Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all 1.6 td] Jakie to popychacze, mechaniczne czy hydro?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 12 lis 2009, 22:32

moim zdaniem,tak jak pisałem wcześniej należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować luz na zaworach,no i przyjrzeć się dokładnie temu otarciu,jeżeli jest świeże to też może być problem.....

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lis 2009, 22:36

Dziękuję za cenne informacje. Jutro po powrocie z uczelni zajrzę pod klawiaturę i postaram się dojść co jest przyczyną przesuwu wałka. Wieczorem napiszę co i jak :-)

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 12 lis 2009, 22:38

trepek pisze:co jest przyczyną przesuwu wałka.
Nadmierny luz osiowy :arrow: max 0,15 mm

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lis 2009, 22:40

Czym się reguluje luz osiowy i co za niego odpowiada?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 12 lis 2009, 22:48

trepek pisze:Czym się reguluje luz osiowy
Tego się nie reguluje, po prostu nadmiernie wytarło się ułożyskowanie w głowicy (pierwsza i ostatnia panewka) lub wałek.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 lis 2009, 23:40

Nie wiedziałem że w 80tkach była jeszcze mechaniczna regulacja luzów.

Jeśli chodzi o lepsze chodzenie silnika po lekkim wygarnięci mu - to normalne. Po prostu silnik raz na jakiś czas potrzebuje aby dać my w "palnik" Jak ja swojemu SBkowi wygarnąłem na autostradzie od Konina do Nowego Tomyśla (z prędkościami około 160 a miejscami do 190) do od razu zaczął lepiej chodzić i mniej palić. Trzeba go od czasu do czasu po prostu "przepalić"

Co do tego śladu na pokrywie zaworów. Miałem coś takiego w swoim SB, jak i u starszego w 1,6D. Jak to się mówi, starość nie radość, aczkolwiek żadnych niepokojących dźwięków nie było.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lis 2009, 23:48

Jakim cudem Twój SB poszedł 190km/h? Wyniki odczytywałeś z licznika czy z navi? Oraz jaką miałeś skrzynię biegów i opony ;-)

Mój RA na skrzyni biegów AKM i oponach 175/65r14 przy 3500obr osiąga ponad 130km/h. Wskazania z nawigacji.

A po daniu "w palnik" samochód jeździ dużo lżej oraz wydaje mi się, że mniej pali (w sumie jak lżej jeździ to i mniej gazu naciskam, jedno z drugim powiązane). Ogólnie silnik przeszedł małą metamorfozę.

A co do mechanicznych popychaczy Labiel to w SB/RA takowe nie występowały. Jeśli ja je mam to tylko dlatego, że ktoś w przeszłości takie dał. W sumie, na złe by to nie wyszło... Widzieliście kiedyś starego diesla kręcącego do >6500obr/min? A chcecie zobaczyć? 8-) Na hydro byłoby to niemożliwe, na mechaniku tak :mrgreen:

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 13 lis 2009, 09:35

trepek pisze:Widzieliście kiedyś starego diesla kręcącego do >6500obr/min? A chcecie zobaczyć? 8-) Na hydro byłoby to niemożliwe, na mechaniku tak :mrgreen:
:) Zaprzal na hydro ciagal do 6k rpm z moca, ale bez zdrowej i mocno dlubnietej pompy nie pociagniesz z moca do 6500rpm...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lis 2009, 10:27

trepek pisze:Jakim cudem Twój SB poszedł 190km/h? Wyniki odczytywałeś z licznika czy z navi? Oraz jaką miałeś skrzynię biegów i opony ;-)
A no normalnie. Powiem jeszcze że było to w 4 osoby plus bagaż z oponkami o profilu 195. Odczyt licznikowy, obrotek dochodził mi wtedy już coś pod 5tyś z tego co pamiętam. Poszedł by jeszcze ciut więcej, ale przy tej prędkości i przy tym obciążeniu zaczął już kopcić więc mu odpuściłem.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 lis 2009, 10:43

Mrozoo.

Znasz moje plany ;-) Zobaczymy ile uda mi się z nich zrealizować. Narazie mechanika tip-top.

Labiel.
No tak, licznikowo :-P SB idzie 170km/h z groszami, nie to żebym Cię chciał zasmucić ale liczniki w audi lubią sobie więcej "pokazać". Tak twierdzi navi, nawet na standardowym ogumieniu.
A profil za dużo mi nie mówi. 195/50/r15? <piwo>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lis 2009, 11:19

trepek pisze:A profil za dużo mi nie mówi.
Profil miałem nieco większy niż serja przewidywała bo 195/60/15 czyli dodatkowo licznik mógł delikatnie zaniżać.

To że liczniki mogą pokazywać nie dokładnie to jedna sprawa. Ale czy obrotomierz może przekłamywać? Przy 5tyś obrotów na tej skrzyni powinno być 192km/h na budziku. A miałem chyba 4900obr czy prawie 5000 już nie pamiętam.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 lis 2009, 15:04

A jaką miałeś skrzynie biegów? Bo w SB/RA były dwie montowane ale żadna nie była aż tak szybka (chociaż co do tej drugiej mogę się mylić ale na 90% jestem pewny, że nie miała dłuższych przełożeń) :-)

Jesteś tutaj moderatorem labiel więc nie muszę Cię pouczać, że powinieneś podawać konkretne dane.

Na AKM'ie napewno byś nie mógł osiągnąć takiej prędkości bo 1.8 [JN] na takiej skrzyni osiąga 180km/h z groszami (dane z centrum audi 80).

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 13 lis 2009, 15:11

jak dobrze dlubniety byl to jest to realne:) Ja na CDY przy 200km/h mialem ~5200rpm przy 180 km/h ~5000rpm, ale to juz zazynanie motoru zeby dluzej jechac na posrednim wtrysku przy takich predkosciach[glowica sie ugotuje] :evil:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 lis 2009, 15:27

Hmm... człowiek się uczy całe życie <piwo>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lis 2009, 15:45

Nie mam już tego auta dlatego nie wszystkie dane mogę przywołać od ręki. Cobra robił mi kiedyś takie zestawienie pod moja skrzynie jakie obroty przy jakiej prędkości. Przy mojej skrzyni było to z tego co pamiętam 200km/h przy 5tys/obr. Była tam jeszcze inna skrzynia która była ciut krótsza. Ze skrzyniami od benzyny nie ma co porównywać bo one mają całkiem inne przełożenie, w końcu benzyna kręci się znacznie wyżej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl