[80 B4 2.0E Problem przy zakupie zestawu Xenon]
[80 B4 2.0E Problem przy zakupie zestawu Xenon]
Witam was mam taki mały problem z reflektorami przód.Są to reflektory zwykłe na żarówki H4 (głównie mi chodzi o leprze oświetlenie)Kolega polecił mi zestaw Xenon z alegro.
Koszt takiego zestawu to około 250 zł.Widziałem samochody z takimi zestawami i naprawde to świeci lepiej,tylko że jeden probłem.Otórz zadzwoniłem do gościa u którego kolega kupował ten zestaw i powiedział mi że raczej mi odradza takiego zestawu bo ma sporo reklamacji z tymi zestawami H4 bixenon podobno się żarniki obczepują,ale zadzwoniłem jeszcze do innego gościa,który chandluje na allegro podobnymi zestawami i on mi powiedział jeszcze co innego.Że może być problem z rozbiciem wiązki światła bo klosz nie jest gładki tylko ma załamania i moge oślepiać innych uczestników na drodze jadących z przeciwka.Nie wiem co z tym fantem robić,może ktoś z was miał albo ma coś takiego założonego i mi powie coś na ten temat.Nadmieniam że żarówki jurz zmieniałem przeróżne,klosze są ok pomocy z góry dzięki.
Koszt takiego zestawu to około 250 zł.Widziałem samochody z takimi zestawami i naprawde to świeci lepiej,tylko że jeden probłem.Otórz zadzwoniłem do gościa u którego kolega kupował ten zestaw i powiedział mi że raczej mi odradza takiego zestawu bo ma sporo reklamacji z tymi zestawami H4 bixenon podobno się żarniki obczepują,ale zadzwoniłem jeszcze do innego gościa,który chandluje na allegro podobnymi zestawami i on mi powiedział jeszcze co innego.Że może być problem z rozbiciem wiązki światła bo klosz nie jest gładki tylko ma załamania i moge oślepiać innych uczestników na drodze jadących z przeciwka.Nie wiem co z tym fantem robić,może ktoś z was miał albo ma coś takiego założonego i mi powie coś na ten temat.Nadmieniam że żarówki jurz zmieniałem przeróżne,klosze są ok pomocy z góry dzięki.
Rozumiem ze mowa o ala Xenonach, ktorych jest od groma na allegro chcesz wrzocic w normalne szklo? Jedyne co mozesz tym zyskac to mandat i stracic dowod jak cie kontrola zatrzyma a na dodatek bedziesz oslepial ludzi jadacych z naprzeciwka, wiadomo przegladu tez nie przejdziesz. Jezeli chcesz wymienic tylko zarowki to nie rob tego jak chcesz sie bawic to wymien calosc razem ze szklem. Na temat zarowek jest osobny temat tam mozesz se poczytac, jezeli chcesz zyskac na lepszej widocznosci.
Te zestawy to tylko do czystych szkiel albo do soczewek,tak jak koledzy mowia:-) ale co do tej temperatury to te zarniki maja 35W chyba a zarowki 55W czy jakos tak. Ale jakby kolega jakos spolerowal szkła to by to grało chyba,nie? Albo zakup zarowek H4 osram night breaker lub philips blue vision. Pozdrawiam
Kolego co do tych ala xenonów to stosuj tylko ori,tzn soczewka plus gladkie szkło,w innym przypadku zamiast świecić prawidłowo będziesz oślepiał innych użytkowników dróg...... Jesli chcesz kolego to próbuj ale ja nieradze tego typu xenonów zakładać...
Nawet było o tych ala xenonach na forum,to poszukaj......Pozdrawiam <ok>
Nawet było o tych ala xenonach na forum,to poszukaj......Pozdrawiam <ok>
Pomijając już aspekt prawny to sam wygląd pozostawia wiele do życzenia... Xenon w zwykłym kloszu wygląda jak jakaś bardzo mocna niebieska żarówka, no i świeci oczywiście cała lampa Xenon tylko w soczewkę.
Ja również przychylę się do wypowiedzi kolegów- poczytaj o dobrych żarówkach i daj spokój z xenonem do zwykłej lampy. Nie oślepiaj nas
no raczej by nie grało Gdyby spolerował szkła to jechałby cały czas jakby na długich- światło świeciłoby wszędzie- po to są te rowki w szkle by światło mijania świeciło jak należy. Soczewka to inna sprawa, działa jak projektor i nie potrzeba tutaj szkieł "ryflowanych" że tak pozwolę je sobie nazwaćGaro pisze:Ale jakby kolega jakos spolerowal szkła to by to grało chyba,nie?
Ja również przychylę się do wypowiedzi kolegów- poczytaj o dobrych żarówkach i daj spokój z xenonem do zwykłej lampy. Nie oślepiaj nas
to nie ala Xenon tylko prawdziwy palnik Xenonowy. Nie zniszczy tez odbłyśnika, bo nie nagrzewa się tak bardzo jak żarówka. Ale tez nie polecam wpychania tego do reflektora 80tki, bo co do świecenia w takim reflektorze to wszyscy piszą prawdę - będziesz bardziej raził innych niż oświetlał sobie drogę...marcinGD pisze:Rozumiem ze mowa o ala Xenonach
Co do sposobu na światło w 80-tkach: nie poleruj szkieł, nie kupuj żarówek za 80 czy 100zł... Kup 4 standardowe przekaźniki załączające 4ro pinowe na 12V (zazwyczaj 30A lub 40A, nr 214) będzie cię to kosztowało ze 20-40zł i ok 2-3 metry przewodu miedzianego o przekroju ok 1mm (kolejne z 3zł). Rozetnij przewody zasilające reflektor (biały i żółty o ile dobrze pamiętam) i podłącz jak na obrazku (numery pinów pisałem z pamięci, wiec mogłem coś pomylić):
U mnie działa bardzo dobrze. Nie inwestuj w drogie żarówki, bo na 14,4V sie szybciej palą, ale świecą dużo jaśniej. Zawsze możesz tez zastosować dodatkowo żarówki 100/90W zamiast 60/55W.
osobiście odradzam ten pomysł bo osobiście się przekonałem, że takie żarówki uszkadzają odbłyśnik- mam porównanie bo w lewym kloszu miałem właśnie taki patent Już lepszym pomysłem jest rozebranie lampy i dokładne wyszorowanie klosza od wewnątrz i odbłyśnika.basu pisze:Zawsze możesz tez zastosować dodatkowo żarówki 100/90W zamiast 60/55W.
Klosz tak ale co do szorowania odbłyśnika to średni pomysł jeśli lampki maja już swoje lata. Przecierałem delikatnie szmatką odbłyśnik lampy zespolonej i już przy pierwszym dotknięciu oblazł, a co dopiero mówić o szorowaniu... na szczęście miałem jedna połamaną, to sobie zamieniłem i jest git - drugiego nawet nie dotknąłem, bo szkoda psuć.Żelu pisze:dokładne wyszorowanie klosza od wewnątrz i odbłyśnika.
Mam żarówki 100W od roku i jakoś nie zauważyłem uszkodzeń (dla ścisłości włożyłem po feralnym czyszczeniu odbłyśnika). W b2 miałem wszystkie 4 żarówy 100W i też nic lampionom nie było... Opisz może w jaki sposób objawiło się te uszkodzenie, bo może nie zwróciłem na coś uwagi, a lamp szkoda...Żelu pisze:takie żarówki uszkadzają odbłyśnik
basu, z lewego odbłyśnika zaczęło schodzić to sreberko- nic szczególnego ale widać to patrząc w lampę. W ogóle miałem problem żeby wyciągnąć żarówkę :shock: tak to wszystko zapieczone... Lampy są przeznaczone na żarówki 60/55 W, mocniejsze wydzielają sporo więcej ciepła i w moim przypadku efekt w postaci uszkodzonego odbłyśnika Nie jest to rzadki problem więc przyjrzyj się temu dokładnie <ok>
nie wiem czy to nie jest też problem zbyt wysokiej temperatury w kloszu... Ja moje odbłyśniki wypolerowałem wilgotną szmatką "na lustro". Zerknij dokładnie i zastanów się czy taki patent na dłuższą metę ma sens. Dobre homologowane żarówki i wsio <ok>basu pisze:Przecierałem delikatnie szmatką odbłyśnik lampy zespolonej i już przy pierwszym dotknięciu oblazł