[all B3/B4] Multufunkcyjna kierownica 4R od A6 C6
[all B3/B4] Multufunkcyjna kierownica 4R od A6 C6
Witam. Jak zamontować nowszą kierę to chyba każdy wie bo to już maglowaliśmy wiele razy ale jak wygląda nowa kierownica Audi w 80'tce B4 to chyba nie każdy widział. Nie wiem czy nie jestem pierwszy co się tego podjął. Jedyne problemy stanowią: redukcja wieloklinu, którego trzeba odpowiednio przyciąć i odgiąć, żeby kierunkowskazy odbijaly, oraz za gruby wypust nowej kierownicy który trzeba spiłować.
Pare fotek jak to wszystko wyglądało w robocie i jak wygląda efekt końcowy:
Redukcja wieloklinu z golfa 3:
Redukcja wieloklinu podczas cięcia i po cięciu :
Spiłowana kiera:
Efekt końcowy :mrgreen: :
To na razie pierwszy etap prac. Teraz muszę jeszcze gdzieś znaleźć wystrzeloną poduchę do tej kiery aby zrobić klakson. Wbrew pozorom nie jest tak łatwo to znaleźć, bo handlarzom nie chce się tego wyciągać. Dzwoniłem już chyba do 15 osób co miały takie furki po dzwonie i żadnemu nie chce się tej poduchy wyciągnąć za flachę Jakby ktoś miał namiar na taką rzecz to bardzo proszę o info. Następną sprawą jest zakup taśmy airbaga i zmontowanie to wszystko ze sobą. Taśma ma 3 przewody także załatwię w ten sposób klakson i zasilanie do podświetlenia. Przyciski natomiast mam zamiar podłączyć do bezprzewodowego pilota którego schowam w środku. Musze tylko wymienić radio na model wyższy czyli DEH-5000UB i zakupić pilota. Radyjko wygląda niemal identycznie jak to moje DEH-4000UB, które pasuje wyglądem i podświetleniem idealnie do tego wnętrza.
Podsumowanie:
Kiera - allegro - cena + przesyłka ~170zł
zaślepka - allegro - cena + przesyłka ~80zł
redukcja wieloklini - szrot - 15zł
1,5h roboty
Efekt naprawdę odmładzający. W rzeczywistości wygląda znacznie lepiej. Pozdrawiam Wszystkich.
Pare fotek jak to wszystko wyglądało w robocie i jak wygląda efekt końcowy:
Redukcja wieloklinu z golfa 3:
Redukcja wieloklinu podczas cięcia i po cięciu :
Spiłowana kiera:
Efekt końcowy :mrgreen: :
To na razie pierwszy etap prac. Teraz muszę jeszcze gdzieś znaleźć wystrzeloną poduchę do tej kiery aby zrobić klakson. Wbrew pozorom nie jest tak łatwo to znaleźć, bo handlarzom nie chce się tego wyciągać. Dzwoniłem już chyba do 15 osób co miały takie furki po dzwonie i żadnemu nie chce się tej poduchy wyciągnąć za flachę Jakby ktoś miał namiar na taką rzecz to bardzo proszę o info. Następną sprawą jest zakup taśmy airbaga i zmontowanie to wszystko ze sobą. Taśma ma 3 przewody także załatwię w ten sposób klakson i zasilanie do podświetlenia. Przyciski natomiast mam zamiar podłączyć do bezprzewodowego pilota którego schowam w środku. Musze tylko wymienić radio na model wyższy czyli DEH-5000UB i zakupić pilota. Radyjko wygląda niemal identycznie jak to moje DEH-4000UB, które pasuje wyglądem i podświetleniem idealnie do tego wnętrza.
Podsumowanie:
Kiera - allegro - cena + przesyłka ~170zł
zaślepka - allegro - cena + przesyłka ~80zł
redukcja wieloklini - szrot - 15zł
1,5h roboty
Efekt naprawdę odmładzający. W rzeczywistości wygląda znacznie lepiej. Pozdrawiam Wszystkich.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
Mi osobiscie tez sie podoba, wg mnie bardziej trzyma klimat B4 niz jakies inne wynalazki, sam mysle o zmianie kiery poduchy i tak nie mam wiec moze by sie udalo cos niewielkim kosztem sklecic i zabiles mi klina teraz. Jesli ktos wie czy podobnym sposobem mozna wsadzic kiere troche starszych a4/a3 prosze o pm i drugia sprawa, jak to wyglada z boku, tj. nie odstaje za bardzo od plastikowej obudowy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL
Co do odstawania od kolumny to jest tam około 1cm luzu, ale na razie nic nie robię bo jeszcze będzie taśma montowana i wtedy zobaczymy jak to skompensować. Co do gustu to tak jak piszecie - każdy ma własny, ale te 3R od S4 już są dla mnie tak oklepane, że nie robi to na mnie żadnego wrażenia. Miałem zamiar wrzucić jakiś powiew świeżości do tego wnętrza i naprawdę jestem niesamowicie zadowolony, bo przerosło to moje wszystkie oczekiwania. Kolejna sprawa to ten przegląd. Panowie ile dresów wsadza jakieś mini metalowe kiery do swoich BMW i nigdy nie słyszałem o problemach z tym związanych. Poza tym takie stare fury nikt nie przegląda jak należy - światła są dobre, hamulce są dobre, zawieszenie jest dobre, opony dobre, silnik nie kopci i nie buczy - "proszę jechać". O przegląd na pewno nie ma się co martwić. Ważne, że samochód jest zadbany.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Poczytaj forum kolego bo jak i sam autor w pierwszym poście napisał - było wiele razy o takowych rezankach.truskawkowy pisze:Mi osobiscie tez sie podoba, wg mnie bardziej trzyma klimat B4 niz jakies inne wynalazki, sam mysle o zmianie kiery poduchy i tak nie mam wiec moze by sie udalo cos niewielkim kosztem sklecic i zabiles mi klina teraz. Jesli ktos wie czy podobnym sposobem mozna wsadzic kiere troche starszych a4/a3 prosze o pm i drugia sprawa, jak to wyglada z boku, tj. nie odstaje za bardzo od plastikowej obudowy?
Co do przeglądów to nie wydaje mi się żeby ktoś robił problemy...
BTW popraw tytuł wątku.
rezanko podobne do kiery z s4 natomiast co do tego pilowania kiery to jaLOQ pisze: światła są dobre, hamulce są dobre, zawieszenie jest dobre, opony dobre, silnik nie kopci i nie buczy - "proszę jechać". O przegląd na pewno nie ma się co martwić. Ważne, że samochód jest zadbany.
osobiscie bym tego nie robil nalezy pamietac ze przeglady sa sprawa drugorzedna
ale chodzi o bezpieczenstwo... ja bym nie zaryzykowal
natomiast co do wygladu byc moze na zywo wyglada spox ale mnie nie przekonuje
poniewaz nieznosze tych sterow, jak dla mnie sa beznadzejne
a poza tym gratki za rezanko <ok>
szerokosci
Co do piłowania to inaczej nie wejdzie. Wziąłem to pod uwagę i zaraz po zamontowaniu wyszarpałem ją na wszystkie strony, jak ma pęknąć to pod domem a nie gdzieś w środku Polski.
Taktowność moi drodzy nakazuje nie wytykać ludziom rzeczy które się nie podobają. Oczywiście macie prawo pisać co chcecie, tzw. "swoje zadanie". Widzę to na każdym temacie. Nie rozumiem tylko co to ma na celu, bo przecież nie polecę zaraz wymieniać kiery bo się paru osobom nie podoba. Każdy patrzy w swój sposób. Chciałem pokazać jak wygląda taka kierownica w 80'tce, bo może ktoś też o tym myśli, tyle że nie wie jak to do końca wygląda. Myślałem, że pogadamy o sprawach technicznych, np. jak zorganizować zasilanie do podświetlenia, albo jaką taśmę lepiej użyć. Niestety większość odpowiedzi, to że jest to niefajne i będziesz miał problemy i ja bym tak nie zrobił. Trudno - tak czy inaczej pozdrawiam Wszystkich i życzę sprawności naszych maszyn.
Taktowność moi drodzy nakazuje nie wytykać ludziom rzeczy które się nie podobają. Oczywiście macie prawo pisać co chcecie, tzw. "swoje zadanie". Widzę to na każdym temacie. Nie rozumiem tylko co to ma na celu, bo przecież nie polecę zaraz wymieniać kiery bo się paru osobom nie podoba. Każdy patrzy w swój sposób. Chciałem pokazać jak wygląda taka kierownica w 80'tce, bo może ktoś też o tym myśli, tyle że nie wie jak to do końca wygląda. Myślałem, że pogadamy o sprawach technicznych, np. jak zorganizować zasilanie do podświetlenia, albo jaką taśmę lepiej użyć. Niestety większość odpowiedzi, to że jest to niefajne i będziesz miał problemy i ja bym tak nie zrobił. Trudno - tak czy inaczej pozdrawiam Wszystkich i życzę sprawności naszych maszyn.
Jak Ci klakson nie działa to pół biedy ale jak masz spiłowany frez i tylko śróba to wszystko trzyma w kupie to tylko niepotrzebnie stwarzasz niebezpieczeństwo na drodze. Diagnosta jak to zauważy to napewno nie podbije.
W b3/b4 s/rs było chyba 7 rodzajów kierownic, można coś wybrać do gustu, można jeszcze oddać do obszycia skórą i malina. Jak wygląda to kwestia gustu ale bezpieczeńtwo podstawa. Jestem na NIE.
W b3/b4 s/rs było chyba 7 rodzajów kierownic, można coś wybrać do gustu, można jeszcze oddać do obszycia skórą i malina. Jak wygląda to kwestia gustu ale bezpieczeńtwo podstawa. Jestem na NIE.
Jestem osobą odpowiedzialną i zapewniam Pana Cichy, że niebezpieczeństwa nie stwarzam. Przejściówka wieloklinu pasuje idealnie. Oryginalna kierownica przymocowana jest identycznie. Wieloklin i śruba dociskowa. Wydaje mi się, że się nie orientujesz w temacie skoro piszesz o jakiś frezach. Kierownica jest spiłowana lekko na zewnątrz tak by weszła w gniazdo przełącznika zespolonego. Wieloklin zaczyna się jakieś 1,5-2cm dalej w stronę wnętrza kierownicy. Nie ma szans żeby coś się stało niekontrolowanego. Klakson będzie działał jak tylko znajdę wystrzeloną poduchę. Żadna z tych 7 kierownic nie ma multifunkcji.
Zapisałem się na to forum bo chciałem mieć dostęp do fajnych przemyśleń technicznych, ale żeby cokolwiek znaleźć to trzeba się przebić najpierw przez tony bezsensownych opinii wielmożnych krytyków. To raczej ostatni temat, który założyłem, bo mija się to wszystko z celem a i ochoty już nie mam czytać nabijaczy postów. Jak ktoś ma jakieś konstruktywne pomysły to proszę piszcie. Może ktoś zna jakieś fajne czarne radyjko z portem USB podświetlane na czerwono i z możliwością sterowania pilotem?
Zapisałem się na to forum bo chciałem mieć dostęp do fajnych przemyśleń technicznych, ale żeby cokolwiek znaleźć to trzeba się przebić najpierw przez tony bezsensownych opinii wielmożnych krytyków. To raczej ostatni temat, który założyłem, bo mija się to wszystko z celem a i ochoty już nie mam czytać nabijaczy postów. Jak ktoś ma jakieś konstruktywne pomysły to proszę piszcie. Może ktoś zna jakieś fajne czarne radyjko z portem USB podświetlane na czerwono i z możliwością sterowania pilotem?