Witam mam taka sprawe wymieniłem u mnie wtrysk cały i chciałbym cos zrobic ze starym.Mianowicie mam w planie go wyczyszcic i wypucowac.Jaka moge go benzyna wymyc ,Jak moge wtrysk rozebrac aby nie zniszczyc i go wyczyscic w srodku, oraz jedno z waniejszych przepustnica czy moge ja sobie rozkrecic i wyczyscic ?
Proszę o rzeczowe rady i porady z góry dzięki
[80 B4 ABT] Pytanie odnosnie czyszczenia wtrysku.
co do czyszczenia wtrysku:
Jak masz wtrysk na wierzchu:
odkręcasz 4 sruby od regulatora ciśnienia paliwa. Oceniasz czy membrana jest cała i nie popekana bez dziur itp itd. myjesz benzyną lub ropą (najlepiej Kerozyna w szpreju występuję pod nazwą handlową STP CARB SPRAY)
następnie odkręcasz torxa od plastikowego dekielka na wtrysku i sciągasz go.
Teraz wypychasz cały wtryskiwacz z korpusu od spodu. tj od strony gdzie wstryskiwacz sika paliwem do góry. tylko ostrożnie bo łatwo dysze uszkodzić.
Są 2 typy dysz: plastikowa lub metalowa. te plastikowe łatwo uszkodzić.
Pamiętaj o uszczelce na wtrysku wewnątrz korpusu z alu.
Własciwy wtryskiwacz tak samo myjesz paliwem lub szprejem i porządnie wydmuchujesz sprężonym powietrzem.
w Sitku na wtryskiwaczu czesto jest duzo syfu.
Cały korpus alu wtrysku tak samo myjesz i suszysz.
Zeby wtryskiwacz sie nie zapiekł pasuje go napuscić np kilkoma kroplami Ropy.
tak samo napuszczasz membranę regulatora ciśnienia paliwa zeby nie zaschła i nie popekała.
Co do przepustnicy to w niej raczej mało co sie psuje.
Z rozebraniem moze być kłopot bo niektóre sprężyny są dość mocne i cięzko je później wprowadzić na swoje miejsce.
Tak samo jest z ośką od przepustnicy. Łatwo uszkodzić jej łożyskowanie.
Pozatym niektóre śruby będą uparte i sie mogą z trudem odkręcić. Fabrycznie osadzane na kleju anaerobowym.
Kiedyś u siebie ją czysciłem to tylko wewnątrz ją wypłukałem paliwem, miejsca ruchome przesmarowałem płynnym smarem w spreju z PTFE (firma Wurth)
Tps podczysciłem, styki przesmarowałem wazeliną i jest git <ok>
Trzeba uważać na ustawienie potecjometru TPS bo łatwo go przestawić wiec warto zapamiętać jego ustawienie. Styki od tps warto sprawdzić i ewentualnie bieżnię potencjometru przesmarować wazeliną techniczną. wężyk gumowy na przepustnicy warto zmienić na nowy.
miejsca gdzie są uszczelki warto dobrze wyczyścić, a ewentualne rysy i wżery spalnować papierem wodnym na tafli szkła (szyba)
Tylko wiesz tak minimalnie nie mówie o planowaniu 1-2 mm tylko o usunięciu rys i drobnych wżerów rzędu 0.01 - 0.05 mm <ok>
w każdym razie jakby co to pisz smiało.
a tak BTW
może jak będziesz czyścił wtryskiwacz to zrobisz małe fotostory ?
na pewno komus się to przyda a Administracja forum na pewno nic nie będzie miała przeciwko :piwo:
Jak masz wtrysk na wierzchu:
odkręcasz 4 sruby od regulatora ciśnienia paliwa. Oceniasz czy membrana jest cała i nie popekana bez dziur itp itd. myjesz benzyną lub ropą (najlepiej Kerozyna w szpreju występuję pod nazwą handlową STP CARB SPRAY)
następnie odkręcasz torxa od plastikowego dekielka na wtrysku i sciągasz go.
Teraz wypychasz cały wtryskiwacz z korpusu od spodu. tj od strony gdzie wstryskiwacz sika paliwem do góry. tylko ostrożnie bo łatwo dysze uszkodzić.
Są 2 typy dysz: plastikowa lub metalowa. te plastikowe łatwo uszkodzić.
Pamiętaj o uszczelce na wtrysku wewnątrz korpusu z alu.
Własciwy wtryskiwacz tak samo myjesz paliwem lub szprejem i porządnie wydmuchujesz sprężonym powietrzem.
w Sitku na wtryskiwaczu czesto jest duzo syfu.
Cały korpus alu wtrysku tak samo myjesz i suszysz.
Zeby wtryskiwacz sie nie zapiekł pasuje go napuscić np kilkoma kroplami Ropy.
tak samo napuszczasz membranę regulatora ciśnienia paliwa zeby nie zaschła i nie popekała.
Co do przepustnicy to w niej raczej mało co sie psuje.
Z rozebraniem moze być kłopot bo niektóre sprężyny są dość mocne i cięzko je później wprowadzić na swoje miejsce.
Tak samo jest z ośką od przepustnicy. Łatwo uszkodzić jej łożyskowanie.
Pozatym niektóre śruby będą uparte i sie mogą z trudem odkręcić. Fabrycznie osadzane na kleju anaerobowym.
Kiedyś u siebie ją czysciłem to tylko wewnątrz ją wypłukałem paliwem, miejsca ruchome przesmarowałem płynnym smarem w spreju z PTFE (firma Wurth)
Tps podczysciłem, styki przesmarowałem wazeliną i jest git <ok>
Trzeba uważać na ustawienie potecjometru TPS bo łatwo go przestawić wiec warto zapamiętać jego ustawienie. Styki od tps warto sprawdzić i ewentualnie bieżnię potencjometru przesmarować wazeliną techniczną. wężyk gumowy na przepustnicy warto zmienić na nowy.
miejsca gdzie są uszczelki warto dobrze wyczyścić, a ewentualne rysy i wżery spalnować papierem wodnym na tafli szkła (szyba)
Tylko wiesz tak minimalnie nie mówie o planowaniu 1-2 mm tylko o usunięciu rys i drobnych wżerów rzędu 0.01 - 0.05 mm <ok>
w każdym razie jakby co to pisz smiało.
a tak BTW
może jak będziesz czyścił wtryskiwacz to zrobisz małe fotostory ?
na pewno komus się to przyda a Administracja forum na pewno nic nie będzie miała przeciwko :piwo:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Hmm wyjasnil nieco i mam jeszcze jedno pytanie , wychodzi ze regulator ciisnienia paliwa to to obok wtrysku .Czy trudnosci sa przy skladaniu tego do kupy ? Chcialbym to odkrecic sprawdzic co i jak wyglada w srodku czy jest cale otp.Slyszalem ze sa pewne problemy z skladaniem , glownie przez ta sprezyne w srodku.
Jak sa jakies bledy to sorki pisze z tel
Jak sa jakies bledy to sorki pisze z tel
jeśli chodzi o wyciągniecie wstryskiwacza to napisałem juz wcześniej.
Co do regulatora to też większych problemów nie ma.
odkręcasz 4 torxy i spręzynka sama wypycha dekielek.
przy sciąganiu membrany z aluminowego korpusu trzeba uważać, bo czasami membrana jest przyklejona i można ją łatwo roztargać.
Źle tego złożyć się nie da.
Co do regulatora to też większych problemów nie ma.
odkręcasz 4 torxy i spręzynka sama wypycha dekielek.
przy sciąganiu membrany z aluminowego korpusu trzeba uważać, bo czasami membrana jest przyklejona i można ją łatwo roztargać.
Źle tego złożyć się nie da.