Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT LPG] Uszczelniacze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafales83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:28
Lokalizacja: łódzkie

[80 B4 ABT LPG] Uszczelniacze

Post autor: rafales83 » 14 lis 2007, 22:22

Witam mam pytanie po czym poznac ze uszczelniacze nadaja sie do wymiany?Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 lis 2007, 22:52 przez rafales83, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 lis 2007, 22:31

Zasadniczo po ilości zużywanego przez silnik oleju ewentualnie po przebiegu. Jak ma ponad 200 tys. km to przydałoby się zmienić uszczelniacze. Guma twardnieja nie tylko od ciepła ale również na skutek starości i zmian zachodzacych w materiale.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 15 lis 2007, 18:12

witaj do wymiany uszczelniaczy prawdopodobnie nie trzeba ściągać głowicy koszt nie powinien być duży pozdrawiam :-D

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 15 lis 2007, 18:19

Są twarde, niekiedy popękane od temperatury

8 gumek po 2 zł (bez skojarzeń :lol: ) + koszty wymiany ;-)

rafales83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: rafales83 » 16 lis 2007, 17:29

Witam!Licznik wskazuje przebieg 201180 km a jaki jest rzeczywisty to nie wiem.Po przekroczeniu 200000 km zaczal sie ten problem z olejem na 1700 km zgubil mi sie 1litr oleju.Wczesniej tzn przed przekroczeniem 200000 km na 10000 km dolewalem 1 litr. dzisiaj jak sprawdzałem stan oleju to na bagnecie zauwazylem kremową maź, silnik mialem zalany schelem 10w-40 a robilem dolewke mobilem 10w-40, nie mam ubytku plynu chlodniczego. Co sadzicie o tym spalaniu oleju i co to za maź? Pozdrawiam

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 16 lis 2007, 17:53

8 gumek po 2 zł (bez skojarzeń :lol: ) + koszty wymiany ;-)
No właśnie, ile może wziąć mechanik za taką robotę?

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 16 lis 2007, 18:19

U mnie wziął 100 PLN :arrow: uszczelniacze + uszczelka + robótka ;-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 16 lis 2007, 18:23

Ja robiłem sam wcale nie jest trudno. U nas mechanicy za biorą od 100 do 150 zł plus części.

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 18 lis 2007, 20:51

Wszystko sie zgadza ,ale już kiedyś pisałem na forum , jak wymienisz tylko uszczelniacze ( można bez ściągania głowicy) to pozostaje jeszcze dotarcie zaworów . Czyli dopasowanie zaworu do otworu w głowicy . Niby banalne ale zwiększa kompresje i moc silnika . A jak idzie kompresja w zawory to uszczelniacze siadają i uszczelka pod pokrywą nie daje rady. Koszt to około 150 zł + części , (u mnie).

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 08 gru 2009, 13:08

Ja mam pytanie na które nie mogę znaleźć nigdzie (ani w książkach ani na forum) odpowiedzi. Mam zdjętą głowicę bo wymieniam uszczelkę pod głowicą, wyjąłem także popychacze i nie wiem teraz jak uwolnić i wyjać zawory? I jeszcze jedno pytanie czym najlepiej doczyścić głowicę z resztek starej uszczelki tak aby nic nie zepsuć?
Wychodzę z założenia że lepiej najpierw spytać a nie od razu z młotkiem i przecinakiem ;-)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 13 gru 2009, 21:24

Generalnie do wybicia kamieni w Audi nie polecam nic innego jak tylko ściągacz do sprężyn zaworowych, bo można łatwo uszkodzić przylgnię.
Tak to wygląda
Obrazek

A żeby wyjąć uszczelniacze to też trzeba mieć przyrząd bo kombinerkami nie wejdziesz ;-)
Obrazek

Głowicę możesz czyścić benzyną ekstrakcyjną czy inną chemią - pomagać sobie delikatnie np nożykiem do tapet jak uszczelka wżarła się w alu...

Pozdrawiam i miłego rezania;)

[ Dodano: 2009-12-18, 23:57 ]
Aaaahhh...
Nie ma za co :!: :!:

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 03 sty 2010, 15:07

Oofol, dzięki za rady. Sory że nie podziękowałem wcześniej ale przeczytałem już po robocie. Niestety zrobiłem wszystko wykorzystując jedynie własną inwencję.

Do wyjęcia kamieni użyłem prasy własnej roboty składającej się z ramki z kątowników przykręconej do stołu i śruby ze ścisku stolarskiego. Do tego trzeba było z odpowiedniej rurki zrobić coś takiego jak na pierwszym zdjęciu które wrzuciłeś.

Uszczelniacze wymienili w ramach remontu głowicy który okazał się niezbędny.
Za 250 zł zostało wykonane planowanie głowicy, spęczanie zaworów oraz dopasowanie gniazg zaworowych.

Po remoncie sami złożyli całość do kupy więc mój wynalazek się już nie przydał.
Na dzień dzisiejszy wszystko już założone i aktualnie biedzę się nad ustawieniem rozrządu.

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 04 sty 2010, 07:34

el_scorpion pisze:aktualnie biedzę się nad ustawieniem rozrządu.

- na górnym kole od strony głowicy masz znaczek. musi być ustawiony na równi rantu głowicy
- znaki na dolnych kołach muszą się zgrać

jak tak ustawisz to bedzie <ok>

powodzenia

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 04 sty 2010, 09:26

Tyle to dowiedziałem się z książki ale robie to pierwszy raz i nie wiem jaka jest tolerancja blędu w ustawianiu. Chodzi mi o to że jak ustawie dolne koła idealnie i przy wzgędnie napiętym pasku (bo jeżeli będzie sobie wisiał ja kilo kitu u sufitu między kołem pośrednim i kołem wałka rozrządu to nic nie będzie z takiego ustawiania) zakładam pasek na koło wałka rozrządu to znak na tym kole przesówa się o ok 2 mm w górę lub w dół krawędzi odniesienia. Nie wiem czy robi to różnicę.
I jeszcze jednego nie jestem pewien. W książce napisali że po ustawieniu rozrządu palec rozdzielacza musi być skierowany w stronę nacięcia. Niestety to nacięcie wychodzi w takim miejscu że nie za bardzo da się je ustawić bo kończy się zakres regulacji (obrotu) całego korpusu zapłonu.
Ot takie problemy kogoś kto pierwszy raz się zabrał za takie zabawy :-P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2010, 11:39

el_scorpion pisze:W książce napisali że po ustawieniu rozrządu palec rozdzielacza musi być skierowany w stronę nacięcia. Niestety to nacięcie wychodzi w takim miejscu że nie za bardzo da się je ustawić bo kończy się zakres regulacji (obrotu) całego korpusu zapłonu.
Możliwe że ktoś wcześniej ustawił zapłon przy źle ustawionym wałku pośrednim napędzającym pompę oleju i aparat zapłonowy. Teraz gdy ustawiasz go inaczej kończy się regulacja bo ośka aparatu zapłonowego jest inaczej włożona.
A daleko ma ten palec do tego nacięcia? Mała odchyłka może być wynikiem precyzyjniejszej regulacji lampą stroboskopową.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl