Niedawno zakupiłem autko jak w temacie z założoną instalacją LPG I generacji. Jazda na gazie nie należy niestety do jakiś szczególnych przyjemności- falujące wolne obroty, zero mocy. Nie wybrałem się jeszcze na jakiąś regulację ponieważ przy I generacji instalacji regulacja sprowadza się do kręcenia dwoma śrubami. Pomyślałem żeby przerobić ją na II generacji. Zacząłem trochę czytać nt. instalacji gazowych i mechanicznego wtrysku paliwa k-jetronic, ke-jetronic. Trafiłem na coś co mnie bardzo martwi
Dla zainteresowanych link do całego tekstu http://www.volvo-off.pl/index.cgi?Jak_T ... K-JetronicWtrysk K-Jetronic czy KE-Jetronic to wtrysk mechaniczny. Sercem systemu jest rozdzielacz paliwa z tłokiem sterującym - układ o wielkiej precyzji wykonania i działania. Wszystko smarowane jest benzyną i - jeśli benzyna jest w nim - działa dziesiątki lat bez awarii.
Gdy benzynę się odetnie - nadal tłok się w układzie porusza ale na sucho.
Instalacja gazowa w moim samochodzie została założony w 1999 roku i sądzę, że od tamtej pory przeleciał ze 100 tyś km. Według załączonego linka już dawno powinna mi się rozlecieć pompa wtryskowa. Na dzień dzisiejszy chodzi na benzynie bez najmniejszych problemów. Czy ktoś z Was ma zagazowany samochód w mechanicznym wtryskiem, której generacji macie instalacje, jak Wam się to sprawuje?