Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT LPG] dziwne wskazania TPS

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

[2.0 ABT LPG] dziwne wskazania TPS

Post autor: PI7er » 09 gru 2009, 00:26

Witam, to moj pierwszy post na forum wiec chcial bym sie z wami przywitac na wstepie :)

Posiadam Audi B4 z silnikiem ABT oraz intalacje opartą o sterownik Bingo S.4.

Gdy kupilem auto silniczek krokowy gazu (ACTUATOR) byl wypiety z ukladu mikser-reduktor.

Naszla mnie chec uruchomienia tej elektroniki sterujacej. Zakupilem interfejs, podlaczylem i pierwszy problem jaki napotkalem to wskazania napiecia TPS w oprogramowaniu.
Na jałowym biegu wskazuje 0v w memncie jak nacisne gaz to pojawia sie na sekunde napiecie i wracca do wartosci 0. Na przyklad wcisne pedal gazu do polowy i bede go trzymal w tej pozycji to pojawi sie napiecie 2.6v na sekunde i spadnie do 0 a pedal gazu nadal jest wcisniety. Sygnal z centralki jest chyba poprawnie podlaczony do TPSa, sprawdzalem woltomierzem i pomeidzy pinem gdzie podpjety jest sygnal do sterownika a pinem zewnetrznym pojawia sie napiecie rozne w zaleznosci od polozenia przepustnicy.

W czym moze byc problem ?

Pozdrawiam Piotr.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 14:02 przez PI7er, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 09 gru 2009, 04:52

TPS w opcjach sterownika LPG ustawiłeś na rosnący czy malejący?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 09 gru 2009, 23:18

Z którego przewodu powinien byc podawany sygnal z centralki, z bialy z niebieskim paskiem czy z czarnego z fioletowym paskiem ?

Zrobilem pomiary napiecia na TPS na bialo-fioletowym przewodzie po zaplonie jest napiecie 0,03v i rosnie liniowo do ok 4.6v wrac z pelnym otwarciem przepustnicy.

Gdy silnik zostanie uruchomiony bez znaczenia na benzynie czy gaznie napiecie to znika i pojawia sie tylko na ulamek sekundy w momencie ruszenia przepustnica (to samo co opisalem w poprzednim poscie)

Teraz wpiolem sie w drugi przewód czarno-fioletowy, npiecie na biegu jalowym na nagrzanym silniku wynosi 0.6v i rosnie liniowo do ok 4.6 ale wartosc maksymalna uzyskuje juz w polowie otwarcia przepustnicy.

Jak prawidlowo powinno byc to podlaczone ?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 gru 2009, 22:37

PI7er pisze:Jak prawidlowo powinno byc to podlaczone ?
podaj @ to podeśle conieco o tej instalacji i sterowniku

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 12 gru 2009, 14:02

Dzieki ale to co przeslale jest dostepne na stronie KME i nie pomoglo mi w rozwiązaniu problemu :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl