[B3 1,6] Problem z licznikiem
[B3 1,6] Problem z licznikiem
Witam.
Jestem nowym urzytkownikiem, założyłem konto ze wzglegu na mój juz doś długi problem.
Nie bede opowiadał całej historii jak do mojego błedu doszło.
Postanowiłem wymienic licznik w swoim aucie ze zwykłego z zegarem na nowy z obrotomierzem.Po wymianie okazało sie ze licznik dziala ale bez predkościomierza, wiec chciałem wrucic do starej wersji ale po kombinowaniu zepsulem i drugi i zostałem bez licznika:/
W tej chwili włożylem licznik z obrotomierzem niby powinien dzialac lecz kntroli nie dzialaja, przy przekreceniu kluczyka piszczy, akumulator praktycznie caly czas rozladowany.I teraz jestem jestem w kropce.
Elektromechanik powiedział mi ze bez orginalnego licznika nic nie zrobie.
Pytanie teraz do was czy faktycznie potrzebuje tego samego licznika(z tym samym numerem itd), czy bedzie pasowal licznik z innego modelu np 1.8 z ?????
Prosze o pomoc i jakaś rade jak z tego wybrnąc idzie zima wiec wolalbym miec w pełni sprawne autko.
Pozdrawiam:)
Jestem nowym urzytkownikiem, założyłem konto ze wzglegu na mój juz doś długi problem.
Nie bede opowiadał całej historii jak do mojego błedu doszło.
Postanowiłem wymienic licznik w swoim aucie ze zwykłego z zegarem na nowy z obrotomierzem.Po wymianie okazało sie ze licznik dziala ale bez predkościomierza, wiec chciałem wrucic do starej wersji ale po kombinowaniu zepsulem i drugi i zostałem bez licznika:/
W tej chwili włożylem licznik z obrotomierzem niby powinien dzialac lecz kntroli nie dzialaja, przy przekreceniu kluczyka piszczy, akumulator praktycznie caly czas rozladowany.I teraz jestem jestem w kropce.
Elektromechanik powiedział mi ze bez orginalnego licznika nic nie zrobie.
Pytanie teraz do was czy faktycznie potrzebuje tego samego licznika(z tym samym numerem itd), czy bedzie pasowal licznik z innego modelu np 1.8 z ?????
Prosze o pomoc i jakaś rade jak z tego wybrnąc idzie zima wiec wolalbym miec w pełni sprawne autko.
Pozdrawiam:)
Ostatnio zmieniony 10 lis 2009, 11:45 przez faza-brd, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego pasuje kazdy licznik z audi b3 do Ciebie nie ważne czy z obrotkiem czy nie i czy z silnika benzynowego czy z diesla. Nie piszesz jaki masz silnik. Czy 1,6 benzyna czy diesel. Jesłi masz beznyna to obrotek będzie pokazywał ok, a jesłi masz diesla, to licznik z orginalnym obrotkiem z diesla cięzko dostać, a taki z silnika beznynowego będzie źle pokazywał (da sie to naprawić poprzez podlutowanie potencjometra)
Będzie tez pasował z audi b4, ale tu nie zawsze bedzie działał prawidlowo obrotek bo jesłi trafisz na licznik z b4 v6 to obrotka nie da się ustawić. jesli zaś licznik nie będzie z silnika v6 to czytaj opis wyżej.
Będzie tez pasował z audi b4, ale tu nie zawsze bedzie działał prawidlowo obrotek bo jesłi trafisz na licznik z b4 v6 to obrotka nie da się ustawić. jesli zaś licznik nie będzie z silnika v6 to czytaj opis wyżej.
Czyli problem nie jest w liczniku tylko z elektryką??
Mechanior mi wcześniej mówił ze musi byc ten sam nr licznika:|
Inaczej nie ma co szukac problemu:/
Nie wiem nie pokazuje mi kontrolek przy zapłonie ani aku ani olej tylko piszczy jak bym mial swiatła właczone.No i juz dwa razy podswietlenie wymieniałem(co 2 dni wypalaja sie).
I zeby ladownie bylo musze go podkrecic do 3-3,5 tys obrotów.
Mam nadzieje ze Temat Tag itd wpożądku, jeśli nie to poprawie;)
Mechanior mi wcześniej mówił ze musi byc ten sam nr licznika:|
Inaczej nie ma co szukac problemu:/
Nie wiem nie pokazuje mi kontrolek przy zapłonie ani aku ani olej tylko piszczy jak bym mial swiatła właczone.No i juz dwa razy podswietlenie wymieniałem(co 2 dni wypalaja sie).
I zeby ladownie bylo musze go podkrecic do 3-3,5 tys obrotów.
Mam nadzieje ze Temat Tag itd wpożądku, jeśli nie to poprawie;)
Akumulator daje dobre napięcie jak pokrece go powyżej 3 tysiecy wtedy laduje normalnie.
Ale przy przekreceniu kluczyka kontrolki nie dzialaja tylko piszczy jak by jakis bład byl.
Licznik nie jest od v6 bo dziala poprawnie obrotomierz i predkosciomierz.
Myslalem ze jakies zwarcie albo cos sie robi i dlatego aku caly czas rozladowane i podswietlenie pada.
Ale przy przekreceniu kluczyka kontrolki nie dzialaja tylko piszczy jak by jakis bład byl.
Licznik nie jest od v6 bo dziala poprawnie obrotomierz i predkosciomierz.
Myslalem ze jakies zwarcie albo cos sie robi i dlatego aku caly czas rozladowane i podswietlenie pada.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdź czy masz dobrą żarówkę od kontrolki ładowania bo to przez nią idzie wzbudzenie ładowania.
Jeśli założyłeś liczniki od B4 to najprawdopodobniej w nich jest moduł MC (mini check) do którego jest na środku liczników dodatkowa wtyczka. Jeśli założysz go do B3 to nie będziesz miał kontrolki ciśnienia oleju która w B3 jest na dole liczników a nie jak w B4 w MC/AC.
Tutaj masz foto wstawki z B3 i B4:
Co do piszczenia i ładowania pojawiającego się w okolicach 3tyś obr/min to poczytaj te dwa tematy:
https://audi80.pl/80-b3-16-pp-nie-pali-vt24421.htm
https://audi80.pl/all-wydmuch-iskier ... htm#261505
bo może padać regulator napięcia ładowania/szczotki na alternatorze jeśli to nie wina liczników.
Jeśli założyłeś liczniki od B4 to najprawdopodobniej w nich jest moduł MC (mini check) do którego jest na środku liczników dodatkowa wtyczka. Jeśli założysz go do B3 to nie będziesz miał kontrolki ciśnienia oleju która w B3 jest na dole liczników a nie jak w B4 w MC/AC.
Tutaj masz foto wstawki z B3 i B4:
Co do piszczenia i ładowania pojawiającego się w okolicach 3tyś obr/min to poczytaj te dwa tematy:
https://audi80.pl/80-b3-16-pp-nie-pali-vt24421.htm
https://audi80.pl/all-wydmuch-iskier ... htm#261505
bo może padać regulator napięcia ładowania/szczotki na alternatorze jeśli to nie wina liczników.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2009, 14:27 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Licznik pasuje dosłownie każdy różnica polegaj na tym, że VDO jest rozbieralny i bardziej dostępny a UN4 jest praktycznie nie rozbieralny. Szukaj licznika od r/4/r5 bo obrotek będzie pasował od v6 będzie źle wskazywał.goldi j51 pisze:Spiczi jak pasuje każdy licznik musi mieć taki jak miał albo VDO albo UN4
Licznik od b3 VDO a jaki był niestety nie pamietam:/
Mi tez wydawało sie proste ze bedzie pasuwac dwie wtyczki i powinno smigac,
ale wszystkie problemy zaczeły sie od licznika wiec raczej w nim tkwi problem.
Mechanior nie tknie puki nie bede mial licznika sprawnego.
A ja obawiam sie ze jak ten naprawie lub kupie nowy to tez sie popsuje i bede dalej mial ten sam problem:/
W sumie miałem juz 3 lub 4 liczniki w aucie i oprucz pierwotnego zaden nie działal poprawnie:[
Mi tez wydawało sie proste ze bedzie pasuwac dwie wtyczki i powinno smigac,
ale wszystkie problemy zaczeły sie od licznika wiec raczej w nim tkwi problem.
Mechanior nie tknie puki nie bede mial licznika sprawnego.
A ja obawiam sie ze jak ten naprawie lub kupie nowy to tez sie popsuje i bede dalej mial ten sam problem:/
W sumie miałem juz 3 lub 4 liczniki w aucie i oprucz pierwotnego zaden nie działal poprawnie:[
Kolego jeśli wkałdasz zegary z b3 do siebie to naprawde powinny działać. Wiele osób zmieniało na forum i jest ok. Ja u siebie wyjąłem stare (mialem bez obrotka) mam diesla i włozyłem takie jakie kupilem (z obrotkiem) z silnika benzynowego i wszystko działa, tylko musialem skalibrować obrotek. Kontrolki, podswietlenie, wskażniki wody i paliwa, predkosciomierz działały od razu bez żadnego kombinowania.
Coś musisz mieć namieszanie w instalacji. Skąd wogole jesteś
Producent zegarów jest obojetny VDO czy UN4.
Coś musisz mieć namieszanie w instalacji. Skąd wogole jesteś
Producent zegarów jest obojetny VDO czy UN4.
Piszesz że pada Ci podświetlenie (chodzi o zegary i całą deske rozdzielcza?) jesli tak to odpowiada za to bezpiecznik nr 12 (zestaw wskaźników, oświetlenie przełączników, światła
cofania,regulator zasięgu świateł,automatyczny układ kontroli, układ
regulacjiprędkości,ABS, komputer pokładowy,gniazdo zespołu pamięci
( tylko urządzenia sterujące) układ zwiększający obroty biegu
jałowego,układ ogrzewania kolektora ssącego) i powinien byc on 15A. Nie zakładaj większego, bo spalisz scieżke w zegarch i podswietlenia nie będzie.
Co do rozładowanego aku to moze coś Ci po cichu bierze prąd :?: tu jest opis jak sprawdzić pobór prądu https://audi80.pl/all-czy-to-mozliwe ... htm#259644
Powinno być poniżej 0,02A. Jeśli będzie dużo więcej to coś kradnie prąd.
Jakie masz napiecie ładowania na odpalonym aucie na wolnych obrotach, a jakie po pogazowaniu?
Moze też być taka ewentualność, że skoro alternator ładuje dopiero powyżej 3tys obr, to może coś w nim siadło i jest zwarcie i to on rozładowuje akumulator.
Masz tak że, ze jak zegary zamontowane i włożysz kluczyk do stacyjki i przekręcisz na zapłon, to kontrolka od oleju i ładowania nie świecą, i te dwie górą też nie miga? A kiedy pojawia się piszczenie? i czy jakaś kontrolka temu piszczeniu towarzyszy?
Jaki masz silnik diesel czy benzyna?
Za wzbudzenie ładowania odpowiada kontrolka ładowania w liczniku, i jeśli jej nie będzie/ nie będzie działać to ładowania nie będzie.
cofania,regulator zasięgu świateł,automatyczny układ kontroli, układ
regulacjiprędkości,ABS, komputer pokładowy,gniazdo zespołu pamięci
( tylko urządzenia sterujące) układ zwiększający obroty biegu
jałowego,układ ogrzewania kolektora ssącego) i powinien byc on 15A. Nie zakładaj większego, bo spalisz scieżke w zegarch i podswietlenia nie będzie.
Co do rozładowanego aku to moze coś Ci po cichu bierze prąd :?: tu jest opis jak sprawdzić pobór prądu https://audi80.pl/all-czy-to-mozliwe ... htm#259644
Powinno być poniżej 0,02A. Jeśli będzie dużo więcej to coś kradnie prąd.
Jakie masz napiecie ładowania na odpalonym aucie na wolnych obrotach, a jakie po pogazowaniu?
Moze też być taka ewentualność, że skoro alternator ładuje dopiero powyżej 3tys obr, to może coś w nim siadło i jest zwarcie i to on rozładowuje akumulator.
Masz tak że, ze jak zegary zamontowane i włożysz kluczyk do stacyjki i przekręcisz na zapłon, to kontrolka od oleju i ładowania nie świecą, i te dwie górą też nie miga? A kiedy pojawia się piszczenie? i czy jakaś kontrolka temu piszczeniu towarzyszy?
Jaki masz silnik diesel czy benzyna?
Za wzbudzenie ładowania odpowiada kontrolka ładowania w liczniku, i jeśli jej nie będzie/ nie będzie działać to ładowania nie będzie.