Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 RU] Pytanie do właścicieli RU

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Piotrek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 05 sie 2007, 11:48
Lokalizacja: Konin/Poznań

[B3 RU] Pytanie do właścicieli RU

Post autor: Piotrek87 » 07 gru 2009, 16:39

Niedawno zamontowałem obrotomierz i mam kilka pytań :-)
Do ilu obrotów można kręcić? 4500?
Jakie macie obroty przy 100 km/h?
U mnie jest tak:
3 bieg 4000
4 bieg 2800
5 bieg 2400

Dane techniczne:
Moc [KM (kW) przy obr/ min] 75 (55) / 4500
Moment [Nm przy obr/ min] 140 / 2500

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 07 gru 2009, 17:09

pjotreg, A jaką masz skrzynię biegów ?? Chodzi mi o jej oznaczenie, bo to jest ważne.

Awatar użytkownika
Piotrek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 05 sie 2007, 11:48
Lokalizacja: Konin/Poznań

Post autor: Piotrek87 » 07 gru 2009, 17:11

Audi Sport pisze:pjotreg, A jaką masz skrzynię biegów ?? Chodzi mi o jej oznaczenie, bo to jest ważne.
AKM

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 07 gru 2009, 17:29

Powiem CI tak. Możesz jechać nim nawet przy 6000 tyś. min. ale ile tak pojedziesz ?? z 15 min. i dalej już strach jechać. Dla mnie granica kończy się przy tych twoich 4500 dalej nie ma co męczyć silnika. Mój ojciec to rzadko do 4000 dojdzie i gada, ze silnik się niszczy ale taka jest prawda. Autka nie są pierwszej młodości więc wszystko zależy ile chcesz na tym silniku pojeździć i w jakim jest on stanie.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 07 gru 2009, 17:55

kolego to jest kwestia sporna niszczy się ... raczej zużywa jeśli już coś no a po za tym jeśli masz płyn olej i temp w normie to co się niszczy :?: wiadomo że jak już jesteś blisko czerwonego pola to sam kolor mówi za siebie ale 4tyś to jeszcze nie są duże obroty. dla przykładu jak byś jeździł tylko do 2tys na każdym biegu to tez byś niszczył silnik i go w końcu zamulił. więc wszystko z rozsądkiem

Awatar użytkownika
Piotrek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 05 sie 2007, 11:48
Lokalizacja: Konin/Poznań

Post autor: Piotrek87 » 07 gru 2009, 18:09

ysiul pisze:kolego to jest kwestia sporna niszczy się ... raczej zużywa jeśli już coś no a po za tym jeśli masz płyn olej i temp w normie to co się niszczy :?: wiadomo że jak już jesteś blisko czerwonego pola to sam kolor mówi za siebie ale 4tyś to jeszcze nie są duże obroty. dla przykładu jak byś jeździł tylko do 2tys na każdym biegu to tez byś niszczył silnik i go w końcu zamulił. więc wszystko z rozsądkiem
Tylko że dla każdego silnika to "czerwone pole" jest gdzie indziej :-P
a obrotomierz jest uniwersalny dla wszystkich silników benzynowych.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 07 gru 2009, 18:15

No tak ale zobacz barto-team na filmiku na swojej stronce pokazuje że przy lekko ponad 4tys obrotów pomykał 180km/h i było to max u niego

Awatar użytkownika
Piotrek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 05 sie 2007, 11:48
Lokalizacja: Konin/Poznań

Post autor: Piotrek87 » 07 gru 2009, 18:21

U mnie max był 179 na LPG ale nie miałem wtedy obrotomierza, z obrotomierzem max ile jechałem to 150 i było wtedy 3600. Do RU bardziej pasowałby obrotek od diesla :-P

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 07 gru 2009, 18:24

czemu od diesla :?:

Awatar użytkownika
Piotrek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 05 sie 2007, 11:48
Lokalizacja: Konin/Poznań

Post autor: Piotrek87 » 07 gru 2009, 18:36

ysiul pisze:czemu od diesla :?:
5200 by wystarczyło więcej raczej ciężko wykręcić, wiem że nie będzie działał poprawnie ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 gru 2009, 19:35

Co do wkręcania na obroty to powiem tak. Ciągłe ciskanie po obrotach na pewno szkodzi, ale znowu ciągłe mulenie również. Silnik od czas do czasu musi zdrowo dostać po obrotach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl