pójdzie. Zobaczę jak będzie świecić. Jak za słabo to najwyżej wymienię na moduły 12LED.
Tylko zastanawiałem się bo pociągnąć z podsufitki to będzie trochę zachodu. Jeżeli będę miał problem z pociągnięciem tego to lampki w podsufitce (nie wiem jak tam dojdę kablem bez rozbierania połowy auta) to najwyżej tylko z krańcówek pociągnę. Bez opcji na żądanie. Jeszcze sprawa jak kable pod dywan schować do lampek na nogi tylnych pasażerów. Chyba że na kolumnie środkowej je zamontuję i tamtędy kable pociągnę.
Pomyślę jeszcze jak to rozwiązać. W każdym razie dzieki za pomoc i schemat. A kable to może też dam 2x1 albo 2x1,5 bo jak zmienię moduły na większe to lepiej jak kable będą miały zapas.
Więc jeżeli ten mój drugi układ zadziała to chyba tak zrobię. Pociągnę plus i minus z lampki (jak ciągnę jeden kabel to ten drugi przy okazji pójdzie. Zobaczę jak będzie świecić. Jak za słabo to najwyżej wymienię na moduły 12LED.
Tylko zastanawiałem się bo pociągnąć z podsufitki to będzie trochę zachodu. Jeżeli będę miał problem z pociągnięciem tego to lampki w podsufitce (nie wiem jak tam dojdę kablem bez rozbierania połowy auta) to najwyżej tylko z krańcówek pociągnę. Bez opcji na żądanie. Jeszcze sprawa jak kable pod dywan schować do lampek na nogi tylnych pasażerów. Chyba że na kolumnie środkowej je zamontuję i tamtędy kable pociągnę.
Pomyślę jeszcze jak to rozwiązać. W każdym razie dzieki za pomoc i schemat. A kable to może też dam 2x1 albo 2x1,5 bo jak zmienię moduły na większe to lepiej jak kable będą miały zapas.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 wrz 2009, 22:56
- Lokalizacja: LHR
- Kontakt:
Wiązka która idzie do lampki podsufitki, składa się z trzech przewodów stałego + i - oraz - z krańcówek, i biegnie obok stacji bezpieczników pod kierownicą w górę lewym słupkiem nad kierowcą, także podsufitkę zostaw w spokoju <ok> mogę wykonać zdjęcia którędy te kable biegną. To zależy w którym miejscu chcesz montować z tyłu pasażerów. najlepiej będzie pod fotelami przednimi, wtedy zawijasz kabelek pod listwę przyprogową i ciągniesz go na tył, lub bezpośrednio pod fotelem tylnym i zawijasz kabelek pod fotel, tylko że to tak nie bardzo wygląda i gorszy efekt świecenia. Twoje kabelki w zupełności wystarczą nawet na listwę 12 diod, ale radziłbym Ci kupną Fluxów, a i pamiętaj ewentualnie żeby wszystkiego nie pojarać o oporniku jeżeli taki jest wymagany, udanego rezania, jakby co to pisz :mrgreen: