Witam
Niedawno wróciłem z zagranicy po dwu miesięcznym pobycie. W tym czasie moją b4 tdi opiekowała się moja druga połówka. Po dwu tygodniowym jeżdżeniu zauważyłem parę usterek:
1. Gdy jadę na obrotach około 2.5tyś i popuszczam gaz tak do 1.9tyś i chcę dodać gazu, wciskam pedał i nie ma reakcji przez parę sekund aż do szarpnięcia silnikiem. Dodam że jak podczas tego zawiasa wcisnę sprzęgło i puszcze to wszystko jest OK.
2. Lekkie telepanie kierownicą podczas jazdy i większe podczas hamowania. Wymieniałem przednie gumy na nówki oraz przetaczałem tarcze. Może zainwestować w nowe??
3. Posiadam silnik z1. Wydaje mi się że dużo oleju pobiera. Przy 3 tyś czarny dym z rury i jak w miejscu tak gazowałem zauważyłem czarny osad na trawniku. Przed wyjazdem czyli jakieś 3 miechy temu robiłem rozrząd. Co może być nie tak? Czy pobieranie oleju to wina turba??
Proszę o pomoc. Nie jestem mechanikiem ale nie lubię jak coś jest nie tak. Z góry dzięki
[B4 1Z] Problemy z przyspieszeniem i spalaniem
[B4 1Z] Problemy z przyspieszeniem i spalaniem
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 19:11 przez 19kam38, łącznie zmieniany 3 razy.
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Popraw temat na regulaminowy po pierwsze.
1. A sprzęgło czasem Ci nie ślizga?? Może to jest jego wina??
2. Jak najbardziej może to być wina tarcz jeżeli przy hamowaniu drży kiera. Jeżeli podczas normalnej jazdy to bym obstawiał koła. Zmień przód na tył i się przekonasz.
3. Ile oliwy wciąga?? To że czarny dym powyżej 3 tysięcy to nic dziwnego, autko już nie pierwszej młodości, wtryski mogą już podlewać... Jeżeli by turbo podciągało to by był niebieski dym... Podpinałeś autko pod kompa?? Jaki kąt i dawka?? A co do czarnej plamy to mogło po prostu osady z rury wywalić.
1. A sprzęgło czasem Ci nie ślizga?? Może to jest jego wina??
2. Jak najbardziej może to być wina tarcz jeżeli przy hamowaniu drży kiera. Jeżeli podczas normalnej jazdy to bym obstawiał koła. Zmień przód na tył i się przekonasz.
3. Ile oliwy wciąga?? To że czarny dym powyżej 3 tysięcy to nic dziwnego, autko już nie pierwszej młodości, wtryski mogą już podlewać... Jeżeli by turbo podciągało to by był niebieski dym... Podpinałeś autko pod kompa?? Jaki kąt i dawka?? A co do czarnej plamy to mogło po prostu osady z rury wywalić.
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
U Mnie było podobnie z tym, że jadąc 120km/h pedał w podłodze i lipa popuściłem pedał gazu ponownie wcisnąłem auto pędzi powtarzało się to często - okazało się, że elektrozawór N75 się zacinał wymieniłem teraz autko idzie jak trzeba:19kam38 pisze:1. Gdy jadę na obrotach około 2.5tyś i popuszczam gaz tak do 1.9tyś i chcę dodać gazu, wciskam pedał i nie ma reakcji przez parę sekund aż do szarpnięcia silnikiem. Dodam że jak podczas tego zawiasa wcisnę sprzęgło i puszcze to wszystko jest OK.
Jeśli kółka masz dobrze wywarzone, tarcze przetoczone to po przetoczeniu ile mają to jest istotne no i czy po przetoczeniu założyłeś nowe klocki bo jak pozostawisz stare to nie wiem ile razy byś zabielał to i tak będzie telepać, poprostu na starych klockach pozostaje ślad po nierównych przegrzanych tarczach:19kam38 pisze:2. Lekkie telepanie kierownicą podczas jazdy i większe podczas hamowania. Wymieniałem przednie gumy na nówki oraz przetaczałem tarcze. Może zainwestować w nowe??
Może już pora na wymianę uszczelniaczy pod zawory?19kam38 pisze:3. Posiadam silnik z1. Wydaje mi się że dużo oleju pobiera. Przy 3 tyś czarny dym z rury i jak w miejscu tak gazowałem zauważyłem czarny osad na trawniku. Przed wyjazdem czyli jakieś 3 miechy temu robiłem rozrząd. Co może być nie tak? Czy pobieranie oleju to wina turba??
a moze map sensor mam przypalony o tlumik kolo kolektora ssącego1. Gdy jadę na obrotach około 2.5tyś i popuszczam gaz tak do 1.9tyś i chcę dodać gazu, wciskam pedał i nie ma reakcji przez parę sekund aż do szarpnięcia silnikiem. Dodam że jak podczas tego zawiasa wcisnę sprzęgło i puszcze to wszystko jest OK.
U Mnie było podobnie z tym, że jadąc 120km/h pedał w podłodze i lipa popuściłem pedał gazu ponownie wcisnąłem auto pędzi powtarzało się to często - okazało się, że elektrozawór N75 się zacinał wymieniłem teraz autko idzie jak trzeba:
A ile kosztuje wymiana tego elektrozaworu ??
[ Dodano: 2009-11-26, 08:05 ]
[/quote]
Może już pora na wymianę uszczelniaczy pod zawory?[/quote]
Mój ojciec też tak sądzi więc trzeba sie udać do mechanika. Wiesz może jaki jest koszt takiej wymiany ???
A ile kosztuje wymiana tego elektrozaworu ??
[ Dodano: 2009-11-26, 08:05 ]
[/quote]
Może już pora na wymianę uszczelniaczy pod zawory?[/quote]
Mój ojciec też tak sądzi więc trzeba sie udać do mechanika. Wiesz może jaki jest koszt takiej wymiany ???
jesli ci pobiera duzo oleju to po pierwsze bys mial dym na niebieskawy, i moze to byc wina turbiny, kopcenie na czarno to spaliny tdi-ka zaleznosci jak duzo ci dymi3. Posiadam silnik z1. Wydaje mi się że dużo oleju pobiera. Przy 3 tyś czarny dym z rury i jak w miejscu tak gazowałem zauważyłem czarny osad na trawniku. Przed wyjazdem czyli jakieś 3 miechy temu robiłem rozrząd. Co może być nie tak? Czy pobieranie oleju to wina turba??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie też w TDI było podobnie (z tym 120km/h) ale zostało sprzedane zanim to naprawiłem.Spietyq pisze:U Mnie było podobnie z tym, że jadąc 120km/h pedał w podłodze i lipa popuściłem pedał gazu ponownie wcisnąłem auto pędzi powtarzało się to często - okazało się, że elektrozawór N75 się zacinał wymieniłem teraz autko idzie jak trzeba:19kam38 pisze:1. Gdy jadę na obrotach około 2.5tyś i popuszczam gaz tak do 1.9tyś i chcę dodać gazu, wciskam pedał i nie ma reakcji przez parę sekund aż do szarpnięcia silnikiem. Dodam że jak podczas tego zawiasa wcisnę sprzęgło i puszcze to wszystko jest OK.
Jeśli auto więcej stało niż jeździło to mogła zardzewieć sztanga otwierająca wast gate albo inny element sterujący W.G. Wtedy turbina przeładowuje (over boost) i komputer zmniejsza dawkę paliwa.
No przy 3.5tyś to czarna chmura że nic nie widaćlevis1991 pisze:jesli ci pobiera duzo oleju to po pierwsze bys mial dym na niebieskawy, i moze to byc wina turbiny, kopcenie na czarno to spaliny tdi-ka zaleznosci jak duzo ci dymi3. Posiadam silnik z1. Wydaje mi się że dużo oleju pobiera. Przy 3 tyś czarny dym z rury i jak w miejscu tak gazowałem zauważyłem czarny osad na trawniku. Przed wyjazdem czyli jakieś 3 miechy temu robiłem rozrząd. Co może być nie tak? Czy pobieranie oleju to wina turba??