Witam,
szukałem na forum, ale się niestety nie doszukałem
Potrzebuje szybkiej odpowiedzi, bo jestem przy wymianie płynu, a samochód jak zimny ciężko pali, jak zapali to trzęsie silnikiem, etc.
Zastanawiam się jak sprawdzić czujnik temperatury, u mnie jest brązowy 2-pinowy o nr 043 906 163 A Wiem tylko, że takie czujniki były w silnikach DZ i 3A.
Prosiłbym o podanie rezystancji czujnika przy jakieś tam temp, np 20°C
//jeżeli temat w nieodpowiednim dziale, proszę moderatorów o przeniesienie.
[b3 1.8E DZ] Czujnik temperatury - pytanie
- majeczek78
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- majeczek78
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26
Zegarowy przełącznik termiczny temperatury chłodziwa
napięcie zasilania 12V
Opór elementu grzewczego 35-45 omów
Przełącznik jest normalnie zamknięty
Działanie
Przełącznik termiczno-czasowy umożliwia przepływ prądu do wtryskiwacza rozruchu zimnego silnika przez okres czasu przez jaki silnik jest obracany korbą i temperatura chłodziwa jest mniejsza niż około 35 °C. Czas jaki zajmuje otwarcie przełącznika zmienia się w zakresie pomiędzy 1 a 12 sekund, zależnie od temperatury chłodziwa silnika. W miarę jak prąd przepływa przez element grzewczy, ogrzewa on bimetaliczny pasek, który wygina się powodując otwieranie styków uziemienia i zatrzymuje przepływ prądu przez wtryskiwacz rozruchu zimnego silnika (rysunek 2). Jeżeli temperatura chłodziwa jest większa niż około 35 °C, wówczas pasek bimetaliczny wygina się wystarczająco, aby styki uziemienia otworzyły się nie wymagając żadnego ciepła z elementu grzewczego, a zatem wtryskiwacz rozruchu zimnego silnika nie uruchamia się podczas obrotu korbą
Diagnostyka
Odłączyć przełącznik termiczno-czasowy i sprawdzić, czy jego temperatura jest mniejsza niż około 35 °C. Sprawdzić, czy istnieje ciągłość pomiędzy końcówką styku przełącznika a obudową (uziemienie).
Podgrzać przełącznik wkładając go do gorącej wody (powyżej 35 °C) i sprawdzić, czy nie ma ciągłości pomiędzy końcówką styku przełącznika a obudową (uziemienie).
Sprawdzić, czy opór elementu grzewczego wynosi w przybliżeniu pomiędzy 10 omów a 60 omów. Jeżeli odczyt pokazuje zero lub wartość nieskończoną, wymienić przełącznik.
Sprawdzić, czy występuje wartość 12 V na końcówce elementu grzewczego w czasie, gdy silnik obracany jest korbą.
Sprawdzić ciągłość i stan przewodów i końcówek.
Mam nadzieje że to wystarczy aby rozwiązać twój problem.
napięcie zasilania 12V
Opór elementu grzewczego 35-45 omów
Przełącznik jest normalnie zamknięty
Działanie
Przełącznik termiczno-czasowy umożliwia przepływ prądu do wtryskiwacza rozruchu zimnego silnika przez okres czasu przez jaki silnik jest obracany korbą i temperatura chłodziwa jest mniejsza niż około 35 °C. Czas jaki zajmuje otwarcie przełącznika zmienia się w zakresie pomiędzy 1 a 12 sekund, zależnie od temperatury chłodziwa silnika. W miarę jak prąd przepływa przez element grzewczy, ogrzewa on bimetaliczny pasek, który wygina się powodując otwieranie styków uziemienia i zatrzymuje przepływ prądu przez wtryskiwacz rozruchu zimnego silnika (rysunek 2). Jeżeli temperatura chłodziwa jest większa niż około 35 °C, wówczas pasek bimetaliczny wygina się wystarczająco, aby styki uziemienia otworzyły się nie wymagając żadnego ciepła z elementu grzewczego, a zatem wtryskiwacz rozruchu zimnego silnika nie uruchamia się podczas obrotu korbą
Diagnostyka
Odłączyć przełącznik termiczno-czasowy i sprawdzić, czy jego temperatura jest mniejsza niż około 35 °C. Sprawdzić, czy istnieje ciągłość pomiędzy końcówką styku przełącznika a obudową (uziemienie).
Podgrzać przełącznik wkładając go do gorącej wody (powyżej 35 °C) i sprawdzić, czy nie ma ciągłości pomiędzy końcówką styku przełącznika a obudową (uziemienie).
Sprawdzić, czy opór elementu grzewczego wynosi w przybliżeniu pomiędzy 10 omów a 60 omów. Jeżeli odczyt pokazuje zero lub wartość nieskończoną, wymienić przełącznik.
Sprawdzić, czy występuje wartość 12 V na końcówce elementu grzewczego w czasie, gdy silnik obracany jest korbą.
Sprawdzić ciągłość i stan przewodów i końcówek.
Mam nadzieje że to wystarczy aby rozwiązać twój problem.
- majeczek78
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26
Sprawdź jeszcze tak:
Poproś kogoś o pomoc i sprawdź czy podczas rozruchu zimnego silnika wtryskiwacz rozruchowy dostaje napięcie 12V tylko musisz to zrobić szybko bo on będzie dostawał prąd około 12 sek. Po tym czasie sprawny czujnik temperatury powinien go odłączyć. Sprawdź czy tak jest. Piszesz że jest przejście pomiędzy pinami a masą - przy nagrzanym silniku ten czujnik powinien przerwać dopływ prądu do wtryskiwacza rozruchowego wiec zobacz czy gdy silnik jest rozgrzany jest przejście pomiędzy pinami. Na rozgrzanym być nie powinno a na zimnym powinno być przejście pradu.
Poproś kogoś o pomoc i sprawdź czy podczas rozruchu zimnego silnika wtryskiwacz rozruchowy dostaje napięcie 12V tylko musisz to zrobić szybko bo on będzie dostawał prąd około 12 sek. Po tym czasie sprawny czujnik temperatury powinien go odłączyć. Sprawdź czy tak jest. Piszesz że jest przejście pomiędzy pinami a masą - przy nagrzanym silniku ten czujnik powinien przerwać dopływ prądu do wtryskiwacza rozruchowego wiec zobacz czy gdy silnik jest rozgrzany jest przejście pomiędzy pinami. Na rozgrzanym być nie powinno a na zimnym powinno być przejście pradu.
Sprawdzałem żarówką wtryskiwacz rozruchowy po wpięciu żarówki w kostkę wtryskiwacza. W momencie kręcenia rozrusznikiem na zimnym silniku żarówka świeci jaśniej, ale tylko kiedy kręcę rozrusznikiem. Potem silnik zapali i żarówka gaśnie. Na rozgrzanym silniku jest tak jak na zimnym, z tym że żarówka ledwo świeci.
Nie ma różnicy czy silnik jest rozgrzany czy zimny, jest przewodność między pinami i masą.
Na czujniku widać jaką śrubkę, nie wiem do czego ona jest. Może do jakiejś regulacji...
Jutro jeszcze sprawdzę czy napięcie na kostce od wtryskiwacza rozruchowego jest trzymany przez 12 sekund.
Nie ma różnicy czy silnik jest rozgrzany czy zimny, jest przewodność między pinami i masą.
Na czujniku widać jaką śrubkę, nie wiem do czego ona jest. Może do jakiejś regulacji...
Jutro jeszcze sprawdzę czy napięcie na kostce od wtryskiwacza rozruchowego jest trzymany przez 12 sekund.