[B4 2.3] hamulce
[B4 2.3] hamulce
mam problem tego typu: jak włączam zapłon zapala się kontrolka ABS. po chwili gaśnie- to akurat dobrze ale po 5 minutach jazdy znów się świeci. z przodu tarcze mam przetoczone a klocki nowe a tył wygląda dobrze. jaki może być powód włączania się tej kontrolki?
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 09:53 przez scott, łącznie zmieniany 1 raz.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Przednie czujniki to pikuś bo zazwyczaj wychodzą gładko. czasami trzeba napuscić WD40IC69 pisze:masz jakiś patent na wyjęcie tych czujników z piast?
jeśli chodzi o tylnie czujniki to to jest inna bajka. Wciskane przez fabrykę na sucho i dość pasownie :-x urwałem już kilka.
Zawsze je napuszczam jakimś srodkiem (wd40, penetrol, Ropa, lub pepsi)
Łapię górną cześć czujnika szczypcami nastawnymi i delikatnie próbuje rozruszać na boki. Czasami podważam lekko śrubokrętem uszko gdzie się go przykręca.
Po wyjęciu czujnika delikatnmie go szlifuje papierem sciernym zeby luzniej wszedł no i oczywiscie smar miedzainy.
IC69, z tego co kojarze to przednie czujniki w b4 AAH są tylko wciskane i jest tam taka gumka ochronna. i wychodzą gładko bez problemów.
Grubość tarczy hamulcowej nie ma wpływu na zaświecenie sie kontrolki od ABSuscott pisze:a grubość tarcz może mieć coś wspólnego z świeceniem tej kontrolki?
Dla NG minimalne grubości tarczy hamulcowych wg eTech
Przód 20 mm (wentylowana)
Tył 8 mm (lita)
Faktem jest to
nigdy nie masz pewności że tokarz wykonał to prawidłowo po takim zabiegu tarcze powinny być wyważane, ponieważ wystarczy drobna pomyłka i tarcze będą powodować bicie kierownicy przy hamowaniu.scott pisze:z przodu tarcze mam przetoczone
ewentualnością którą biorę pod uwagę jest to że może być zapieczony zacisk hamulcowy (np zardzewiały tłoczek w zacisku hamulcowym jest upierdliwy na maksa)
Zapieczony zacisk może powodować blokowanie się koła i jego wolniejsze obracanie co skutkuje zaświecaniem sie kontrolki ABS i głupienie systemu przeciwblokującemu.
Na początek bym sciągnał koła i popatrzył czy wience zębate na przegubach z przodu są całe, czyste, nie uszkodzone.
popatrzył od razu na czujniki ABSu
a jak już piasłem wcześniej:
Zapnij auto do VAGa (wiem że czasami są problemy z komunikacją ABS) ale VAG prawdę ci powie. Zazwyczaj pokazuje gdzie lezy przyczyna świecenia ABS, np uszkodzony czujnik Lewo-przód albo prawo-tył
Widze, że kolega jest z Krosna więc poszukaj klubowiczów z Twojego regionu którzy dysponują VAGiem. Napewno Ci pomogą.
Jeśli będą problemy ze znalezieniem klubowiczów z VAGiem z Twoich regionów to w tym tyg będę jechał na wschód : Rzeszów -> Jarosław -> Przemyśl
po nowe gracy do autka wiec jak coś VAGA moge wziąść.
dokładnie nie wiem jeszcze w który dzien jade :roll:
ale na pewno sie wybieram <ok>
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
No popatrz, a u mnie chyba przymarzły i ani drgną. Dzięki za podpowiedź, będę próbował je rozruszać. Chcę je przeczyścić, ponieważ mój ABS chyba trochę za wcześnie reaguje i wydaje mi się, że coś może zakłócać pole magnetyczne czujników.widmo pisze:przednie czujniki w b4 AAH są tylko wciskane i jest tam taka gumka ochronna. i wychodzą gładko bez problemów.
dokładnie masz rację <ok> zapewne wience zapchane są syfem z klocków hamulcowych lub na czujnikach są opiłki metalu.IC69 pisze:Chcę je przeczyścić, ponieważ mój ABS chyba trochę za wcześnie reaguje i wydaje mi się, że coś zakłóca pole magnetyczne czujników.
tydzien temu robiłem to u brata w A6 c4 bo tez abs łapał za szybko