[B4 ABK] Po zmianie sprezyn auto nie jedzie, nie rusza...
Chwilka bo nie doczytalem albo nie rozumiem. puszczasz calkkowicie sprzeglo i auto nie jedzie czy poprostu czuc ze chce jechac ale cos blokuje, bo jak cos blokuje to kolega lelum ma racje ze przegub wewnetrzny, jak szarpales piasta to prawdopodobne wysunela sie koronka przegubu wewnetrznego i teraz nie daje sie wyprostowac calkowicie polosi w przegubie, mialem identyko sytuacje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
puszczam i nie jedzie, zgrzyta od strony kola, zreszta luz byl od strony kola, mozna bylo polos w gore uniesc
wysunela sie polos z przegubu zewnetrznego... ogolnie przegub do wymiany, czekam na nowy, wczoraj zamowilem dopiero na nowy tydzien jakos dojdzie...
Co do wykrecenia calej polosi to u mnie zabudowany jest dostep do srubek, nie mam jak sie dostac do przegubu wewnetrznego... a pół auta sam to nie chce demontować, wiec odpuszcze osłony silnika i nie wiadomo co jeszcze
Znacie jakis sposob na zalozenie przegubu na polos? Ten stary przegub probowalem wbic na polos ale doszlo tylko tyle co na fotce... Zapewne z nowym ten sam problem bym mial...
wysunela sie polos z przegubu zewnetrznego... ogolnie przegub do wymiany, czekam na nowy, wczoraj zamowilem dopiero na nowy tydzien jakos dojdzie...
Co do wykrecenia calej polosi to u mnie zabudowany jest dostep do srubek, nie mam jak sie dostac do przegubu wewnetrznego... a pół auta sam to nie chce demontować, wiec odpuszcze osłony silnika i nie wiadomo co jeszcze
Znacie jakis sposob na zalozenie przegubu na polos? Ten stary przegub probowalem wbic na polos ale doszlo tylko tyle co na fotce... Zapewne z nowym ten sam problem bym mial...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
te frezy to wlasnie sa lekko zdarte na szerokosci kilku milimetrow, tak jak widac na fotce na samym srodku. Mimo wszystko dyskfalifikuje to juz polos??
[+]
a jednak ! ku przestrodze (gdy slychac zgrzytanie, a autko nie jedzie hehe) fotki :mrgreen:
Kilka tematów niżej znalazlem post:
Zatem, zeby wykrecic polos z prawej strony musze:
- odkrecic aluminiowa oslone wydechu (3 srubki na imbus, sprawdze i napisze jaki rozmiar)
- wykrecic szesc srub na klucz XZN (12 ramienny) (dokladnie te nasadki?)
Jednak podejme sie tego bo nie jest to, az tak wiele jak myslalem
Chyba ze bede mial problem ze znalezieniem lub dojsciem do srub od tej aluminiowej oslony...
[+]
a jednak ! ku przestrodze (gdy slychac zgrzytanie, a autko nie jedzie hehe) fotki :mrgreen:
Kilka tematów niżej znalazlem post:
Myślę, że to opis pod moje ABK, racja?pluto102 pisze:1. wykręcić śruby mocujące przegub wewnętrzny (czasem trzeba też osłonę aluminiową od strony prawej, oddzielającą rurę wydechową od przegubu wewn.3 śruby na imbus),
UWAGA: przegub wewnętrzny wykręcamy kluczem NIE TORX, NIE IMBUS/TRZPIEŃ TYLKO KLUCZ XZN (12 ramienny)!!!!!!!!!!
2. spróbować ześliznąć z flanszy półoś od strony wewn. Jak się nie uda po próbach podnoszenia i opuszczania koła - wcześniej wybić środkowy sworzeń wahacza (cała kolumna poluzuje się i wówczas nie będzie problemów),
3. poluzować śrubę w środku piasty koła (kluczem 24 - tak jest w B4) i drewnianym bądź gumowym młotkiem wypchnąć całą półoś (wyjdzie cała półoś z obydwoma przegubami),
4. czyścimy wszystko, wymieniamy co trzeba, zakładamy gumy, przeguby, tuleje itd, dodajemy smar i skręcamy co się da poza samochodem. Jak jest wszystko przygotowane:
5. zakładamy najpierw stronę zewnętrzną i skręcamy śrubą na klucz 24,
6. zakładamy stronę wewnętrzną i skręcamy 6 śrub. Jak jest to zakładamy jeszcze osłonę aluminiową.
Zatem, zeby wykrecic polos z prawej strony musze:
- odkrecic aluminiowa oslone wydechu (3 srubki na imbus, sprawdze i napisze jaki rozmiar)
- wykrecic szesc srub na klucz XZN (12 ramienny) (dokladnie te nasadki?)
Jednak podejme sie tego bo nie jest to, az tak wiele jak myslalem
Chyba ze bede mial problem ze znalezieniem lub dojsciem do srub od tej aluminiowej oslony...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
@lelum - napisalem do typa z allegro, ma jakies polosie z przegubami za 50zl. Poprosilem by zdjal przegub zewnetrzny i przeslal fotki ^.^ poczekam i zobacze co odpisze...
Ostatnio zmieniony 25 lis 2009, 12:14 przez SowaBezOka, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego nie musisz odkrecac tej oslony aluminiowej po prawej stronie zdjecia, odkrecasz srubke od przegubu wewnetrznego na gorze polosi albo z lewej strony tam gdzie nie ma tej oslony a potem obracasz polosia tak aby znow miec nieodkrecone srubki u gory albo z lewej strony(patrzac na to zdjecie).
Nie jestem pewien ale tam raczej nie jest imbus w tej srubce od oslony tylko TORX dlatego ci zaden nie pasuje imbus.
A przegub wewnetrzny jest przykrecony na 6 srub do ktorych pasuje klucz SPLIN http://www.narzedzia-pm.pl/,narzedzia,19_34_178.html innym nie odkrecisz i nie probuj bo jak zerwiesz zabki to juz kaplica, przed odkrecaniem dokladnie wyczysc miejsca na klucz aby miec pewnosc ze dobrze siedzi a nawet dobij go kilkukrotnie delikatnie mlotkiem do sruby, powinno puscic latwo. SPLINa dostaniesz w kazdym dobrym sklepie z narzedziami, do przegubu wewnetzrnego pasuje bodajrze M6 albo M8 nie jestem pewien, poszukaj na forum gdzies pisze bo sam szukalem i bylo jaki tam jest rozmiar.
Nie jestem pewien ale tam raczej nie jest imbus w tej srubce od oslony tylko TORX dlatego ci zaden nie pasuje imbus.
A przegub wewnetrzny jest przykrecony na 6 srub do ktorych pasuje klucz SPLIN http://www.narzedzia-pm.pl/,narzedzia,19_34_178.html innym nie odkrecisz i nie probuj bo jak zerwiesz zabki to juz kaplica, przed odkrecaniem dokladnie wyczysc miejsca na klucz aby miec pewnosc ze dobrze siedzi a nawet dobij go kilkukrotnie delikatnie mlotkiem do sruby, powinno puscic latwo. SPLINa dostaniesz w kazdym dobrym sklepie z narzedziami, do przegubu wewnetzrnego pasuje bodajrze M6 albo M8 nie jestem pewien, poszukaj na forum gdzies pisze bo sam szukalem i bylo jaki tam jest rozmiar.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Niestety robota stoi w miejscu, a szkoda... Przyczyna: brak specjalistycznego sprzętu
Wczoraj zamowilem klucz, dzisiaj dopiero maja dostawe od Yato i dzisiaj sprzedawca mi go dopiero wysle. Wiec mysle, ze na jutro bede mial klucz SPLIN M8
W miedzyczasie przyszla zamowiona półoś. Uzywana, ale w oryginale oraz z oboma przegubami, a w dodatku w dobrym stanie, oslony nie popekane, przegub zewnetrzny ladnie chodzi, slychac, ze nie brakuje smarowania w srodku.
[center][/center]
Badz co badz mam nowa oslone na przegub zewnetrzny oraz nowy przegub w drodze. Z listu przewozowego wynika, ze juz dzisiaj go odbiore.
Jak już odkrece półoś, to przejde się do pobliskiego warsztatu, poproszę, aby założono mi nowy przegub zewnętrzny i osłonę, a przegub wewnętrzny będę chciał sprawdzić który jest w lepszym stanie. Ten co przyszedl z tą używaną półosią jest zabrudzony i raczej cięzko będzie go odrestaurować.
[+]
no i po wymianie
Wczoraj zamowilem klucz, dzisiaj dopiero maja dostawe od Yato i dzisiaj sprzedawca mi go dopiero wysle. Wiec mysle, ze na jutro bede mial klucz SPLIN M8
W miedzyczasie przyszla zamowiona półoś. Uzywana, ale w oryginale oraz z oboma przegubami, a w dodatku w dobrym stanie, oslony nie popekane, przegub zewnetrzny ladnie chodzi, slychac, ze nie brakuje smarowania w srodku.
[center][/center]
Badz co badz mam nowa oslone na przegub zewnetrzny oraz nowy przegub w drodze. Z listu przewozowego wynika, ze juz dzisiaj go odbiore.
Jak już odkrece półoś, to przejde się do pobliskiego warsztatu, poproszę, aby założono mi nowy przegub zewnętrzny i osłonę, a przegub wewnętrzny będę chciał sprawdzić który jest w lepszym stanie. Ten co przyszedl z tą używaną półosią jest zabrudzony i raczej cięzko będzie go odrestaurować.
[+]
no i po wymianie