Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 AZZ] Temperatura, chłodzenie,ciśnienie, Pomocy :( AZZ

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 lis 2009, 21:56

Tak wiemy :-)
W korku masz dwa zawory: nad i podciśnieniowy. Odkręcając korek "upuszczasz" ciśnienie panujące w układzie chłodzenia, płyn chłodniczy ulega wtedy rozprężeniu przez co się wylewa. Wymień korek na nowy :-)
Jeszcze powiedz jak zachowuje się płyn po wylaniu? Opada czy jest na stałym poziomie?

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 27 lis 2009, 22:07

JanekAudi pisze: a jezdzilem przez pół godziny bez korka i wszystko dobrze
Masz odpowiedź na pytanie <ok>
Wymień korek i nie dokręcaj "na pałe" tylko z czuciem...

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 27 lis 2009, 22:30

dobra jutro bede działac :D i zdam relacje co i jak :) a narazie dzięki wszystkim

[ Dodano: 2009-11-28, 21:37 ]
A wiec wymieniłem czujnik, włacznik wentylatorów w chłodnicy uzupełniłem płyn odpowietrzyłem układ narazie jest dobrze.. jutro jade w trase wiec sie okaze czy wszystko jest dobrze :)

[ Dodano: 2009-12-02, 16:24 ]
Wymienilem czujnik, wlącznik wentylatorów... ten wkręcany w chlodnice. W jego opisie jest ze powinien sie właczyc pierwszy bieg wentylatora od 84 stopni, a drugi od 94. A ten pierwszy bieg wlancza mi sie dopiero po 92 stopniach... a w moim azz ciężko uzyskać taka temperature. I dlatego myślę ucieka mi płyn ze zbiorniczka. bo gdyby było chłodzone od 84 stopni to plyn by sie tak nie rozszerzał czy nie ??

Awatar użytkownika
LU_ANGEL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 17 maja 2009, 02:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: LU_ANGEL » 03 gru 2009, 10:06

Odpowiedz mi na pytanie a sam tez bedziesz wiedzial...
Szybciej zagotujesz czajnik wody?? Czy wiadro 20L wody??
Nie moze Ci uciekac plyn poniewaz mialbys czajnik parujacy pod maska bo szybko i w strasznie szybkim tempie by Ci sie grzal silnik... Sadze ze wskaźnik temp wody masz uszkodzony jezeli pokazuje dopiero 92` i zalacza sie wentylator
PS. U mnie w bylej Coupe tez tak mialem i nie przejmowalem sie tak bardzo.. Audi tak juz ma, ze pokazuje wskazania wyzsze niz sa w rzeczywistosci...
A co do koreczka, to nie zakrecaj na CHAMA... bo wtedy wlasnie powodujesz wzrost cisnienia w przewodach... leciusiensko dokrec i powinno byc OK <ok>

Gregor80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:59
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Gregor80 » 03 gru 2009, 12:12

Witam.Też miałem problem z twardymi wężami.Co jakiś czas kturyś mi pękał. kupiłem drugi korek w ASO i też nie pomogło i wkońcu okazało się że głowica miała wrzer między tuleją a kanałem wodnym.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 03 gru 2009, 19:49

niewiem pojeżdżę pare dni i sie okaże czy ubywa dalej tego płynu czy to tylko wrazenie

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

problem z temperaturą[1,9tdi 90km 95 rok]

Post autor: rysiek500 » 03 gru 2009, 19:50

Witam u mnie jest na odwrót wskażnik po nagrzaniu silnika pokazuje góra 60stopni,termostat wymieniony nie pomogło podobno są jeszcze jakieś czujniki przy silniku ale jeszcze nie sprawdzałem,wentylatory na chłodnicy sie nie właczają jest ich dwa i sam niewiem za co sie brać przy tym aucie.Prosze o porade

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 gru 2009, 20:06

LU_ANGEL pisze:Audi tak juz ma, ze pokazuje wskazania wyzsze niz sa w rzeczywistosci...
tak audi tak ma a VW ma coś innego a jeszcze inna marka ma coś innego... nie ma czegoś takiego że coś tak ma.albo coś jest dobre albo zepsute...z tego co pamiętam to ten czujnik odpowiedzialny za załączanie wiatraków załącza je przy 95 stopniach 1 bieg i przy 102 stopniach drugi bieg...

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 03 gru 2009, 20:21

to zalezy od firmy czujnika itp. ja kupilem nowy bo stary wogole nie reagowal i na nim jest wybity opis. 1-84 2-94 ;]

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 gru 2009, 20:26

no tak wiadomo że zależy od czujnika ale oryginalnie takie powinien mieć wartości jak ja podałem.te które masz wybite na czujniku są za niskie...

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 03 gru 2009, 20:42

moj silnik i tak nie osiaga temp. 95 wiec czujnik nie ma za niskich wartosci

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 gru 2009, 21:01

bo żaden podczas normalnej pracy nie osiąga takich temperatur.dopiero w korkach + ciepła temperatura na zewnątrz może spowodować podskok temperatury do takich wartości...a u ciebie w tym momencie na pewno takich wartości nie osiągnie ponieważ termostat otwiera ci się przy temperaturze 87 stopni i od razu załącza wiatrak który ma pierwszy bieg przy 84 stopniach...

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 03 gru 2009, 22:38

ale ile razy bede tlumaczyc mimo tego ze zmienilem czujnik to wentylatory wlanczaja sie od 92 stopni niewiem dlaczego. w samochodzie jest taka temperatura na wskazniku i gdy sprawdzam temperature termometrem tez.. wiec wskaznik dziala dobrze

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 gru 2009, 19:17

u kumpla wiatraki załączały sie o wiele puźniej niż powinny bo miał zapchana chłodnice i zanim ciśnienie przebiło płyn przez całą chłodnice by doszedł do czujnika to temperatura na wskaźniku była trochę większa...a jak ci wywala płyn po odkręceniu korka to tak jak koledzy mówili albo winny jest korek albo może być tez walnięta uszczelka pod głowicą...

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 04 gru 2009, 20:16

kazdy ma swoje teorie odnosnie swojego samochodu i kazdy zna swoj samochod najlepiej :))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl