No chodziło mi o to, że połączyłem przewody i zaślepiłem otwory w nagrzewnicy...
Gorzej raczej niż dotychczas nie będzie, bo jak szyba już zaparowała to ciężko ten tłusty nalot było doczyścić a w tygodniu pewnie wymienię ją jeżeli nie będzie mi już płyn uciekał.
[2.0E ABK] wyciek płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 cze 2009, 19:11
ostatnio musze czesta dolewac wode dzienie z 10 l
weze robia sie twarde
a na bagnecie jest takie jak by maslo i jak otwieram korek od wlewu oleju jest tam takie kropelki wody i takie biale maslo
a jak odpalam samochod to z rury wylatuje pelno dymu takiego jasnego a odpalam na gazie ten samochod
czego moze byc przyczyna ze tyle wody bierze ten samochod
samochod to audi b3 1.8 89r
weze robia sie twarde
a na bagnecie jest takie jak by maslo i jak otwieram korek od wlewu oleju jest tam takie kropelki wody i takie biale maslo
a jak odpalam samochod to z rury wylatuje pelno dymu takiego jasnego a odpalam na gazie ten samochod
czego moze byc przyczyna ze tyle wody bierze ten samochod
samochod to audi b3 1.8 89r
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
najprawdopodobniej uszkodzona uszczelka pod głowicą i płyn chłodniczy/woda dostaje się do olejukrystian9018 pisze:ostatnio musze czesta dolewac wode dzienie z 10 l
weze robia sie twarde
a na bagnecie jest takie jak by maslo i jak otwieram korek od wlewu oleju jest tam takie kropelki wody i takie biale maslo
a jak odpalam samochod to z rury wylatuje pelno dymu takiego jasnego a odpalam na gazie ten samochod
czego moze byc przyczyna ze tyle wody bierze ten samochod
krystian9018, masło o tej porze roku przy takich temperaturach to normalka (głównie jak jeździsz na krótkich odcinkach).
Powiedz coś więcej o tym płynie, czy rano nie masz mokro pod samochodem, czy jak przyjedziesz pod dom to nie kapie z chłodnicy...
przyjrzałbym się uszczelce pod głowicą, chociaż jeżeli to jest para wodna i są to raczej "normalne" ilości to również jest to związane z temperaturą i jak najbardziej naturalne zjawisko.krystian9018 pisze:a jak odpalam samochod to z rury wylatuje pelno dymu takiego jasnego
Powiedz coś więcej o tym płynie, czy rano nie masz mokro pod samochodem, czy jak przyjedziesz pod dom to nie kapie z chłodnicy...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
krystian9018 wymieniałeś kiedyś termostat? Jaką największą temperaturę podczas dłuższej jazdy pokazuje Ci wskaźnik na desce rozdzielczej. Bo może to nie uszczelka tylko niedogrzany silnik...
U mnie jak lekko puszczała uszczelka pod głowicą to rano po nocy przez jakieś pół minuty potrafił pracować na trzech cylindrach. Gdy nie dokręciłem korka na zbiorniczku wyrównawczym to potrafiło wypluć prawie cały płyn z chłodniczy.
Później jak całkiem puściła to miałem niezłą zasłonę parową za sobą, niezłe ciśnienie w układzie chłodzenie które po zgaszeniu silnika wpychało wodę do cylindra, która później blokowała silnik. Zdjąłem głowicę - stwierdziłem że nie opłaca się zakładać nowej uszczelki bo miałem za darmo drugi lepszy silnik w zapasie .
U mnie jak lekko puszczała uszczelka pod głowicą to rano po nocy przez jakieś pół minuty potrafił pracować na trzech cylindrach. Gdy nie dokręciłem korka na zbiorniczku wyrównawczym to potrafiło wypluć prawie cały płyn z chłodniczy.
Później jak całkiem puściła to miałem niezłą zasłonę parową za sobą, niezłe ciśnienie w układzie chłodzenie które po zgaszeniu silnika wpychało wodę do cylindra, która później blokowała silnik. Zdjąłem głowicę - stwierdziłem że nie opłaca się zakładać nowej uszczelki bo miałem za darmo drugi lepszy silnik w zapasie .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 cze 2009, 19:11
z tydzien temu zmienilerm olej i bylo wszystko ok ale pare dni temu jak pekl mi waz ten od chlodnicy co wchodzi do silnika to od tego czasu to mi sie stalo ze tyle wody lapie i cieknie mi olej z czujnika temp oleju ale on jest taki jasny
jak by mial wode z olejem zmieszane a na bagnecie to samo jest taki zadki olej jest a nie powinien byc taki
i nie wiem czy tolko wystarczy mymienic znowu olej i ten czujnik oleju czy to pomoze czy nadal bedzie mi bral wode woda mi nigdzie nie wycieka tylko wlasnie gdzies ubywa a jak troche pochodzi silnik to weze robia sie takie twarde jak kamienie
a jak bym mial dolewac plyn chodniczy zamiast wody to bym nie wyrobil z kasa teraz samochod stoi w miejscu kolega mi mowil ze to moze byc uszczelka pod glowica
bo jak odpale samochod to jest taki bialy dym ale jest tyle go ze lipa odpalac ten samochod bo z tylu samochodu tyle sie robi dymu ze msakra
[ Dodano: 2009-11-09, 16:20 ]
a temoeratury mi nie pokazuje na desce jaka mam to ci nie moge okreslic
ale jak pochodzi troche silnik i jak odkrece zbiorniczek od wody to wylatuje z niego para i smierdzi gazem pod maska
jak by mial wode z olejem zmieszane a na bagnecie to samo jest taki zadki olej jest a nie powinien byc taki
i nie wiem czy tolko wystarczy mymienic znowu olej i ten czujnik oleju czy to pomoze czy nadal bedzie mi bral wode woda mi nigdzie nie wycieka tylko wlasnie gdzies ubywa a jak troche pochodzi silnik to weze robia sie takie twarde jak kamienie
a jak bym mial dolewac plyn chodniczy zamiast wody to bym nie wyrobil z kasa teraz samochod stoi w miejscu kolega mi mowil ze to moze byc uszczelka pod glowica
bo jak odpale samochod to jest taki bialy dym ale jest tyle go ze lipa odpalac ten samochod bo z tylu samochodu tyle sie robi dymu ze msakra
[ Dodano: 2009-11-09, 16:20 ]
termostat mam wyciagnietyaldi pisze:krystian9018 wymieniałeś kiedyś termostat? Jaką największą temperaturę podczas dłuższej jazdy pokazuje Ci wskaźnik na desce rozdzielczej. Bo może to nie uszczelka tylko niedogrzany silnik...
U mnie jak lekko puszczała uszczelka pod głowicą to rano po nocy przez jakieś pół minuty potrafił pracować na trzech cylindrach. Gdy nie dokręciłem korka na zbiorniczku wyrównawczym to potrafiło wypluć prawie cały płyn z chłodniczy.
Później jak całkiem puściła to miałem niezłą zasłonę parową za sobą, niezłe ciśnienie w układzie chłodzenie które po zgaszeniu silnika wpychało wodę do cylindra, która później blokowała silnik. Zdjąłem głowicę - stwierdziłem że nie opłaca się zakładać nowej uszczelki bo miałem za darmo drugi lepszy silnik w zapasie .
a temoeratury mi nie pokazuje na desce jaka mam to ci nie moge okreslic
ale jak pochodzi troche silnik i jak odkrece zbiorniczek od wody to wylatuje z niego para i smierdzi gazem pod maska
krystian9018 pisze:termostat mam wyciagniety
a temoeratury mi nie pokazuje na desce jaka mam to ci nie moge okreslic
W takim razie mi to wygląda na niedopilnowanie układu chłodzenia, w efekcie na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Ale na dokładniejszą ekspertyzę prosiłbym osoby bardziej kompetentne niż ja :oops:
Jak pękł Ci wąż to mogłes przegrzac silnik i poszła uszczelka pod głowicą (mialem to samo kiedys w bmw - nie miałem czasu wymienic uszczelki i póniej pękł blok) jak tego "masła" masz duzo to stawiam na uszczelke -- nie jezdzic tylkko wymienic jak najszybciejkrystian9018 pisze:z tydzien temu zmienilerm olej i bylo wszystko ok ale pare dni temu jak pekl mi waz ten od chlodnicy co wchodzi do silnika to od tego czasu to mi sie stalo ze tyle wody lapie
[ Dodano: 2009-11-13, 18:33 ]
a wracając do mojego problemu to narazie ubytki się zmniejszyły, ale pewnie z czasem tzreba bedzie to zlkikwidowac , płyn zbiera się na bloku tak jakby wyciekał spod tej uszczelki nr 2 na zdjęciu.