Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8S] Czarny płyn do wspomagania

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

[80 B3 1,8S] Czarny płyn do wspomagania

Post autor: Organista18 » 17 maja 2007, 09:21

Witam.

Jaka może być przyczyna czarnego płynu (dosłownie jak olej spalony). Podejżewam, że to coś może z maglownicą, ale wspomaganie działa ok, tylko przy max skręcie piszczy, ale to chyba pasek. Chciałem ostatnio dolać, ale nie wiem jaki bo kolor jest nie do zidentyfikowania. Pewnie jak się domyslam wymiana konieczna.... wtedy, ile oleju tam wejdzie?
Ostatnio zmieniony 17 maja 2007, 14:32 przez Organista18, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 17 maja 2007, 09:57

Pewno zielony zalany dawno..dawno temu zczerniał... A jak go powoniasz to czuć woń przypalenia :?:

viewtopic.php?t=1482&highlight=wspomaganie
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [B4 2.6 ABC] olej do wspomagania kierownicy ile?jaki?

Pozdr. Adam

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 18 maja 2007, 09:55

u mnie jest zalany czerwony stary miał kolor brązowy troche się wypracował

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 18 maja 2007, 10:07

Omen pisze:Pewno zielony zalany dawno..dawno temu zczerniał... A jak go powoniasz to czuć woń przypalenia :?:
Nie, żadnego przypalenia nie czuje. Znajomy mi powiedział, że to maglownica "coś zmieliła" i dlatego jest taki czarny. A ja myślę, że jest po prostu wysłużony...

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 18 maja 2007, 12:24

Wymień płyn na nowy i po jakimś czasie sprawdź go , tylko nie szalej bo jak faktycznie zmieliła to może być przykra niespodzianka na drodze . Zle stary płyn do słoja , jak będzie osad to znaczy że coś zmieliła :cry: , a jeżeli nie to pewnie ze starości zmienił barwę .

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 20 maja 2007, 13:52

koledzy bym chcial wymienic plyn w ukladzie wspomagania tylko nie za bardzo wiem jak do tego sie zabrac bo mialem wyciek ze zbiorniczka i jest na minimum a dolewac jest chyba lipa co?plyn chyba stary jest :-/

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 21 maja 2007, 09:30

W sobote wymieniałem u siebie wąż ze zbiorniczka do pompy . Zlałem również czarny płyn . Wcześniej był włany czerwony . Przepłukałem raz zielonym i zalałem zielonym . Do układu u mnie wchodzi 0,8l a nie 1,5l jak było podane .

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 04 lut 2011, 09:57

Wybaczcie że odgrzeje temat, ponieważ mam minimalny wyciek na rurkach i u mnie płynu jest poniżej minimum. Kolor mojego płynu jest żółty lub pomarańczowy lub czerwony (ciężko dokładnie stwierdzić). Słyszałem że mieszanie płynów jest zabronione i żeby nic się nie stało z układem wspomagania to chciałem zadać 3 pytania na które nie jestem w stanie wywnioskować odpowiedzi z poprzednich postów.

1. Czy dolewanie płynu do układu wspomagania nie jest zalecane jeżeli się nie zna dokładnej marki i koloru płynu który jest zalany i lepiej wymienić cały płyn?
2. Do naszych B4 lejemy płyn zielony mineralny (zgodnie z kolorem korka) Czy po zlaniu z układu płynu innego koloru (żółty, czerwony) można zalać zielonym?
3. Jeśli tak to czy trzeba przeprowadzić przepłukanie układu wspomagania i w jaki sposób to zrobić?

Lepiej się upewnić niż później żałować.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 04 lut 2011, 10:34

zlej ten płyn z układy wraz z przekładnią wyczyść zbiorniczek zalej zielonym wchodzi 0.8l odpowietrzyć i jechać <ok>

Twój kolor to poprostu stary juz płyn sie taki zrobił, u mnie było to samo :lol:

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 04 lut 2011, 11:05

Podziękował za błyskawiczną odpowiedź

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 04 lut 2011, 19:11

Co do koloru jaki zalac to
=taki jaka jest wstawka na korku od zbiorniczka oleju zielona,zolta ,czerwona
=wchodzi0.8 l a kupujesz w butelce 1l.
podnies caly przud do gory i krecac do oporu na zgaszobym w lewo i w prawo ok. 10min.
=plyn wyssac iwyczysccic filtr *wstawka plastikowa wkladana we wlew zbiorniczka*
przy zalewaniu jak wyzej

Wtedy masz pewnosc ze caly plyn zostal wym. i ze ukl. wspo. sie nie zapowietrzyl

piotrpiter

Post autor: piotrpiter » 04 lip 2011, 18:50

temat moze i przedawniony ale u siebie ostatnio zlałem tą czarna maż i zalałem moblem dwa razy pierwsze zalanie zlałem zpowrotem do gara po kilkunastu kilometrach układ sie wypłókał i teraz jest jak za nowosci cichutko i leciutko polecam przepłukac układ

szymmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 03 mar 2012, 15:23

Post autor: szymmek » 19 kwie 2012, 20:30

Odgrzewam temat, ponieważ mam problem, cieknie mi płyn na złączu węża z zbiorniczkiem, chciałbym wymienić obejmę. Moje pytanie jest takie; Jak ściąga się tą obejmę co tam jest, odpina się jakoś ? bo mam taką bez żadnej śrubki. Drugie pytanie; Jak potem odpowietrzyć układ ?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 19 kwie 2012, 23:18

szymmek pisze:Odgrzewam temat, ponieważ mam problem, cieknie mi płyn na złączu węża z zbiorniczkiem, chciałbym wymienić obejmę. Moje pytanie jest takie; Jak ściąga się tą obejmę co tam jest, odpina się jakoś ? bo mam taką bez żadnej śrubki. Drugie pytanie; Jak potem odpowietrzyć układ ?
pewnie masz obejme sciskana bez nicczego kombinerki w reke i ogien z nią.kup sobie obejme na wkret gwiazdkowy lub płaski ,co do plynu nawet jak spuscisz caly zbiorniczek wyrównawczy to nie musisz odpowietrzać co innego jak bys przy pompie przewód odkrecil to wtedy tak

jezeli chcesz juz robic odpowietrzenie to nie ma nic prostrzego na biegu jalowym krecisz kierownica w jednąi druga strone na max kilka razy i gotowe

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 kwie 2012, 23:25

Pokaz zdjęcie tej obejmy bo skąd mamy wiedzieć kto coś tam założył.układ aby odpowietrzyć należy kręcić kierownicą w prawo i lewo do oporu kilka razy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl