Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Wymiana popychaczy zaworowych

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[B4 2.6 ABC] Wymiana popychaczy zaworowych

Post autor: flgmnft » 27 lis 2009, 12:25

Witam
Panowie z faktu ze zaczely mi zawory stykac i potrafia czasem zagrac przy rozruchu. Jak sie silnik zagrzeje to problem ustaje. Mam zamiar w grudniu zrobic rozrzad i od razu bym sie wziol za szklanki. Sa jakies firmy ktore mozecie polecic. Jesli dobrze kojarze to znajduja sie one bezposrednio pod walkami rozrzadu. Czy na cos trzeba uwazac przy wymianie?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 lis 2009, 13:26

Sprawdz dokładnie uczelniacze na wałkach oraz uczszczelniacz i oring z tyłu głowic. Jak bym miał juz ściągnięte wałki i popychacze to wyieniłbym do tego uszczelniacze zaworów dodatkowo jakieś 30 zł.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 27 lis 2009, 22:47

Uszczelniacze na walkach (zimmeringi) beda tez zrobione. Fortuna to nie jest a lepiej wymienic skoro walek bedzie wyjety, pamietam jak w Polo robilem rozrzad to uszczelniacz kosztowal chyba 3 pln 8-) . Ale do uszczelniaczy trzeba glowice zrzucac, chyba ze naprawde macie jakis dobry sposob aby zrobic to bez zdejmowania glowic oraz czy ktos to robil w tym silniku w ten sposob. Wiem ze sie da jakos sznurkiem ale jakos mi sie wierzyc nie chce.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 28 lis 2009, 01:13

no ja tez jestem ciekaw czy sie da pez zrzucania czapek :?: :?: :?: :?:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 lis 2009, 08:18

flgmnft pisze:Wiem ze sie da jakos sznurkiem ale jakos mi sie wierzyc nie chce.
Na sznurku to powieś uprana bieliznę :-D sory ale nie mogłem sie powstrzymać :lol:
Ja w swoim poprzednim aucie wymieniałem uszczelniacze bez zdejomawania głowicy.
Wystarczy zdjąc wałki wykręcić świece dorobić ze starej świecy przejściówke aby można było podłączyć sprężone powietrze i zapodać z 8 atm. w cilinder ze sprężarki. Oczywiście podawane ciśnienie musi być cały czas podczas demontażu zamków i sprężyny. I tak po kolei każy cylinder. Po skończonej wymianie urzed założeniem wałków ustawić prawidłowo wał na znaki i po robocie.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 28 lis 2009, 08:45

Hmm w sumie nie ja to będę robił tylko mój mechanik. Nie mam miejsca na takie zabiegi u Siebie. No ale z ta świecą to dobry pomysł. Mam jeszcze gdzieś stare świece bo wymieniałem niedawno. Wezmę w pracy jakąś i spróbuje coś takiego wykonać. Mam 6 sztuk na próby :-D

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 lis 2009, 08:49

kolega mnie tego nauczył. On tak robi od lat i nigdy mu żaden zawór nie wpadł do środka.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 28 lis 2009, 09:02

A tak z ciekawosci.
1. Czyli podpinam powietrze zamiast swiecy
2. Naciskam czyms, zapewne kluczem oczkowym na sprezyne, tzn na talezyk
3. wyjmuje zabezpieczenie
4. delikatnie puszczam sprezyne
5. zdejmuje wszystko i mam tym samym dostep do uszczelniacza
Jeszcze jedno pytanie jak go pozniej poprawnie zalozyc? bo z tego co tu kiedys czytalem to wcale to takie proste nie jest. Masz jakis patent tez i na to?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 lis 2009, 09:06

Ja zakładałem dorobioną do tego celu specjalna rurką, na końcówki tronka zaworu nakładałem smar i folie aby podczas montażu nie uszkodzić delikatnej gukmi na uszczelniaczy, później fjak już uszczeniacz był na miejscu to folię wyrzucałem. Ma ona służyć tylko aby uszczelniacz sie ześlizgnął po zamku na foli ba na nim moga być dość ostre krawędzie.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 lis 2009, 09:09

Z tym podpinaniem powietrza to musisz sobie dorobić końcówkę którą wkręcisz zamiast świecy bo jak zrobisz to na sztukę to zawór ci spadnie i głowica do zdjęcia ,musisz mieć jakieś cienkie szczypce żeby wyjąc uszczelniacz w sumie to bym wolał zdjąć całą głowice wtedy sobie zawory czyszczę docieram a koszt wymiany uszczelniaczy na sllniku to od 200 do 300 zł tak mój koleś bierze za 8 zaworowego

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 28 lis 2009, 09:18

ja w swoim 1.8 podpierałem zawory tłokami i też nic nie ucieknie <ok>
a do rozpinania zaworów używam dźwigni ;-) nie śpiesząc sie godzinka zleci przy 8szt.

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 28 lis 2009, 11:22

Jak bedziesz kupowac szklanki to tylko firmy " INA " byly orginalnie montowane .

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 28 lis 2009, 11:32

Kobieta w sklepie mi krzknela 25 pln za sztuke ale byly by za 18-19 pln. W sumie wydatek nie maly bo jest ich 12.
Dzieki chlopaki wlasnie o takie informacje mi chodzilo.

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 28 lis 2009, 11:50

będzie może jakieś fotostory dla potomnych :-)
u mnie znajomy wpuszczał drobny łańcuszek :-P

amon

Post autor: amon » 28 lis 2009, 14:39

co do uszczelniaczy to tłok do góry zblokowac wał i podpiąć powietrze i malina jest zaznacze tez nie zostawiać na biegu i podpinać powietrza bo szkoda kolan do wyjmowania zamków jakiś magnes na patyku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl