Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 94] Slalom na drodze podczas przyśpieszania

ODPOWIEDZ
denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

[B4 1,9TDI 94] Slalom na drodze podczas przyśpieszania

Post autor: denis44 » 27 wrz 2009, 12:13

Panowie zauważyłem że moje autko zaczyna się dziwnie zachowywać. Gdy dodaje gazu i przyśpieszam kierownice ciągnie lekko w prawo, gdy puszczę gaz kierownica odkręca sie lekko w lewo... Oczywiście nie jest to 1/4 obrotu ale wyraźnie to czuć i widać na kierownicy....

Jakieś dwa tydnie temu wymieniali mi nad morzem łożysko piasty, czy może popsuli coś z geometrią??? Mówili też że mam poduszki mc phersonów do wymiany, ale stwierdziłem że wole to sobie sprawdzić u siebie (wiadomo ktoś ze śląska na drugim końcu polski, idealna okazja by zarobić:)).
Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2009, 14:09 przez denis44, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 27 wrz 2009, 12:16

A przed wymianą tego problemu nie miałeś??

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 27 wrz 2009, 12:18

jeżeli był to zdecydowanie mniejszy.... wiesz jak to na polskich drogach....

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 27 wrz 2009, 12:22

Ja bym proponował pierwsze ciśnienie w oponach posprawdzać a następnie końcówki drążków itp oraz zbieżność... :-)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 27 wrz 2009, 12:24

ciśnienie ok, końcówki maja może z 4 miesiące, zbieżność niby zrobili nad morzem. No odstawie do mechanika swojego, ale jestem ciekaw jak się objawiają niby te walnięte poduszki mcphersonów:)

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 27 wrz 2009, 12:49

Słychać charakterystyczne pukanie.

Na szybkiego sam możesz sprawdzić jak mocno są wybite poduszki.

Podnosisz auto na podnośnik z jednej strony i otwierasz maske.

Chwytasz za koło od dołu i próbujesz podnieść ja najzwyczajniej do góry w ten sposób sprawdzasz czy w kielichu mocowanie amorka idzie do góry, wtedy będziesz też czuł jak koło unosi się do góry. Jeżeli tak się dzieje to poduszka amorka jest wybita.

Ja u siebie jak podniosłem to koło do góry uniosłem dobre 2 cm, poduchy były splaszczone bardzo mocno. Po wymianie ani drgnie.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 27 wrz 2009, 12:52

sprawdze:) a czy taka poduszka może mieć wpływ na zachowanie się auta takie jak pisałem?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 wrz 2009, 13:00

Spróbuj zamienić miejscami koła na przedniej osi, tylko długo tak nie jeździj jeśli masz opony kierunkowe. U mnie przy jednej parze kół taka operacja pomogła.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 wrz 2009, 14:12

Za podobny efekt może odpowiadać wiele rzeczy w zawieszeniu. Tuleje sanek, tuleje wahaczy itp. Wszystko to trzeba byłoby sprawdzić. Same poduszki również. Starszy jak był u mechanika na zbieżności i ten zauważyłem że poduchy są już do wymiany to nie chciał mu ustawić tej zbieżności bo stwierdził że to nie ma sensu, skoro są tam luzy.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 27 wrz 2009, 16:07

sworznie i tuleje wahacza wymieniałem razem z drążkami wiec raczej są spoko... nic zobacze te poduszki

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 wrz 2009, 19:46

denis44 pisze:sworznie i tuleje wahacza wymieniałem razem z drążkami wiec raczej są spoko...
To że były wymieniane nie ma nic do rzeczy. Tak czy siak trzeba je sprawdzić. Bo skąd możesz wiedzieć czy czasem nie trafiła ci się jakaś wadliwa sztuka. Tutaj niczego nie można brać jako pewnik. Sprawdzaj wszystko poklei. Jak nic nie znajdziesz to do mechanika na szarpaki i niech on jeszcze sprawdzi, a potem ewentualnie na zbieżność.

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 29 wrz 2009, 16:14

to standardowy objamw jak padaja tuleje wachaczy

Awatar użytkownika
Woyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 05 mar 2008, 11:54
Lokalizacja: Roźwienica

Post autor: Woyto » 05 lis 2009, 21:35

Witam Wszystkich...
miałem ten sam problem....i były to wybite tulejki na wahaczu mimo tego że wymieniałem je jakieś 6 m-cy wcześniej..przykre ale możliwe na naszych drogach.
Myśle że przyczyniły się też do tego amortyzatory gazowo-olejowe bo akurat tylko takie mieli kiedy robiłem całe zawieszenie :cry: i czas znowu przód robić....
...pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl