Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] ile oleju

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 22 maja 2007, 09:48

Ja sprawdzilbym bagnet oleju możliwe że ten plastik który jest na nim poprostu się oberwał i się przestawił lub się wytarł. Tak było u mnie i szabelka błędnie wskazywała pozioom oleju.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 maja 2007, 12:04

ja oleju do filtra nigdy nie wlewam.wystarczy po wlaniu powiedzmy niecałych 3 litrów odpalić na chwilke samochód zeby olej sie wszędzie rozprowadził także do filtra i puźniej dolać brakującą część.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 maja 2007, 20:58

Nie wiem jak wy panowie, ale ja zawsze bylem uczony żeby zalać ten filtr olejem. Nie tzreba potem odpalać auta, czekać aż olej znwu zleci do miski, sprawdzać poziom i dolewać. Wlewam do filtra do pełna, potem do silniczka i jest cacy. Po za tym, jeśli nie zalejesz oleju do filtra to po odpaleniu silnik dostaje smarowanie nieco później, niż gdyby olej w filtrze był.

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 22 maja 2007, 21:55

Labiel pisze:Nie wiem jak wy panowie, ale ja zawsze bylem uczony żeby zalać ten filtr olejem. Nie tzreba potem odpalać auta, czekać aż olej znwu zleci do miski, sprawdzać poziom i dolewać. Wlewam do filtra do pełna, potem do silniczka i jest cacy. Po za tym, jeśli nie zalejesz oleju do filtra to po odpaleniu silnik dostaje smarowanie nieco później, niż gdyby olej w filtrze był.
Dokładnie! Ja robię tak samo, i znam wiele warsztatów które też to praktykują 8-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 maja 2007, 22:08

A to że w serwisach tak nie robią to nic nie oznacza. Jak wiem jak w tych serwisach jest. Często to robią tak żeby sie jak naj mniej narobić. :-P

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 sty 2014, 14:29

Panowie temat stary jak świat ale chciałem go odświeżyć gdyż coś ciekawego mnie spotkało.Od zawsze wymieniałem olej sam.Stosowałem zawsze te same filtry i wchodziło ok 3,3L oleju do silnika.Parę miesięcy temu zalałem trefny olej mobila.Zrobiłem na nim ok 300km po czym wymieniłem na castrola na którym zrobiłem ok 3,5tys km.Po tym zabiegu zalałem valvoline i co mnie bardzo zdziwiło weszło 4L oleju a na bagnecie jest trochę poniżej max.Nie wiem ale chyba ten mobil wyczyścił trochę syfu z silnika gdyż po jego zlaniu był czarny jak smoła a ten valvoline co teraz mam zalany jest tylko lekko ciemny a już przejechałem na nim ponad tys km.Niestety nie mam pojęcie dlaczego weszło ponad pół litra więcej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl