Kostka zasilania, o której tu dyskutujemy, to standardowa kostka ISO a więc układ pinów niczym nie różni się od innych.
Dla ułatwienia ponumerowałem piny na kostce zasilania:
po podłączeniu 1 - masa (przewód brązowy)
5,7 - +12V (przewód czerwono niebieski)
radio powinno zadziałać - dać się włączyć, wyłączyć i po podłączeniu głośników wydawać dźwięki.
SoWa_ sprawdź czy po podłączeniu tylko tych pinów radio się wyłącza (oczywiście mówimy o tym, że radio nie chce się wyłączyć, a nie że np. radio nie gra, ale np. wyświetlacz nadal się podświetla) Niestety jeżeli po podłączeniu tylko tych 3 pinów radio się nie wyłącza problem tkwi w radiu a nie w jego podłączeniu.
jeśli wszystko jest ok podłączasz 6 - zasilanie anteny oraz włączanie brzęczyka przypominającego o włączonym radiu (przewód biały)
później podłączasz 2 - podświetlenie (przewód szaro-niebieski) i patrzysz czy radio się podświetla razem z zaświeceniem wskaźników. Jeśli tylko wyświetlacz zostaje podświetlony, a radio się wyłącza proponuję sprawdzić czy na przewodzie od podświetlenia jest nadal +12V miernikiem lub choćby podłączając jakąś żarówkę z auta (jednym stykiem pod ten przewód a drugim pod masę).Jeśli zasilanie nie jest podawane to doszukiwałbym się problemu w radiu a nie w jego podłączeniu.
Te 5 pinów w złączu zasilania wystarczy do działania radia - reszta nie powinna mieć na nic wpływu - jeśli są jakieś inne przewody do podłączenia, to są to tylko dodatkowe funkcje (jak np. ATT na pinie 8, którego u ciebie nie ma), które nie mają wpływu na takie rzeczy jak włączanie czy wyłączanie radia
[80 B4]Problem z radiem
basu, nie jest to do końca standardowa kostka ISO. Skorzystam z Twojej numeracji powyżej. Standardowa kostka ISO + po stacyjce (sygnał IGN) ma na pinie 5, a stałe zasilanie na pinie 3. Pin 7 w standardzie jest nieużywany. Pin 7 w tym przypadku nie jest wejściem + po stacyjce. Jest nim pin 3 czyli "S-Kont" (w końcu do tego doszedłem studiując różne wersje złącz ISO używanych przez AUDI, opisanych na podanej przeze mnie wcześniej stronie, AUDI zamieniło miejscami piny IGN i + w swoich radiach, w których w ogóle dali IGN).
Wg mnie podłączenie powinno być:
pin 1 - brązowy
pin 3,5 - czerwono-niebieski (możliwe, że również 7 w tym przypadku - czyli trzeba te 3 piny zmostkować).
Reszta tak jak napisał kolega wyżej.
Wg mnie podłączenie powinno być:
pin 1 - brązowy
pin 3,5 - czerwono-niebieski (możliwe, że również 7 w tym przypadku - czyli trzeba te 3 piny zmostkować).
Reszta tak jak napisał kolega wyżej.
- damian19772
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 18 maja 2009, 10:15
- Lokalizacja: łęczna/przeworsk
Witam.
Przedwczoraj kupiłem radio gamma CC (te z RDS), wszystko działa ok, normalnie się włącza i wyłącza, działa też bez kluczyka w stacyjce. Podświetlony mam tylko wyświetlacz, żaden przycisk i pokrętła nie są podświetlone. Jako że nie znam się na tym czy mógłby ktoś mi pomóc to poprawić?
Skorzystałem z obrazka zamieszczonego tutaj i opisałem kolory podłączonych u mnie kabli:
1-czarny
2-pomarańczowy
3-żółty
4-nic
5-czerwony
6-niebiesko-czerwony
7-nic
8-nic
druga kostka:
9-czarno-zielony
10-czarno-biały
11-szaro-czarny
12-fioletowo-czarny
13-zielony
14-biały
15-szary
16-fioletowy
Trochę się to różni od opisanych tutaj kabli ale może ktoś bedzie miał jakiś pomysł.
Przedwczoraj kupiłem radio gamma CC (te z RDS), wszystko działa ok, normalnie się włącza i wyłącza, działa też bez kluczyka w stacyjce. Podświetlony mam tylko wyświetlacz, żaden przycisk i pokrętła nie są podświetlone. Jako że nie znam się na tym czy mógłby ktoś mi pomóc to poprawić?
Skorzystałem z obrazka zamieszczonego tutaj i opisałem kolory podłączonych u mnie kabli:
1-czarny
2-pomarańczowy
3-żółty
4-nic
5-czerwony
6-niebiesko-czerwony
7-nic
8-nic
druga kostka:
9-czarno-zielony
10-czarno-biały
11-szaro-czarny
12-fioletowo-czarny
13-zielony
14-biały
15-szary
16-fioletowy
Trochę się to różni od opisanych tutaj kabli ale może ktoś bedzie miał jakiś pomysł.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A może w radiu trzeba wymienić żarówki,często gęsto się palą :idea: ,jeżeli na pin do podświetlenia wchodzi +12 po włączeniu świateł,to wina jest wewnątrz radia a nie w instalacji samochodu <ok> ,oba zasilania także maja być,żeby pamięć radia działała.Jeden typ gamma ma inaczej wyprowadzone piny(do dziś zagadka dlaczego,ale to jest związane z podtrzymaniem pamięci).Kolory kabli podajesz z jakiejś przejściówki przy radiu?w oryginalnej instalacji nie widać kabla pomarańczowego ani czarnego itd.,na podświetlenie idzie szaro-niebieski,zobacz dobrze co tam jest głębiej.danekB4 pisze:żaden przycisk i pokrętła nie są podświetlone.
Witam.
Ostatnio kombinowałem z moim radiem i skończyło się na pożądnym zwarciu.
W swoim Pioneer mam 3 kable:
A. Zółty Battery + (zasilanie)
B. Czerwony ACC (pamięć stacji radiowych)
C. Czarny (minus - masa)
W aucie mam:
1. Czerwono-niebieski (PLUS)
2. Brązowy (minus - masa)
3. Biały (od wzmacniacza i anteny)
4. Szaro-niebieski (od podświetlenia)
A więc powiniennem?
1. zaślepić kabel od wzmacniacza i anteny bo ich nie posiadam
2. połączyć ze sobą Battery i ACC i wpiąć razem pod 1. Czerwono-niebieski (PLUS)
(żeby radio grało bez kluczyka w stacyjce i pamiętało stacje radiowe)
3. podłączyć C Czarny do 2 Brązowy
Ostatnio kombinowałem z moim radiem i skończyło się na pożądnym zwarciu.
W swoim Pioneer mam 3 kable:
A. Zółty Battery + (zasilanie)
B. Czerwony ACC (pamięć stacji radiowych)
C. Czarny (minus - masa)
W aucie mam:
1. Czerwono-niebieski (PLUS)
2. Brązowy (minus - masa)
3. Biały (od wzmacniacza i anteny)
4. Szaro-niebieski (od podświetlenia)
A więc powiniennem?
1. zaślepić kabel od wzmacniacza i anteny bo ich nie posiadam
2. połączyć ze sobą Battery i ACC i wpiąć razem pod 1. Czerwono-niebieski (PLUS)
(żeby radio grało bez kluczyka w stacyjce i pamiętało stacje radiowe)
3. podłączyć C Czarny do 2 Brązowy