[B3 1,8 PM] Dziwny gwizd po zmianie rozrządu ?
- zawodnik88
- Forum Audi 80
- Posty: 244
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
- Lokalizacja: Dąbrowa górnicza
[B3 1,8 PM] Dziwny gwizd po zmianie rozrządu ?
Witam mam taki problem w moim aucie otóz po zmianie rozrządu silnik niemiłosiernie gwizdze tak jakby cos się tarło jakieś tryba czy coś . Obstawialem ze to moze pompa wspomagania lub alternator ale okazało sie ze to chyba pasek rozrządu wydaje takie dzwieki i mam pytanko w którą strone ma być napiety napinacz czy zgodnie ze wskazówkami zegara czy w lewo ? . Teraz przekreciłem napinacz w lewą strone i trochę ustało to brzeczenie ale musialem trochę podciąć obudowe dolną od rozrządu poniewaz niemiesciła się rolka napinająca w tej obudowie u dołu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Myślę że tutaj znajdziesz odpowiedź:
To że gwiżdże to na 99% wina zbyt mocnego napięcia paska lub uszkodzona rolka.
Pasek rozrządu jest dziwnym paskiem do napinania, bo nie do końca do się sprawdzić na części paska która jest na wierzchu jaki jest właściwie naciąg. Winne są sprężyny na zaworach które napierają na krzywki wałka który próbując się przekręcić sztucznie napina albo luzuje na odcinku po prawej stronie. Jeśli się zgasi silnik kilka razy sprawdzając przy tym naciąg to za każdym razem może być inny.
To że gwiżdże to na 99% wina zbyt mocnego napięcia paska lub uszkodzona rolka.
Pasek rozrządu jest dziwnym paskiem do napinania, bo nie do końca do się sprawdzić na części paska która jest na wierzchu jaki jest właściwie naciąg. Winne są sprężyny na zaworach które napierają na krzywki wałka który próbując się przekręcić sztucznie napina albo luzuje na odcinku po prawej stronie. Jeśli się zgasi silnik kilka razy sprawdzając przy tym naciąg to za każdym razem może być inny.
- zawodnik88
- Forum Audi 80
- Posty: 244
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
- Lokalizacja: Dąbrowa górnicza
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
Poprawnie naprezony pasek rozrzada mozna wykrzywic o 140 stopni i nie wiecej po przeciwnej stronie napinacza miedzy kolem rozrzadu a kolem pompy wody jesli takowa jest lub rolka jak pompy brak wzoruje sie ta metoda od lat i zgadza sie zawsze naprezenie jak przyloze mierniki naprezeni jest ok. Tylko raz byla kaszana ale to w porsche 928 w v8 bylo za mocno i swiecilo sie ostrzezenie o pasku. Pozatym zawsze ok a i uzywam miernik digtalny wurtcha
A pasek ciagnie tez pape wody? Jak tak to poluzowac pas moze masz za ciasno po przeciwnej stronie napinacza
A pasek ciagnie tez pape wody? Jak tak to poluzowac pas moze masz za ciasno po przeciwnej stronie napinacza
1.8 PM z tego co pamiętam to ma pompę wody na pasku klinowym, ja w swoim raz miałem komedię bo po wymianie rozrządu kółko od aparatu zapłonowego stukało mi o tą blaszkę pod rozrządem, odgłos stwarzał takie wrażenie, jak by waliły zapowietrzone popychacze, dopiero po paru godzinach udało się postawić słuszną diagnozę. tak jak mój poprzednik mówi, albo masz za mocno napięty rozrząd, który w silnikach benzynowych zawsze napina się słabiej niż w dieslach albo masz może trefną rolkę napinającą?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zuck ma rację w 4-cylindrowych silnikach w Audi 80 pompa wody nie jest napędzana przez pasek rozrządu tak jak w R5 i V6.
Jak podejrzewasz pompę zdejmij pasek, złap za koło pasowe pompy wody i sprawdź czy nie ma luzów, sprawdź we wszystkich kierunkach. Obejrzyj czy nie wycieka płyn przez uszczelniacz na osi pompy wody.
Nawet jak pozdejmujesz te paski to możesz odpalić na chwilę silnik i posłuchać czy ten dźwięk zamilkł.
Jak podejrzewasz pompę zdejmij pasek, złap za koło pasowe pompy wody i sprawdź czy nie ma luzów, sprawdź we wszystkich kierunkach. Obejrzyj czy nie wycieka płyn przez uszczelniacz na osi pompy wody.
Nawet jak pozdejmujesz te paski to możesz odpalić na chwilę silnik i posłuchać czy ten dźwięk zamilkł.
- zawodnik88
- Forum Audi 80
- Posty: 244
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
- Lokalizacja: Dąbrowa górnicza
z reguły jeśli widzę przetarty już pasek rozrządu w samochodzie to cieszę się, że zauważyłem to w porę zanim się nie zerwał i nie pogięło zaworów :shock:
nie wiem kiedy miałeś wymieniany ten rozrząd ale w przypadku naderwanego paska szybko po nowy, kup coś z ContiTech'a, Dayco lub Gates'a, rolkę tak samo jakąś dobrej firmy, rozbieraj i sprawdzaj co jest nie tak z tym szarpaniem paska, przy składaniu poczytaj literaturę dot. naprawy bo na 99% miałeś za mocno naprężony i rozrząd i pasek od pompy wody bo jeśli pompa zaczynała hałasować na gorącym silniku to oczywiste, że kiedy silnik się nagrzewa, pasek się napręża bardziej, przez co pompa może hałasować. Ew. możesz mieć też do wymiany pompę, średnio pompę wymienia co dwie wymiany paska rozrządu a sam rozrząd w tym silniku o ile pamiętam to co 60 tyś. km? jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi :roll:
nie wiem kiedy miałeś wymieniany ten rozrząd ale w przypadku naderwanego paska szybko po nowy, kup coś z ContiTech'a, Dayco lub Gates'a, rolkę tak samo jakąś dobrej firmy, rozbieraj i sprawdzaj co jest nie tak z tym szarpaniem paska, przy składaniu poczytaj literaturę dot. naprawy bo na 99% miałeś za mocno naprężony i rozrząd i pasek od pompy wody bo jeśli pompa zaczynała hałasować na gorącym silniku to oczywiste, że kiedy silnik się nagrzewa, pasek się napręża bardziej, przez co pompa może hałasować. Ew. możesz mieć też do wymiany pompę, średnio pompę wymienia co dwie wymiany paska rozrządu a sam rozrząd w tym silniku o ile pamiętam to co 60 tyś. km? jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
<bylo>zawodnik88 pisze:A jeszcze jedno zauwazylem ze pasek lekkko jest wytarty od strony chlodnicy tzn trze o rolke i widac na nim wyslizgane nitki ? czy coś jest żle .
https://audi80.pl/80-b4-abkabtrolka- ... A+rozrz%2A
https://audi80.pl/b4-abt-95r-problem ... A+rozrz%2A
https://audi80.pl/b4-20-abk-problem- ... A+rozrz%2A
Co prawda głównie zdarza się to w silnikach ABT i ABK w B4kach ale może twój przypadek jest podobny.