[Audi 80 B4 1.9 TDI ] Problem z podłaczeniem sie VAG-iem
[Audi 80 B4 1.9 TDI ] Problem z podłaczeniem sie VAG-iem
Witam tak jak w temacie nie można się połączyć VAG-iem do sterownika żeby zdiagnozować dawkę paliwa, coś ostatnio zaczęło mi szarpać na 4 i 5 biegu, dodam ze miesiąc temu został wymieniany kompletny rozrząd, pompa została uszczelniona bo miał małe wycieki, nie było problemu z podłączeniem się do komputera. Z tego co już wyczytałem szarpanie objawia się kończącym się nastawnikiem w moim nieszczęsnym przypadku to nastawnik potencjometryczny ale stawiam na to ze może dawka paliwa coś się zmieniła i tak się objawia? gdzie może tkwić przyczyna ze Vag nie widzi sterownika i nie możne odczytać parametrów? proszę jakieś pomysły gdzie tego szukać i może ktoś przerabiał podobny temat?
jeśli okazał by się to nastawnik czy warto szukać używanego? Z góry dzięki. za wszelkie sugestie
jeśli okazał by się to nastawnik czy warto szukać używanego? Z góry dzięki. za wszelkie sugestie
jak nie możesz się połączyć się vag-iem ze sterownikiem to sprawdz rezystancje przepływki i czujników temp. , ten 3 pinowy temp. , 2 pinowy niebieski od grzania świec oraz ten od temp. w kolektorze ssacym bo jak któryś z nich ma zwarcie lub ma rezystancje poza zakresem to sterownik blokuje port komunikacji i nie połączysz się na próbę można odłączyć wtyczki z czujnika temp. tylko pojedynczo by znaleść uszkodzony i za każdym razem po odpieciu czujnika odłączamy i po 5min podłączamy aku i powinień sterownik się połączyć , jeśli z któryms z czujników będzie nie halo i sterownik zablokuje porty to zetorek może pracować na wolnych obrotach ok ale podczas jazdy szarpać i nie musi być to nastawnik tylko któryś z czujników temp z reguły tym uszkodzonym jest czujnik temp grzania świec ten niebieski na odejściu płynu z głowicy do chłodnicy . Sprawdzone na kilkunastu zetorkach. Powodzenia.
Dzięki KOSTRZ za zainteresowanie sie moim tematem jeśli byś mógł mnie jeszcze trochę więcej pokierować to bym był wdzięczny mam jeszcze kilka pytań odnośnie tych czujników a raczej ich lokalizacji i rzucenia okiem na moje pomiary których dokonałem:
odnośnie przepływomierza
miedzy 1-2 565 miernik na zakresie 2kohm
miedzy 1-3 nic
miedzy 1-4 03,0 miernik na zakresie do 200kohm
miedzy 2-3 nic
miedzy 2-4 3,6 miernik na zakresie 200kohm
miedzy 3-4 13,39 miernik na zakresie 20Mohm
odnośnie czujnika świec żarowych tego niebieskiego
wartość 1,944 kohm
na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono jak poglądowo wygląda czujnik który jest z tyłu jak pokazuje strzałka tylko jest tam czujnik 6 pinowy czy to jest ten od temperatury?? dodam ze on wskazuje na wszystkich pinach przerwę nie wiem czy jest to spowodowane tym ze silnik bym zimny...
jak bys mógł zaznaczyć gdzie znajduje się miej więcej czujnik na powietrzu ssącym i ten 3 pinowy bo nie mogłem ich zlokalizować ...
dostęp do vaga będę miał dopiero w piątek dlatego postaram się postępować tak jak napisałeś odłączając te czujniki i wtedy łączyć się ze sterownikiem
jeśli nachodzi ci coś jeszcze na myśl gdzie tego szukać to będę wdzięczny
odnośnie przepływomierza
miedzy 1-2 565 miernik na zakresie 2kohm
miedzy 1-3 nic
miedzy 1-4 03,0 miernik na zakresie do 200kohm
miedzy 2-3 nic
miedzy 2-4 3,6 miernik na zakresie 200kohm
miedzy 3-4 13,39 miernik na zakresie 20Mohm
odnośnie czujnika świec żarowych tego niebieskiego
wartość 1,944 kohm
na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono jak poglądowo wygląda czujnik który jest z tyłu jak pokazuje strzałka tylko jest tam czujnik 6 pinowy czy to jest ten od temperatury?? dodam ze on wskazuje na wszystkich pinach przerwę nie wiem czy jest to spowodowane tym ze silnik bym zimny...
jak bys mógł zaznaczyć gdzie znajduje się miej więcej czujnik na powietrzu ssącym i ten 3 pinowy bo nie mogłem ich zlokalizować ...
dostęp do vaga będę miał dopiero w piątek dlatego postaram się postępować tak jak napisałeś odłączając te czujniki i wtedy łączyć się ze sterownikiem
jeśli nachodzi ci coś jeszcze na myśl gdzie tego szukać to będę wdzięczny
witam,
szary czujnik wody 3 pinowy znajduje się w krócu wychodzącym z głowicy mniej więcej tam gdzie narysowałeś wtyczke a czujnik ktory szukasz na dolocie jest z przodu silnika w plastikowej rurze odcinek turbo IC dwa przewody rezytancja z tego co pamiętam to coś OK 2kohm przy ok20st.Pamiętaj o aku!
pozdr.
szary czujnik wody 3 pinowy znajduje się w krócu wychodzącym z głowicy mniej więcej tam gdzie narysowałeś wtyczke a czujnik ktory szukasz na dolocie jest z przodu silnika w plastikowej rurze odcinek turbo IC dwa przewody rezytancja z tego co pamiętam to coś OK 2kohm przy ok20st.Pamiętaj o aku!
pozdr.
http://images46.fotosik.pl/235/baf5f7cedd50eb8cm.jpg
przepływkę sprawdza się tak :na włączonym zapłonie i zimnym silniku miedzy pinem 2i3 powinno być ok 4.8-5V potem sprawdza sie na zapalonym silniku wtyczka wpięta odsuwa osłonę gumowa z wtyczki i podłancza się miernik i zakres powinien być taki dla ciepłego silnika na wolnych obrotach ok 0.5-1.5 V i trzeba dodawac gazu i sprawdzac napiecie które powinno proporcionalne wzrastać z obrotami az do 4.5V, natomiast sprawdzenie czujnika temp. w przeplywce robi sie miedzy pinem 1 i 4 i powinno byc tak :
0 stopni to 5600+- 600 ohm
20 2500+- 500 ohm
30 1800+- 200 ohm
50 800+- 100 ohm
80 325+- 25 ohm
100 200+- 25 0hm
te dane tyczą sie równiez czujnika temp. 3 pinowego tego z tyłu głowicy co jest odejscie do nagrzewnicy tam powinien być czujnik okragły 3 pinowy http://sklep.intercars.com.pl/pics/159/7.3533.jpg , 2 pinowego grzania swiec ten niebieski http://sklep.intercars.com.pl/pics/159/7.3086.jpg i 2 pinowego temp kolektora ssącego ten jest w plastikowym wezu miedzy IC a kolektorem ssacym http://sklep.intercars.com.pl/pics/244/82181.jpg
Powodzenia
przepływkę sprawdza się tak :na włączonym zapłonie i zimnym silniku miedzy pinem 2i3 powinno być ok 4.8-5V potem sprawdza sie na zapalonym silniku wtyczka wpięta odsuwa osłonę gumowa z wtyczki i podłancza się miernik i zakres powinien być taki dla ciepłego silnika na wolnych obrotach ok 0.5-1.5 V i trzeba dodawac gazu i sprawdzac napiecie które powinno proporcionalne wzrastać z obrotami az do 4.5V, natomiast sprawdzenie czujnika temp. w przeplywce robi sie miedzy pinem 1 i 4 i powinno byc tak :
0 stopni to 5600+- 600 ohm
20 2500+- 500 ohm
30 1800+- 200 ohm
50 800+- 100 ohm
80 325+- 25 ohm
100 200+- 25 0hm
te dane tyczą sie równiez czujnika temp. 3 pinowego tego z tyłu głowicy co jest odejscie do nagrzewnicy tam powinien być czujnik okragły 3 pinowy http://sklep.intercars.com.pl/pics/159/7.3533.jpg , 2 pinowego grzania swiec ten niebieski http://sklep.intercars.com.pl/pics/159/7.3086.jpg i 2 pinowego temp kolektora ssącego ten jest w plastikowym wezu miedzy IC a kolektorem ssacym http://sklep.intercars.com.pl/pics/244/82181.jpg
Powodzenia
kostrz, postaram się jutro zrobić fotkę ale tam z tyłu posiadam czujnik koło którego jest wyjście na nagrzewnice ale jest 6 pinowy i kostka miej więcej wygląda tak jak narysowałem wygląda to na oryginał.... hmmm
a czy dla tego czujnika od grzania świec 1944 ohm temp ok +- 10 st mogło by się zgadzać ty ta wartość jest już błędna
a czy dla tego czujnika od grzania świec 1944 ohm temp ok +- 10 st mogło by się zgadzać ty ta wartość jest już błędna
jakbyś miał z tyłu 6 pinowy czujnik to było by to dziwne nie spotkałem się , co do czujnika świec tego niebieskiego to jak stoi na zewnatrz i silnik jest całkiem zimny to może tak być to jest ok ale jeśli silnik był choć lekko ciepły to już jego wskazanie jest błędne i jest do wymiany.colorumia pisze:kostrz, postaram się jutro zrobić fotkę ale tam z tyłu posiadam czujnik koło którego jest wyjście na nagrzewnice ale jest 6 pinowy i kostka miej więcej wygląda tak jak narysowałem wygląda to na oryginał.... hmmm
a czy dla tego czujnika od grzania świec 1944 ohm temp ok +- 10 st mogło by się zgadzać ty ta wartość jest już błędna
Ja się z takim czujnikiem spotkałem bo taki właśnie mam.
colorumia widzę ze masz klimę wiec dlatego jest 6 pinowy.
U mnie sytuacja jest trochu inna.
Czarny u mnie jest VDO 64/4/1 Germany i zawyża temp na wskażniku w ciepłe dni lub jak go bardziej obciąże np. na wskażniku 90st.C na vag 85st.C.
Nowy oryginał można powiedzieć to kosmiczny koszt więcej niż dobry kpl. rozrządu do Tdi 1Z.
Kostka tego czujnika u mnie ma pięć kabli:
-brązowy
-niebiesko/czarny
-niebiesko/brązowy
-niebiesko/żółty
-biało/niebieski
Czujnik zaś ma 6 pinów i coś nie gra, ale patrząc na kostkę do jeden ten 6 otwór na kabel wygląda na orgynalnie zaślepiony. Kostka też jest orgynalna.
colorumia widzę ze masz klimę wiec dlatego jest 6 pinowy.
U mnie sytuacja jest trochu inna.
Czarny u mnie jest VDO 64/4/1 Germany i zawyża temp na wskażniku w ciepłe dni lub jak go bardziej obciąże np. na wskażniku 90st.C na vag 85st.C.
Nowy oryginał można powiedzieć to kosmiczny koszt więcej niż dobry kpl. rozrządu do Tdi 1Z.
Kostka tego czujnika u mnie ma pięć kabli:
-brązowy
-niebiesko/czarny
-niebiesko/brązowy
-niebiesko/żółty
-biało/niebieski
Czujnik zaś ma 6 pinów i coś nie gra, ale patrząc na kostkę do jeden ten 6 otwór na kabel wygląda na orgynalnie zaślepiony. Kostka też jest orgynalna.
Witam przedstawiam zdjęcia czujnika który posiadam widzę ze kolega mnie wyprzedził dokładnie tak jak on pisze czujnik jest 6 pinowy a wtyczka ma 5 wtyków, powiem tak wczoraj próbowałem go pomierzyć ale nie pokazuje mi żadnej oporności, czy jest jakiś sposób do jego pomiaru?? nie wiem czy dobrze kolegę zrozumiałem on jest aż taki drogi?
odnośnie przepływomierza na włączonym zapłonie pokazuje 4,3V po odpaleniu spada ok 3,75 V a jak dodaje gazu to napięcie spada poniżej 1,5 V czy coś jest nie tak czy to jest wina tego że silnik miał ok 40 stopni bo to jest odwrotnie niż wcześniej kolega pisał??
po południu jadę podpiąć się pod komputer mam nadzieje ze to wina któregoś czujnika ze blokuje podłączenie się ze sterownikiem, ze tak jeszcze się zapytam
" odłączam czujnik odłączam klemę czekam 5 minut podłączam klemę i próbuje się podłączyć ze sterownikiem , w tym czasie wypięta jest wtyczka od danego czujnika i tak postępuje dla pozostałych czujników" ?
Witam
wielkie podziękowania dla kostrz, po odłączeniu czujników udało się podłączyć z ECU, tylko jeszcze nie wiem dlaczego pozniej można było się łączyć ze sterownikiem bez problemu bez wymiany żadnego czujnika ...
po ustawieniu dawki na 4mg szarpanie ustało czy ta dawka jest prawidłowa?
jeszcze raz wielkie dzięki dla KOSTRZ pozdrawiam
wielkie podziękowania dla kostrz, po odłączeniu czujników udało się podłączyć z ECU, tylko jeszcze nie wiem dlaczego pozniej można było się łączyć ze sterownikiem bez problemu bez wymiany żadnego czujnika ...
po ustawieniu dawki na 4mg szarpanie ustało czy ta dawka jest prawidłowa?
jeszcze raz wielkie dzięki dla KOSTRZ pozdrawiam