[inne] regulator napięcia objawy
[B4 Coupe ABK] Regulator napięcia
Mam problem z ladowaniem,przy wlaczonych swiatlach wynosi 13.3V z tego co dowiedzialem sie z innych podobnych tematow to jest to troche za malo,elektryk tez to potwierdzil wiec postanowilem wymienic regulator i tu moje pytanie czy ten bedzie wlasciwy?
Regulator napiecia czy moze polecacie jakis inny?
Regulator napiecia czy moze polecacie jakis inny?
To jest regulator do starszego typu alternatora firmy Bosch. Zrób zdjecie swojego alternatora i umieść na forum. Ten regulator jest do alternatorów napędzanych paskiem klinowym starszego typu, nie wieloklinowym.
Regulator firmy Hella, oryginalny, do alternatora nowszego typu o obciążalności 90 A kosztuje ok. 100 PLN.
Nowszy typ regulatora wygląda tak:
http://www.allegro.pl/item437149849_reg ... _nowy.html
Regulator firmy Hella, oryginalny, do alternatora nowszego typu o obciążalności 90 A kosztuje ok. 100 PLN.
Nowszy typ regulatora wygląda tak:
http://www.allegro.pl/item437149849_reg ... _nowy.html
[80 B3 1,8 PM] Problem z ładowaniem
Witam
Mam 2 pytania liczę na waszą pomoc
1) Problem z ładowaniem:
objawy są następujące po odpaleniu i wprowadzeniu silnika powyżej 3000obr/min znacznie zwiększa się jasność świateł oraz oświetlenia jeżeli nie podkręcam obrotów mam wrażenie tak jak by alternator "się nie załączał"
dodam że jakiś czas temu wymieniałem regulator napięcia i te objawy nie uległy zmianie
czy może to być wina zużytych kół pasowych? przy wymianie rozrządu zauważyłem że koła te są już nieco zużyte :roll:
2)Przekaźnik 214
przy wymianie spalonej żarówki oświetlenia zegarów zauważyłem że pod półką znajduje się taki przekaźnik oznaczony symbolem 214 (taki sam mam włożony w skrzynce bezpieczników) z ciekawości wyjąłem go i zauważyłem że coś w nim grzechocze rozłożyłem i wypadła z niego taka mała płytka jaka jest przy stykach do tego jedna cześć styków jest nieco osmolona można zauważyć to na zdjęciach
może mi ktoś objaśnić za co odpowiedzialny jest ten przekaźnik i czy tak właśnie jest ze znajdują się 2 takie same przekaźniki w tym modelu 80
z góry dziękuję za pomoc
Mam 2 pytania liczę na waszą pomoc
1) Problem z ładowaniem:
objawy są następujące po odpaleniu i wprowadzeniu silnika powyżej 3000obr/min znacznie zwiększa się jasność świateł oraz oświetlenia jeżeli nie podkręcam obrotów mam wrażenie tak jak by alternator "się nie załączał"
dodam że jakiś czas temu wymieniałem regulator napięcia i te objawy nie uległy zmianie
czy może to być wina zużytych kół pasowych? przy wymianie rozrządu zauważyłem że koła te są już nieco zużyte :roll:
2)Przekaźnik 214
przy wymianie spalonej żarówki oświetlenia zegarów zauważyłem że pod półką znajduje się taki przekaźnik oznaczony symbolem 214 (taki sam mam włożony w skrzynce bezpieczników) z ciekawości wyjąłem go i zauważyłem że coś w nim grzechocze rozłożyłem i wypadła z niego taka mała płytka jaka jest przy stykach do tego jedna cześć styków jest nieco osmolona można zauważyć to na zdjęciach
może mi ktoś objaśnić za co odpowiedzialny jest ten przekaźnik i czy tak właśnie jest ze znajdują się 2 takie same przekaźniki w tym modelu 80
z góry dziękuję za pomoc
podpinam sie pod temat mam to samo jak przekrece kluczyk nie swieci sie kontrolka ładowania a powina dodam że na 101% żatówka jest dobra licznik rozebrałem i ścieżka nie jest spalona . po odpaleniu mam ładowane na poziomie 11-12v jak depne powyżej 2500 obr/min to już mam normalne ładowanie pasek alternatora napiety
Koledzy musicie sprawdzić alternatory. Jeśli styki przy aku i alternatorze są ok i alternator jest dobrze dokrecony to coś nawaliło w środku: regulator, szczotki, diody. Trzeba rozebrac i luknąć. (w dziale zrób to sam jest opis jak rozebrać alternator) Po odpaleniu auta przy wylączonych odbiornikach ładowanie powinno być na poziomie 14-14,4V Nie powinno być niżej niż 14v.
Jeśli pasek jest naciągnięty to koła pasowe nie powinny mieć wpływu na ładownie. Ja mam z 500tys zrovione i koła pasowe są nie zmieniane.
Co do przekaźnika 214 to wg forum https://audi80.pl/all-opis-bezpieczn ... -vt120.htm u mnie ten przekaźnik jest na miejscu nr 2. Ten screen jest z przekaxnikami na podszybiu. Nie ma spisu z tymi kolo nóg kierowcy.
Kolego kaczok a sprawdzałeś zarówke. Jest taka jak powinna być?
Jeśli pasek jest naciągnięty to koła pasowe nie powinny mieć wpływu na ładownie. Ja mam z 500tys zrovione i koła pasowe są nie zmieniane.
Co do przekaźnika 214 to wg forum https://audi80.pl/all-opis-bezpieczn ... -vt120.htm u mnie ten przekaźnik jest na miejscu nr 2. Ten screen jest z przekaxnikami na podszybiu. Nie ma spisu z tymi kolo nóg kierowcy.
Kolego kaczok a sprawdzałeś zarówke. Jest taka jak powinna być?
tak jest tam 1,8v ale inne tez wkładałem tydzień temu miałem podobnie ale na wymianie żarówki się skończyło i świeciło ładowanie podczas odpalania teraz ni h..a a sprawdzałem prawie wszystko coś nie wzbudza alternatora jak powinno dopiero po prze-gazowaniu a widzę bo mam zegar z ładowaniespiczi pisze: Kolego kaczok a sprawdzałeś zarówke. Jest taka jak powinna być?
Skąd taką znalazłeś? Są chyba tylko 1,2 W lub 2W a volt to one mają 12. Cos pomyliłes?kaczok pisze:tak jest tam 1,8vspiczi pisze: Kolego kaczok a sprawdzałeś zarówke. Jest taka jak powinna być?
Spróbuj założyć 1,2W a później 2W.
Takie coś znalałem na necie
bezpiecznika u nas nie ma chyba, więć zostaje zarówka.Jeżeli alternator zaczyna ładować dopiero na wysokich obrotach (po pierwszym wzbudzeniu również ładuje na niskich),to mógł się przepalić bezpiecznik bądź żarówka.
i schemat inastalcji ładowania
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Mam panowie problem.
Dzisiaj wracając z uczelni przez 3 min miałem problem z ładowaniem. Przy normalnej jeździe napięcie w instalacji spadło mi poniżej 12V (mam dodatkowe zegary). Zaczęła jażyć się (żażyć, delikatnie świecić) kontrolka od ładowania akumulatory (oczywiście ona jest dobra) oraz zaczęły mi migać (również żażyć się) kontrolka od hebli oraz chłodzenia (te dwie na samej górze w liczniku). I nie wiem co się stało. Pierwszy raz takie zdarzenie wystąpiło.
Nie wiem, czy ma to związek, że jak parkowałem na uczelni to przejeżdżałem przez wysokie wody? Czy może to, że stojąc w korku na światłach dziwnym trafem temperatura silnika nie mogła zejść poniżej 94*C (tak jakby się wentylatory załączały ale nie schładzały tyle ile potrzeba). Problemów z przegrzewaniem silnika nie ma, normalnie jak stoję w korku temp dochodzi do 98*C, uruchamiają się wentylatory i temp spada do 90*C.
Chronologicznie: przygoda z temp, przejazd przez wody, zaparkowanie, powrót do domu, problem z ładowaniem.
EDIT:
Zauważyłem, że przy wyższych obrotach problem ustaje. Jutro rozbieram alternator.
Dzisiaj wracając z uczelni przez 3 min miałem problem z ładowaniem. Przy normalnej jeździe napięcie w instalacji spadło mi poniżej 12V (mam dodatkowe zegary). Zaczęła jażyć się (żażyć, delikatnie świecić) kontrolka od ładowania akumulatory (oczywiście ona jest dobra) oraz zaczęły mi migać (również żażyć się) kontrolka od hebli oraz chłodzenia (te dwie na samej górze w liczniku). I nie wiem co się stało. Pierwszy raz takie zdarzenie wystąpiło.
Nie wiem, czy ma to związek, że jak parkowałem na uczelni to przejeżdżałem przez wysokie wody? Czy może to, że stojąc w korku na światłach dziwnym trafem temperatura silnika nie mogła zejść poniżej 94*C (tak jakby się wentylatory załączały ale nie schładzały tyle ile potrzeba). Problemów z przegrzewaniem silnika nie ma, normalnie jak stoję w korku temp dochodzi do 98*C, uruchamiają się wentylatory i temp spada do 90*C.
Chronologicznie: przygoda z temp, przejazd przez wody, zaparkowanie, powrót do domu, problem z ładowaniem.
EDIT:
Zauważyłem, że przy wyższych obrotach problem ustaje. Jutro rozbieram alternator.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
trepek to prawdopodobnie wysiadają szczotki/regulator ładownia. Jak u mnie wysiadał miałem takie same cyrki z tymi trzema kontrolkami. Jeszcze czasem piszczało z pod kierownicy po włączeniu zapłonu. Ładowanie też pojawiało się po przygazowaniu do 3000 obr/min i było słabe na obrotach biegu jałowego.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Po uruchomieniu silnika jest 9V (i nic nie świeci), później powoli wskakuje na 12V i żaży się kontrolka od akumulatora. Po przekroczeniu 1200obr/min kontrolka gaśnie a napięcie ustawia się na 14-14.2V. Co ciekawe, po przejechaniu kilku km na biegu jałowym napięcie utrzymuje się na poziomie 13.8-14V i delikatnie kontrolka się zaży...
Stabilizator napięcia w alternatorze wymieniony. Co to się dzieje? Pasek się ślizga? Dzisiaj zauważyłem, że pasek jest wytarty pod kątem tak, że z jednej strony ząbki są wysokie na 3mm a z drugiej ich już wcale nie ma. Cały czas pasek przyciera o łapę (tak mi się wydawało, że to łapa silnika), która znajduje się między alternatorem a kołem pasowym silnika.
EDIT:
Źle spojrzałem na voltomierz w samochodzie, oczywiście jest 11V przy rozruchu.
Stabilizator napięcia w alternatorze wymieniony. Co to się dzieje? Pasek się ślizga? Dzisiaj zauważyłem, że pasek jest wytarty pod kątem tak, że z jednej strony ząbki są wysokie na 3mm a z drugiej ich już wcale nie ma. Cały czas pasek przyciera o łapę (tak mi się wydawało, że to łapa silnika), która znajduje się między alternatorem a kołem pasowym silnika.
EDIT:
Źle spojrzałem na voltomierz w samochodzie, oczywiście jest 11V przy rozruchu.
- damian19772
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 18 maja 2009, 10:15
- Lokalizacja: łęczna/przeworsk
panowie podpinam się pod temat niedawno miałem problem z ładowaniem wymieniłem na akumulator na nowy 55 kupiłem używany alternator regulator napiecia wszystko wróciło do normy miałem okolo14.2 na mierniku
wczoraj miałem taki problem ze na trasie zgasły mi swiatło radio ogrzewanie i zgasł mi silnik próbowałem go odpalic akumulator sie nie odezwał podpiąłem kablami i odpalił odjechałem pól km i zowu to samo az trzy razy za czwartym razem opaliłem i dojechałem do domu majac ponad 100 km
dojedzajac do domu zmiezryłem miernikiem okazało sie ze mam około 14.1 podkakiwało do 14.2 wydaje mi sie ze ładowanie jest dobre
dzisiaj rano odpaliłem bez problemu na zimnym silniku mam około 14
czy mozecie co moge sprawdzic gdzie szukac winy potrzebny mi samochód na jutro w nocy wiec musze znalezc przyczyne tego
:oops:
wczoraj miałem taki problem ze na trasie zgasły mi swiatło radio ogrzewanie i zgasł mi silnik próbowałem go odpalic akumulator sie nie odezwał podpiąłem kablami i odpalił odjechałem pól km i zowu to samo az trzy razy za czwartym razem opaliłem i dojechałem do domu majac ponad 100 km
dojedzajac do domu zmiezryłem miernikiem okazało sie ze mam około 14.1 podkakiwało do 14.2 wydaje mi sie ze ładowanie jest dobre
dzisiaj rano odpaliłem bez problemu na zimnym silniku mam około 14
czy mozecie co moge sprawdzic gdzie szukac winy potrzebny mi samochód na jutro w nocy wiec musze znalezc przyczyne tego
:oops:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20
Podepnę się pod temat...
Panowie jaka jest faktyczna dokładność wskazań dodatkowych zegarów VDO ?
W sumie mam podłączony tylko wskaźnik ładowania, wskazanie mam między 12 a 13 V (wolne obroty przy wyłączonym co się da)
Jakiś czas temu byłem u elektryka, który sprawdzał ładowanie swoim przyrządem i mówił, że jest ok.
Ale dzisiaj ZONK :cry: auto postało bez odpalania 3 dni (temperatura około 0/-1°C) i już nie zakręcił rozrusznik.
Panowie jaka jest faktyczna dokładność wskazań dodatkowych zegarów VDO ?
W sumie mam podłączony tylko wskaźnik ładowania, wskazanie mam między 12 a 13 V (wolne obroty przy wyłączonym co się da)
Jakiś czas temu byłem u elektryka, który sprawdzał ładowanie swoim przyrządem i mówił, że jest ok.
Ale dzisiaj ZONK :cry: auto postało bez odpalania 3 dni (temperatura około 0/-1°C) i już nie zakręcił rozrusznik.