Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 Tdi 93r] pompa wtryskowa.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 24 lis 2009, 15:29

TRZMIELU240684 pisze:Jak ta pompa to jest z nastawnikiem indukcyjnym a my tu piszemy o nastawniku potencjometrycznym. Trochę o tym tu pisali i wiem że nastawnik indukcyjny nie podejdzie zamiast potencjometrycznego. W indukcyjnym jest całkiem inne zasilanie pompy. Popraw mnie jeśli się myle.
A sorki kolego nie doczytalem <lol> <piwo>
Ale jesli mial bym dac 1000zl za pompe i jeszcze nie miec pewnosci czy to bedzie hulac to wolal bym przerobic na pierbunga. jakis czas temu znajomy przekladal i wyszlo mu cos okolo 1000zl. Oczywiscie ze swoja robocizna.

Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maykel » 25 lis 2009, 14:51

Pozwolicie, że znowu podepnę się pod temat. Napisałem niby we właściwym, ale zaginał gdzieś w gęstwinie forum.
Do rzeczy...
Wczoraj popróbowałem walki z opornikiem. Delikatnie zwiększyłem mu dawkę i samochód jeździ normalnie, wychodzi na to, że winny jest nastawnik. Reaguje na gaz normalnie.
Teraz pytanie: może i głupie, ale chcę mieć pewność. Co jest lepszym wyściem: zostawić cały czas włączony opornik z delikatnie zmienioną dawką czy może wywalić go, a próbować przesuwaniem nastawnika i w ten sposób zmieniać dawkę? Wiem, że pewnie najlepszym wyjściem jest nowy nastawnik, ale narazie nie wchodzi to w rachubę...
Bez opornika: dawka delikatnie ponad 30 wg. deltascan
z opornikiem: około 24...
Optymalna dawka niby między 15, a 20, ale nie chciałem za bardzo odbiegać od tego co było...

TRZMIELU240684
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 13 lis 2008, 15:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: TRZMIELU240684 » 25 lis 2009, 15:10

Wiesz ja bym wolał ominąć ten opornik. Na forum pisali żeby lepiej tak nie robić. Pokombinuj z przestawianiem nastawnika. Ale jak mówisz że nastawnik to wcześniej podałem link do kolesia co ma taką pompę za 500zł

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 25 lis 2009, 18:14

ja też go odradzam.są później same problemy.zwłaszcza z błędami w kompie

Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maykel » 25 lis 2009, 19:04

No niby odradzają używanie tego opornika, ale wydaje mi się, że w momencie kiedy ustawiona jest wysoka dawka paliwa. Może się mylę. Ja ją zmieniłem tylko trochę... Może mi ktoś wyjaśni: czym dla podzespołów auta różni się mechaniczne ustawianie dawki nastawnikiem od wstawienia opornika? Chodzi mi o skutki, bo tu i tu zwiększamy dawkę ;-)
A może wypowie się ktoś kto posiada opornik i używa go stale? Są jakieś problemy? Wspomniane błędy w kompie? Mój jest tak toporny, że nawet odpięcie przepływki nie wywaliło żadnego :mrgreen: Dopiero nastawnik musiał się wysypać ;-)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 25 lis 2009, 20:40

maykel pisze:No niby odradzają używanie tego opornika, ale wydaje mi się, że w momencie kiedy ustawiona jest wysoka dawka paliwa. Może się mylę. Ja ją zmieniłem tylko trochę... Może mi ktoś wyjaśni: czym dla podzespołów auta różni się mechaniczne ustawianie dawki nastawnikiem od wstawienia opornika? Chodzi mi o skutki, bo tu i tu zwiększamy dawkę ;-)
A może wypowie się ktoś kto posiada opornik i używa go stale? Są jakieś problemy? Wspomniane błędy w kompie? Mój jest tak toporny, że nawet odpięcie przepływki nie wywaliło żadnego :mrgreen: Dopiero nastawnik musiał się wysypać ;-)
ja mam tak wstawiony opornik bo ja wogole o tym pisalem tylko nikt nie chcial tak wyprobowac zrobic, jezdze juz tak rok i nic sie nie dzieje, zakres dawki ustawilem na min nastawnikiem a pozniej zakres na max czuli 12 potencjometrem i tak jezdze do dzis jeszcze mam opornik dodatkowy wstawiony bo czasem trzeba troche wiecej mocy hehe, wiec jak nie chcesz kupowac nastawnika za 1.5tys zl to mozesz tak spokojnie jezdzic , spalanie nie zwrosnie nic sie nie bedzie dzialo zadnych bledow w kompie zero nic, banjmniej u mnie nie ma problemow pozdrawiam a ci co pisza ze nie polecal bym to niech napisza na poczatku dlaczego :?:

Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maykel » 26 lis 2009, 07:04

karol121, powiem, że po cichu liczyłem na Twoją wypowiedź. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: najpierw mechanicznie ustawiłeś nastawnik na minimalną dawkę (ile u Ciebie wg. Deltascan?), a później operowałeś opornością? (12 wg. deltascan?)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 26 lis 2009, 09:55

tak deltascanem wtedy ustawialem i vagiem jest przeciez ten sam zakres dawki i tak jak pisalem nastawnikiem ustawilem na rozgrzanym silniku tak okolo 35 wartosc liczbowa a pozniej potencjometrem wieloobrotowym 1kohma do najnizszej wartosci okolo 12 poprostu do momentu kiedy silnikiem zaczelo trzepac czyli na maxa i teraz brat jezdzi i nie narzeka hehe

Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maykel » 26 lis 2009, 10:09

Dzięki wielkie, w wolnej chwili z tym pogrzebię <piwo>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 26 lis 2009, 10:35

probuj i pisz wtedy co i jak bo gdybanie ze ktos napisal ze to zlo to nic nie daje chyba ze ktos to udowodni

Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maykel » 26 lis 2009, 11:00

karol121 pisze:probuj i pisz wtedy co i jak bo gdybanie ze ktos napisal ze to zlo to nic nie daje chyba ze ktos to udowodni
Dokładnie tak myślę, dlatego liczyłem, że się wypowiesz, bo jeździsz już z tym klamotem od dłuższego czasu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl