[80/90/Coupe B3] Brak klaksonu!!!
[80/90/Coupe B3] Brak klaksonu!!!
Witam. Mam problem z klaksonem i nie wiem co jest. Moze ktos pomoc?
Ostatnio zmieniony 29 sty 2007, 22:43 przez zygus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
tomek1982, sprawdź czy będzie lepiej działał jak skręcisz kierownicę w którąś stronę. U mnie właśnie tak było że gdy jechałem prosto to nie działał. Trzeba lekko przesunąć całego pająka w stronę kierownicy albo wysunąć taką okrągłą wstawkę w kierownicy żeby ten pantograf lepiej się stykał z tym pierścieniem na obudowie kolumny kierowniczej.
Ja u siebie naprawiałem to zdejmując przód kierownicy i popchnąłem śrubokrętem za część tego plastiku przez którą przechodzi kabel idący do "przodu" kierownicy.
Ja u siebie naprawiałem to zdejmując przód kierownicy i popchnąłem śrubokrętem za część tego plastiku przez którą przechodzi kabel idący do "przodu" kierownicy.
Sam przerabiałem brak klaksonu (zorientowałem się, że nie działa, jak jakaś babka nie zauważyła, że jadę pasem obok niej i zaczęła zmieniać pas, ale w porę się zorientowała na szczęście ).
Jeżeli była odkręcana kierownica lub zdejmowana była dolna część obudowy kolumny (tam, gdzie jest obręcz metalowa do klaksonu) i odkręcany był przełącznik zespolony, to często się zdarza, że po złożeniu nie będzie sygnału. W starszych B4 przed zmianą konstrukcji obudowy kolumny kierowniczej, obudowa ta nie styka się idealnie z deską poniżej zegarów. Ja tak za pierwszym razem to złożyłem, żeby nie było tam szpary i okazało się, że kierownica była za daleko od tej metalowej obręczy i nie było w ogóle kontaktu (bolec był kilka mm od obudowy). Po poprawnym ustawieniu przełącznika problem zniknął.
Dobrze też wyczyścić obręcz i bolec i spryskać jakimś środkiem poprawiającym połączenie elektryczne. Dobrze, żeby to było coś, co jednocześnie nasmaruje to połączenie, bo inaczej to będzie piszczeć przy obracaniu kierownicą .
Jeżeli była odkręcana kierownica lub zdejmowana była dolna część obudowy kolumny (tam, gdzie jest obręcz metalowa do klaksonu) i odkręcany był przełącznik zespolony, to często się zdarza, że po złożeniu nie będzie sygnału. W starszych B4 przed zmianą konstrukcji obudowy kolumny kierowniczej, obudowa ta nie styka się idealnie z deską poniżej zegarów. Ja tak za pierwszym razem to złożyłem, żeby nie było tam szpary i okazało się, że kierownica była za daleko od tej metalowej obręczy i nie było w ogóle kontaktu (bolec był kilka mm od obudowy). Po poprawnym ustawieniu przełącznika problem zniknął.
Dobrze też wyczyścić obręcz i bolec i spryskać jakimś środkiem poprawiającym połączenie elektryczne. Dobrze, żeby to było coś, co jednocześnie nasmaruje to połączenie, bo inaczej to będzie piszczeć przy obracaniu kierownicą .