[B4 2.0 ABK LPG] obudowa filtra powietrza
- majeczek78
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26
[B4 2.0 ABK LPG] obudowa filtra powietrza
Moje pytanko dotyczy obudowy filtra powietrza a dokładniej elementu wewnątrz obudowy odpowiedzialnego za zasysanie ogrzanego powietrza do filtra gdy silnik jest zimny.Otóż element ten sterowany jest z tego co zauważyłem pod ciśnieniowo ale w moim autku jest wkręcony w to wkręt tak że jest zablokowana klapka otwierająca dopływ ogrzanego powietrza. Czy to ma związek z zamontowaną instalacją LPG (II generacji BRC) Czy tak powinno być? Przecież silnik dłużej się grzeje co jest teraz raczej nie korzystne.
Re: [B4 2.0 ABK LPG] obudowa filtra powietrza
Pewnie radosna twórczość pana gazownika który to montował i gdy mu coś nie grało znalazł mało profesjonale wyjście z sytuacji żeby klient dłużej myślał że jest ok.majeczek78 pisze:Czy to ma związek z zamontowaną instalacją LPG (II generacji BRC)
Myśle że gdyby tak miało być to tak by zjeżdżały z taśmy.majeczek78 pisze:Czy tak powinno być? Przecież silnik dłużej się grzeje co jest teraz raczej nie korzystne
A czy to nie zaszkodzi może wypowiedzą się bardziej doświadczeni koledzy...
- majeczek78
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26
Miałem tak jak w Twoim przypadku, ale chodziło tylko oto że po nagrzaniu sie silnika było zasysane gorące powietrze przez co silnik stawał się mułowaty na gazie. Podjedz do typa niech ustawi ci gaz na rozgrzanym silniku. Napewno nic sie nie stanie kiedy wykrecisz tego wkręta. Mam równierz instalacje BRC <ok>
Gaz lubi mieć zimne powietrze - podobno łatwiej mu się miesza z powietrzem zimnym niż ciepłym. Gazownicy bardzo często zamykają dopływ cieplego powietrza znad kolektora...więc kolego nie ma się czego obawiać - 90% 15-letnich aut ma te urządzenie niesprawne - jest to blaszka bimetalowa która steruje zaworkiem podcisnieniowym, ten dalej steruje podcisnieniami które sterują klapka zamykająca dopływ ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego. Klapka ta często nie domyka się - w efekcie silnik pracuje ciągle na rozgrzanym powietrzu które jest rzadsze od zimnego. Konsekwencją jest wyższe spalanie i jak już ktoś wspomniał auto jest mułowate...W każdym moim aucie miałem te podcisnienie zaślepione wkrętem - bo tak najłatwiej. Żadnych negatywnych skutków takie działanie nie ma
Czujnik jest w obudowie filtra powietrza i nie występuje jako część zamienna. Robiłem doświadczenia z pomiarem temperatury i spalania. Gra nie warta świeczki. Najlepiej pracuje zasysając zimne, nawet na krótkich odcinkach zimą.romeo pisze:no to w takim razie jak sprawdzic czy ta klapka sie otwiera i zamyka kiedy powinna czy po zciągnieciu górnej czesci obudowy dalej bedzie działac?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
d3lta pisze:A ja mam ostatnio notorycznie nie dogrzany silnik. Po przejechaniu nawet 20km mam maksymalnie 70*C. Termostat sprawny.
skoro jesteś pewien że termostat działa prawidłowo to po prostu oszukują Cię zegary lub czujnik temp poszukaj jest sporo o tym na forum.
to raczej nie wiele Ci dad3lta pisze:Spróbuję tę klapkę zablokować na zasysanie ciepłego powietrza i tak pojeżdżę.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia