Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AVANT 1Z] Co to za element ??

ODPOWIEDZ
GRZEGI84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 05 paź 2008, 12:37
Lokalizacja: Otwock/Mazowsze

[B4 AVANT 1Z] Co to za element ??

Post autor: GRZEGI84 » 14 lis 2009, 21:44

Witam, mam pytanko do kolegów, może napotkał ktoś w swoim 1z-ecie taki element, który przedstawiam na załączonej fotce. Dodam że były właściciel wydłubał to gdzieś z przewodów od intercoolera. co to jest i do czego służy ?? za podpowiedzi z góry dziękuje <piwo> Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 14 lis 2009, 23:03

Trochę to wyglada jakby miało zawirować powietrze ,które dostanie sie do kolektora ssącego :-/

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 15 lis 2009, 03:55

dokładnie istnieja teorie ze zawirowane powietrze lepiej miesza sie z paliwem
kiedyś w maluchu sie cos takiego robiło miało to zmniejszac zuzycie paliwa podkreślam miało

GRZEGI84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 05 paź 2008, 12:37
Lokalizacja: Otwock/Mazowsze

Post autor: GRZEGI84 » 15 lis 2009, 08:56

Też właśnie myślę że to ma coś wspólnego z powietrzem dochodzącym do kolektora ssącego, coś jakby zawirowanie, ale najgorsze jest to że nie mam pojęcia gdzie to ponownie zamontować, oraz czy jest to niezbędne do prawidłowej pracy motoru :-/

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 lis 2009, 10:51

Do prawidłowej pracy motoru to nic nie ma, jedynie do poprawienia osiągów. :-P

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 15 lis 2009, 16:43

Nie wiem czy warto takie coś sobie pakować w przewody,jeśli koniecznie chcesz to zamontować to na pewno na wyjściu z intercoolera i jak najbliżej kolektora ssącego.Tylko sprawdż czy się dobrze trzyma kupy żeby czasami jakiś kawałek nie odleciał od tego wynalazku i nie narobił krzywdy zetorkowi :-P.Szczerze mówiąc to nie wierzę żeby to miało poprawić osiągi.Tłoki mają taką konstrukcję żeby powietrze które dostanie sie do cylindrów zostało odpowiednio w nich zawirowane i wymieszane z rozpylonym paliwem.Mocy Ci od tego na pewno nie przybędzie :mrgreen:

GRZEGI84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 05 paź 2008, 12:37
Lokalizacja: Otwock/Mazowsze

Post autor: GRZEGI84 » 15 lis 2009, 17:43

raaaf82 pisze:Nie wiem czy warto takie coś sobie pakować w przewody,jeśli koniecznie chcesz to zamontować
Problem tkwi w tym że dostałem to od faceta, od którego kupiłem swoja audiczke, i on swego czasy wymontował to z któregoś z przewodów, i nie pamięta z którego, dlatego zainteresowało mnie to skąd i po co to tam było, a co do osiągów to i tak nic nie poprawie bo ostatnio mechanik stwierdził że mam skopany ten zawór pod turbinka, gruszkę co otwiera i zamyka coś tam, bo turbo łapie dopiero od 2300obr/min :-?

ropa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2009, 15:48
Lokalizacja: Bytom/Stolary

Post autor: ropa » 16 lis 2009, 08:14

GRZEGI84 pisze:mechanik stwierdził że mam skopany ten zawór pod turbinka, gruszkę co otwiera i zamyka coś tam,
to zrzuć turbo i sprawdz czy ten zawór (klapka) nie jest uchylona lub przepalona bo ja miałem dokładnie to samo motor z ledwością kręcił 110 km/h i okazało sie ze ten zaworek był lekko otwarty (chyba kontra na gruszce sie odkręciła juz niepamiętam ) i turbo nie spełniało swojego zadania nie napędzało motora i wszytko szło w wydech

GRZEGI84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 05 paź 2008, 12:37
Lokalizacja: Otwock/Mazowsze

Post autor: GRZEGI84 » 16 lis 2009, 21:53

ropa pisze:o zrzuć turbo i sprawdz czy ten zawór (klapka) nie jest uchylona
wstępnie oglądał to mechanik, i jednak jest uchylona ta klapka, bo ktoś kiedyś przy tym grzebał, mało tego przewód który podłaczony jest od serwa do tej gruszki obok filtra powietrza, a potem do zaworu egr, mam rozłaczony, a jak go połącze to autko gorzej się zbiera...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl