[89 B3 JK] Rozrusznik nie kreci
[89 B3 JK] Rozrusznik nie kreci
Witam mam problem z moim audi rozrusznik w ogóle nie kręci wydaje mi sie że to cewka
podczas przekręcenia kluczyka nic nie słychać kostka w stacyjce jest dobra aku też.
podczas przekręcenia kluczyka nic nie słychać kostka w stacyjce jest dobra aku też.
Podejrzewam szczotki, bo jak by padło uzwojenie w cewce to rozrusznik by buczał i nie miał by siły obrócić silnikiem. Spróbuj uderzyć kilka razy w rozrusznik trzonkiem młotka, może się zawiesił, ale to i tak zwiastowało by wymianę szczotek
Ja wymieniłem szczotkotrzymacz ze szczotkami na nowy - 60 zł
Po tygodniu padło uzwojenie, rozrusznik od kolegi z klubu - coś około 120 zł
Ja wymieniłem szczotkotrzymacz ze szczotkami na nowy - 60 zł
Po tygodniu padło uzwojenie, rozrusznik od kolegi z klubu - coś około 120 zł
nie ma potrzeby "trzymania stacyjki" na zaplon podczas odpalania na krotko.Dziki pisze:dokładnienajlepiej mieć kogoś drugiego do pomocy aby przekrecił stacyjke na rozrusznik i trzymał, a w tym czasie obstukać rorzusznik. Jak to pomorze do szczotki sie zaiweszają lub kończąKermit85 pisze:próbuj uderzyć kilka razy w rozrusznik trzonkiem młotka
I drodzy koledzy nie stukajcie w rozrusznik nawet trzonkiem.Mozna tylko zaszkodzic. Stojan w wiekszosci rozrusznikow (typ bosch bardzo czesto byl montowany w autach z grupy VW I Audi) nie ma w srodku cewki tylko magnesy. Cewka owszem jest ale w elektromagnesie. Cisza podczas proby odpalenia auta moze byc spowodowana uszkodzeniem elektrmagnesu (nie kiedy slychac ciche stukanie)
Witam
Podepne sie pod temat, luzy na tulejkach to jedno ale patryk18 jesli miales rozebrany rozruszniczek to mogles wydmuchac stojan i wirniczek z zanieczyszczen pozniej obie te rzeczy dobrze wymyc (najlepiej ropownica pod cisnieniem) benzyna extrakcyjna lub nitrem, dobrze wysuszyc pozniej komutator przetrzec papierkiem 180 na poczatek 400 na koniec, okryc komutator i polakierowac lakierem bezbarwnym zwoje w stojanie i wirniku dla lepszej izolacji. Tzw bendyx wytrzec nasmarowac nie za mocno, zlozyc wszystko do kupy i chodzi jak talala.
Podepne sie pod temat, luzy na tulejkach to jedno ale patryk18 jesli miales rozebrany rozruszniczek to mogles wydmuchac stojan i wirniczek z zanieczyszczen pozniej obie te rzeczy dobrze wymyc (najlepiej ropownica pod cisnieniem) benzyna extrakcyjna lub nitrem, dobrze wysuszyc pozniej komutator przetrzec papierkiem 180 na poczatek 400 na koniec, okryc komutator i polakierowac lakierem bezbarwnym zwoje w stojanie i wirniku dla lepszej izolacji. Tzw bendyx wytrzec nasmarowac nie za mocno, zlozyc wszystko do kupy i chodzi jak talala.
dobrze gadaLYSY81222 pisze:Witam
Podepne sie pod temat, luzy na tulejkach to jedno ale patryk18 jesli miales rozebrany rozruszniczek to mogles wydmuchac stojan i wirniczek z zanieczyszczen pozniej obie te rzeczy dobrze wymyc (najlepiej ropownica pod cisnieniem) benzyna extrakcyjna lub nitrem, dobrze wysuszyc pozniej komutator przetrzec papierkiem 180 na poczatek 400 na koniec, okryc komutator i polakierowac lakierem bezbarwnym zwoje w stojanie i wirniku dla lepszej izolacji. Tzw bendyx wytrzec nasmarowac nie za mocno, zlozyc wszystko do kupy i chodzi jak talala.
tylko bendiksu bym nie myl bo mozna niechcacy wyplukac smar z niego