Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 NE PB-LPG]Po Montażu nagrzewnicy brak iskry

ODPOWIEDZ
Adrxxx13

[B3 NE PB-LPG]Po Montażu nagrzewnicy brak iskry

Post autor: Adrxxx13 » 10 lis 2009, 14:06

Witam

Mój problem polega na tym ze w moim autku nie ma iskry...
Problem ten pojawił się wczoraj gdy wymieniałem nagrzewnice...wszystko do kupy poskręcałem i wszystko kreci a na świecach nie ma iskry. Dodam ze odłączałem kabel napięcia od cewki i zapomniałem go podłączyć i zakręciłem pare razy. Potem zauważyłem to i podłączyłem i od tej pory nie ma iskry...Wszystko posprawdzałem i jest podłączone dodam ze u mnie nie ma przekaźnika numer 30 nie było go nawet przed demontażem kokpitu i wszystko wcześniej działało

Dodam ze autko ma tez instalacje LPG i na przełączniku PB/LPG nie świeca się diody, nie mam w nim alarmu i imobilajzera
Ostatnio zmieniony 10 lis 2009, 16:29 przez Adrxxx13, łącznie zmieniany 5 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lis 2009, 15:34

Adrxxx13 pisze:Dodam ze autko ma tez instalacje LPG i na przełączniku PB/LPG nie świeca się diody,
Bo przełącznik ten bierze zasilanie z zacisku nr 15 cewki czyli plus po włączaniu zapłonu. Później sprawdzę w schematach czy ma on jakiś bezpiecznik czy przekaźnik. Możesz podłączyć plus do zacisku 15 cewki na krótko i zobaczyć czy będzie odpalał.
Sprawdź oczywiście wszystkie wtyczki na aparacie i ewentualnie przy module zapłonowym, który znajduję się pod osłoną pod dźwignią otwierającą maskę.
A inne rzeczy się włączają po uruchamianiu zapłonu? Może jest coś z kostką stacyjki?

Adrxxx13

Post autor: Adrxxx13 » 10 lis 2009, 16:01

wszystko normalnie pracuje tylko nie daje iskry na swiece nie moge odalic na gazie i na benzynie


A gdzie mam szukac tego przekaznika (nr15) i czy on jest podpisany ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lis 2009, 16:54

Adrxxx13 pisze:A gdzie mam szukac tego przekaznika (nr15) i czy on jest podpisany ?
Nr 15 to nie jest żaden bezpiecznik ani przekaźnik to oznaczenie linii prądowej na której pojawia się plus po włączeniu zapłonu.
Wg. schematów prąd jest podawany na nią przez kostkę stacyjki ale gdyby kostka była uszkodzona to nie działały by Ci (prawdopodobnie) inne rzeczy.
Sprawdź czy na cewce na którymś z zacisków, najlepiej tym oznaczonym numerem 15 jest plus po włączaniu zapłonu. Jeśli jest to znaczy że coś jest nie tak z połączaniami pomiędzy czujnikiem Halla, modułem zapłonowym a cewkę zapłonową.
Przy wymianie nagrzewnicy ruszałeś kostkę stacyjki?

[ Dodano: 2009-11-10, 17:18 ]
Adrxxx13 pisze:Dodam ze odłączałem kabel napięcia od cewki i zapomniałem go podłączyć i zakręciłem pare razy. Potem zauważyłem to i podłączyłem i od tej pory nie ma iskry...
Może ten kabel zrobił zwarcie z masą i spaliło kostkę stacyjki albo gdzieś ten kabel się przepalił. Ponieważ ten obwód nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem. Po prostu prąd z akumulatora idzie prosto do kostki stacyjki a dalej do cewki zapłonowej. Ale lepiej sprawdź wszystkie bezpieczniki jakby schematy się myliły.

Adrxxx13

Post autor: Adrxxx13 » 10 lis 2009, 17:57

nie ruszałem kostki stacyjki tak mi się wydaje podładuje akumulator i będę się dalej bawił
a odłączałem kabel ten z cewki co łączy kopułkę żeby łatwiej się dostać

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 lis 2009, 18:08

ja bym obstawiał moduł zapłonu na lewym nadkolu w środku w aucie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lis 2009, 18:19

goldi j51 pisze:ja bym obstawiał moduł zapłonu na lewym nadkolu w środku w aucie
goldi j51, dobrze myślisz, szczególnie że
Adrxxx13 pisze:odłączałem kabel ten z cewki co łączy kopułkę żeby łatwiej się dostać
Jeśli próbowałeś odpalać auto z odłączonym przewodem wysokiego napięcia to moduł zapłonowy mógł nieźle oberwać. Ryzyko jest niewielkie, sam znam sporo osób które tak robiły bez większego uszczerbku na module ale w każdej książce piszą żaby tak nie robić.
Ale na początku sprawdź czy na cewce pojawia się plus.

Adrxxx13

Post autor: Adrxxx13 » 10 lis 2009, 18:55

sprawdziłem stacyjkę jak przekręcam świeca się kontrolki to jest napięcie 12,50V jak wyłanczam stacyjkę to napięcia nie ma

na cewce nie ma plusa co mam zrobic zeby plus byl?

I jak mam sprawdzic ten moduł?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 lis 2009, 19:52

Moduł chyba najlepiej podmienić na chwile z innego B3 ja koledze tak kiedyś pomogłem jemu moduł padł i też nie miał iskry

Adrxxx13

Post autor: Adrxxx13 » 10 lis 2009, 20:05

moduł mam chyba dobry nie mam plusa na cewce podłączyłem plus bezpośrednio z akumulatroa i wszystko ładnie działa czy ten plus może tak zostać czy musze go jakoś inaczej podłączyć

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 lis 2009, 20:09

a skąd wiesz że masz moduł dobry :?: szukaj przyczyny dlaczego nie masz plusa na cewce a nie idziesz na skróty

Adrxxx13

Post autor: Adrxxx13 » 10 lis 2009, 20:25

odłączyłem to bezposrednio z akumulatora bo rozladowywalo akumulator szukam przyczyny dalej

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lis 2009, 20:46

Adrxxx13 pisze:sprawdziłem stacyjkę jak przekręcam świeca się kontrolki to jest napięcie 12,50V jak wyłanczam stacyjkę to napięcia nie ma
A gdzie sprawdzałeś to napięcie? W którym miejscu się pojawia? Bo kostka stacyjki podaje oddzielnie zasilanie na światła, dmuchawę ogrzewania, kierunkowskazy, wycieraczki i inne a oddzielnie na zapłon.
Tylko już sam nie wiem gdzie Ci ten prąd znikną bo jeśli działają Ci kontrolki i prędkościomierz to oznaczałoby że kostka raczej działa i powinien iść prąd na zapłon.
Adrxxx13 pisze:czy ten plus może tak zostać czy musze go jakoś inaczej podłączyć
Adrxxx13 pisze:odłączyłem to bezposrednio z akumulatora bo rozladowywalo akumulator szukam przyczyny dalej
Jak chcesz żeby nie rozładowywało Ci akumulatora i chcesz tak tymczasowo jeździć daj zasilanie do cewki przez przekaźnik, który by był załączany przez jakiś inny obwód na którym się pojawia plus po stacyjce (tylko nie podłącz się pod linię X na której ginie napięcie gdy pracuje rozrusznik bo nie odpalisz samochodu). Albo zrób sobie na przełącznik.

Adrxxx13

Post autor: Adrxxx13 » 12 lis 2009, 14:36

uproałęm sie z tym problem wszystko bylo dobrze tylko przypadkiem oberwalem kable idace na dodatni zacicsk cewki połaczylem to i juz wszystko dziala jak powinno

Dzieki wszystki mza pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl