Witam, to moj pierwszy post na forum wiec chcial bym sie z wami przywitac na wstepie
Posiadam Audi B4 z silnikiem ABT oraz intalacje opartą o sterownik Bingo S.4.
Gdy kupilem auto silniczek krokowy gazu (ACTUATOR) byl wypiety z ukladu mikser-reduktor.
Naszla mnie chec uruchomienia tej elektroniki sterujacej. Zakupilem interfejs, podlaczylem i pierwszy problem jaki napotkalem to wskazania napiecia TPS w oprogramowaniu.
Na jałowym biegu wskazuje 0v w memncie jak nacisne gaz to pojawia sie na sekunde napiecie i wracca do wartosci 0. Na przyklad wcisne pedal gazu do polowy i bede go trzymal w tej pozycji to pojawi sie napiecie 2.6v na sekunde i spadnie do 0 a pedal gazu nadal jest wcisniety. Sygnal z centralki jest chyba poprawnie podlaczony do TPSa, sprawdzalem woltomierzem i pomeidzy pinem gdzie podpjety jest sygnal do sterownika a pinem zewnetrznym pojawia sie napiecie rozne w zaleznosci od polozenia przepustnicy.
W czym moze byc problem ?
Pozdrawiam Piotr.
[2.0 ABT LPG] dziwne wskazania TPS
[2.0 ABT LPG] dziwne wskazania TPS
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 14:02 przez PI7er, łącznie zmieniany 1 raz.
Z którego przewodu powinien byc podawany sygnal z centralki, z bialy z niebieskim paskiem czy z czarnego z fioletowym paskiem ?
Zrobilem pomiary napiecia na TPS na bialo-fioletowym przewodzie po zaplonie jest napiecie 0,03v i rosnie liniowo do ok 4.6v wrac z pelnym otwarciem przepustnicy.
Gdy silnik zostanie uruchomiony bez znaczenia na benzynie czy gaznie napiecie to znika i pojawia sie tylko na ulamek sekundy w momencie ruszenia przepustnica (to samo co opisalem w poprzednim poscie)
Teraz wpiolem sie w drugi przewód czarno-fioletowy, npiecie na biegu jalowym na nagrzanym silniku wynosi 0.6v i rosnie liniowo do ok 4.6 ale wartosc maksymalna uzyskuje juz w polowie otwarcia przepustnicy.
Jak prawidlowo powinno byc to podlaczone ?
Zrobilem pomiary napiecia na TPS na bialo-fioletowym przewodzie po zaplonie jest napiecie 0,03v i rosnie liniowo do ok 4.6v wrac z pelnym otwarciem przepustnicy.
Gdy silnik zostanie uruchomiony bez znaczenia na benzynie czy gaznie napiecie to znika i pojawia sie tylko na ulamek sekundy w momencie ruszenia przepustnica (to samo co opisalem w poprzednim poscie)
Teraz wpiolem sie w drugi przewód czarno-fioletowy, npiecie na biegu jalowym na nagrzanym silniku wynosi 0.6v i rosnie liniowo do ok 4.6 ale wartosc maksymalna uzyskuje juz w polowie otwarcia przepustnicy.
Jak prawidlowo powinno byc to podlaczone ?