Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Problem z temperaturą... ?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

[B4 1.9 TDI 1Z] Problem z temperaturą... ?

Post autor: kermit1978 » 03 gru 2009, 22:19

Witam serdecznie.

Ku przestrodze moderatorom - wiem że temat był wałkowany ale mój problem jest trochę inny od pozostałych przypadków. Zresztą może zacznę od początku.
Jeszcze tydzień temu byłem posiadaczem 80 - tki 2.0E zagazowanej w sedanie w tej chwili sprzedałem ją i kupiłem sobie avanta w TDI - ku. Autko sprowadzone z Belgii właśnie jestem w trakcie przerejestrowania ale puki co poruszam się nim po kraju.
Z tego co mi wiadomo auto stało jakiś czas niejeżdzone ok pół roku. Jednym słowem wszystko zastane w tym aucie i nawiasem mówiąc nawet przekażnik od kierunkowskazów wariował na początku ale po paru dniach jazdy kierunki pulsowały już normalnie podobnie było z oświetleniem wnętrza kabiny jak i czasowymi wycieraczkami.
W tej chwili wymieniłem rozrząd kompletny tzn. pasek napinacz i taka mała rolka do tego zalałem mobila 10w 40 diesel i filtr olejowy.
Po paru dniach jazdy autem zaczęły się dziwne problemy:

1. Wskażnik temperatury nie dochodzi do 90 stopni ale mimo to jak włączę centralne ogrzewanie to jest bardzo cieplutko w autku?
2. Kontrolka od świec żarowych świeci się co drugi dzień po przekręceniu kluczyka a na zimnym powinna zawsze prawda?
3. Po dwóch dniach użytkowania auta zapaliła się kontrolka od ABS po ponownym uruchomieniu silnika zgasła.
4. Na trzeci dzień jak mocniej depnołem na pierwszym biegu to zapaliła się kontrolka od CHECK ze znaczkiem (chyba silnika) dodam że się przeraziłem wtedy i przystanołem na poboczu po ponownym uruchomieniu silnika było ok.
5. Na czwarty dzień wsiadłem do auta i uruchomiłem silnik zagrzałem go następnie przygazowałem do 3500 obr. i nic żadna kontrolka się nie zapaliła.
6. Na piąty dzień w czasie jazdy zapaliła się kontrolka od CHECK a następnie kontrolka ABS - wtedy to niewytrzymałem i pojechałem do znajomego warsztatu gdzie podpieli mi autko pod VAGA - komputer od ABS oznajmił coś o lewym tylnym i prawym przednim kole.. Był mały problem z połaczeniem komputera silnika ale w końcu się udało - komputer wykrył dwa błedy pierwszy to coś z hamulcami a drugi to prędkość obrotowa ale niepamiętam dokładnie dodam że mechanik mówił coś o czujniku na pompie i gdzieś przy pedale hamulca po czym skasował mi te błędy i kazał jechać w drogę a jak się znów zapalą te kontrolki to wrócić do niego na ponowną diagnozę - no i zapaliły się ale niepojechałem do mechaniora gdyż wybiła godzina 12 południe i musiałem jechać do pracy.
7. Środkowa część podświetlenia licznika mi nie działa również naliczanie kilometrów też stoi w miejscu po za tym - nie mam również podświetlenia na konsolę nawiewu i na popielniczkę próbowałem też podłaczyć radyjko ale w kostce ISO też chyba nie ma prądu.

Cała reszta jest (chyba) sprawna.

Z góry przepraszam za literówki.

Niezabardzo wiem od czego zacząć ale bardzo bym chciał przywrócić to auto do stanu świetności w jakim było jeszcze te pół roku temu w Belgii.

Proszę o poradę od wszystkich którzy mieli podobne z wymienionych prze zemnie problemów chętnie się czegoś nauczę i bedę miał podwójną satysfakcję jak dzięki wam zaradzę na te usterki.

Z góry dziękuję za odpowiedzi...

Pozdrawiam wszystkich!

PS "-stara miłość nierdzewieje zamieniłem 80 -tkę na 80 -tkę tym razem na diesla..."

D0m3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 11 lis 2009, 18:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: D0m3l » 03 gru 2009, 22:43

Witam, tem mam autko z belgii, tez stało podobnie jak twoje. Również pojawił mi sie problem opisany w pkt.1, ale nadal nie rozwiązany, tzn wskażnik nie osiąga poziomu 90 st. ale Jak zagrzeje samochód, to VAG pokazuje nawet 85, także sugeruje sprawdzenie wskazań temp na VAGu. A co do problemu w pkt.7 to najczęściej przyczyna takiego stanu rzeczy są popalone żarówki podświetlenia, spotkałem sie z tym juz w kilku samochodach. Ja sprawdziłbym tez na twoim miejscu bezpieczniki.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 03 gru 2009, 22:52

1. ciepło masz już po przejechaniu jakiś 3 km bo ma pewnie podgrzewacz płynu chłodzącego, u mnie też tak jest, powodem takiej temp. może być uszkodzony termostat (polecam kupić oryginał), albo czujnik temp. chyba niebieski jak dobrze pamiętam
2. zawsze z rana jak odpalam silnik to się zaświeci około 3 sekund, nie świeci kiedy na zewnątrz jest temp. powyżej +5°C tzn. nie grzeje świec
3 i 4 podłącz VAG i doczytaj dokładnie błędy i zamieść je tu na forum
5. to nic nie znaczy lepiej zrobić jak pkt. wyżej napisałem
6. jw - pewnie od stania hamulce pordzewiały :-)
7. wymień żarówki w liczniku i w konsoli koszt niewielki roboty też nie dużo, jaki masz licznik UN4 czy VDO? Szukaj całego prędkościomierza i podmień, często ludzie na allegro sprzedają - pewnie wyrobił się "trybik" :-)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 04 gru 2009, 07:53

z temperaturą w TDI to ciężka sprawa ,jak jeździsz na krótkich odcinkach to nie ma szans by go nagrzać ,u mnie nie pokazuje nigdy wyższej temperatury niż 80 stopni a wiem ,ze jest więcej bo mierzyłem temperaturę płynu...termostat też jest dobry ,bo sprawdzałem !..dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły dopiero po kilkunastu minutach pracy silnika.....

[ Dodano: 2009-12-04, 07:55 ]
tak,że zanim wymienisz termostat ,czy czujnik temp. to posprawdzaj dokładnie wszystko....

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 04 gru 2009, 15:42

Proszę o odpowiedz wszystkich którzy mają 1Z z klimą manualną lub klimatronikiem.
Czujniki są dwa, jeden niebieski ( 2 pinowy) i czarny. Czarny u mnie jest VDO 64/4/1 Germany i mi zawyża temp na wskażniku w ciepłe dni lub jak go bardziej obciąże.
Nowy oryginał można powiedzieć to kosmiczny koszt więcej niż dobry kpl. rozrządu do Tdi 1Z.
Kostka tego czujnika u mnie ma pięć kabli:
-brązowy
-niebiesko/czarny
-niebiesko/brązowy
-niebiesko/żółty
-biało/niebieski
Czujnik zaś ma sześć pinów i coś nie gra, ale patrząc na kostkę do jeden ten 6 otwór na kabel wygląda na orginalnie zaślepiony. Kostka też jest orginalna.
Czy tak ma być?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 gru 2009, 23:17

Krzysiek jast kilka rzeczy które musisz sprawdzić:
po pierwsze nie musisz mieć 90 stopni by było ciepło w samochodzie.u mnie po przejechaniu 2 km jest juz ciepło.w tej sytuacji albo wskaźnik oszukuje albo czujnik szary znajdujący sie w króćcu w tylnej części silnika.po drugie kontrolka od świec jak wspomniał kolega wyżej zapala sie poniżej temp. +5 stopni.po trzecie jeśli chodzi o kontrolke ABS to może to świadczyć o jakimś problemie z hamulcami w sumie wyszło ci to na VAG-u musiał byś dokładnie wiedzieć jaki to był błąd...po czwarte kontrolka check bardzo często zapala sie jeśli w filtrze paliwa osadzi się woda.tam jest czujnik który załącza kontrolkę check.odkręć od dołu filtra paliwa korek i zlej zjandującą się w nim wodę pewnie to pomorze...co do podświetlania to do sprawdzenia najpierw bezpieczniki a później żarówki...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 gru 2009, 08:07

Co do ABS to zapewne bład dotyczył czujników kół musiałbys je wyjac wyczyscic i włozyc na nowo zachowujac odpowiednia odległosc. Co do CHECKA jezeli sie zapali to sprawdx światła stopu czy działaja a ten drugi bład to wypnij i przeczysc wtyczke od czujnik pred. obrotowej wału.

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 06 gru 2009, 22:41

Witam ponownie

Na wstępie chciałbym wszystkim podziękować za błyskawiczną odpowiedż i pomoc co najważniejsze.
No cóż co do kontrolki od abs i check to mam już spokój (i odpukać) jak się okazało nie działały mi światła stopu - dość banalna przyczyna - brak bezpiecznika. Całe szczęście że nikt do tej pory nie najechał na mnie z tyłu. Założyłem bezpiecznik po czym zrobiłem około 50km i na liczniku był już spokój nie zapalił się ani check ani abs. Nawiasem mówiąc niewiem czemu vag pokazał błąd związany z prędkością obrotową ale skoro check już się niezapalił to i ja już nie czepiałem się tego czujnika...
Ze świecami żarowymi też jestem już spokojny i to dzięki waszej pomocy wspominaliście w postach iż świece grzeją tylko poniżej +5 C no i faktycznie bo w tym tygodniu i zeszłym temperatura właśnie wahała sie to raz mniej lub wiecej jak 5 stopni C i stąd powstały moje obawy o grzanie świec ale dzięki Wam rozwiały się moje wątpliwości.
Póki co przejżałem wszystkie bezpieczniki i przeczyściłem je ale nadal nie mam podświetlenia na sterowanie nawiewem, popielniczki oraz brak prądu w kostce ISO na radyjko i gnieżdzie zapalniczki co do podświetlenia licznika to muszę zebrać więcej czasu i w końcu go odkręcić i powymieniać żaróweczki.
W tym tygodniu dostanę już polskie tablice rejestracyjne oraz wymienię klocki hamulcowe, oraż filtry od powietrza, paliwa i może nawet kabinowy no i podobno ma być już mrożno pod koniec tygodnia więc dla pewności wymienię płyn w chłodnicy.
Tak więc jak na razie wszystko idzie w dobrym kierunku no i może będzie szykował mi się nieoczekiwany wydatek mam tu na myśli akumulator z tego co udało mi się znaleść na forum to najlepszy byłby centra 74Ah.
Więc jeszcze raz pragnę wszystkim podziękować i pozdrawiam.
Jak uda mi się rozwiązać resztę drobnych usterek to napiszę co i jak.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 09 gru 2009, 21:24

rczopik2 pisze:Proszę o odpowiedz wszystkich którzy mają 1Z z klimą manualną lub klimatronikiem.
Czujniki są dwa, jeden niebieski ( 2 pinowy) i czarny. Czarny u mnie jest VDO 64/4/1 Germany i mi zawyża temp na wskażniku w ciepłe dni lub jak go bardziej obciąże.
Nowy oryginał można powiedzieć to kosmiczny koszt więcej niż dobry kpl. rozrządu do Tdi 1Z.
Kostka tego czujnika u mnie ma pięć kabli:
-brązowy
-niebiesko/czarny
-niebiesko/brązowy
-niebiesko/żółty
-biało/niebieski
Czujnik zaś ma sześć pinów i coś nie gra, ale patrząc na kostkę do jeden ten 6 otwór na kabel wygląda na orginalnie zaślepiony. Kostka też jest orginalna.
Czy tak ma być?
Porównywałem na vagu i przy wskazaniu licznika 90st.C vag pokazuje 85st.C czy to dobrze?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 10 gru 2009, 10:20

mniej więcej.....bo 80 stopni na vagu to 90 na wskaźniku ,no ale tak też uważam jest dobrze....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl