Witam!
Miałem wyciek oleju ze skrzyni, przez oring się sączyło. Kolega mi to zrobił w warsztacie, ale od tamtego czasu jest coś nie tak. Oleju mam pełno, aż się wylewa przez tą nakrętkę jak się odkręci. Problem w tym, że często nie mogę wrzucić wstecznego tak jakby się blokował. Wciskam sprzęgło o jak chcę wrzucić wsteczny to nie mogę, usłyszę tylko taki cichy głuchy dźwięk, który słychać np jak się sprzęgło puści na luzie. Gdy już uda mi się wrzucić wsteczny, to nie puszczając pedału sprzęgła mogę go sobie wrzucać ile chcę, natomiast gdy puszczę sprzęgło i znów je wcisnę, to potrafi znów się blokować. Co dziwne, występuje ten problem tylko, gdy silnik pracuje. Gdy chcę wrzucić wsteczny a on się blokuje, to wystarczy, że go przytrzymam, zgaszę silnik i wtedy wskoczy. Dodam, że nie słychać żadnego zgrzytania, inne biegi wchodzą troszkę ciężej na początku ale się nie blokują (no może raz chyba 3 nie mogłem wrzucić na postoju na zimnym silniku). nie ma różnicy czy wcisnę pedał sprzęgła do końca czy do połowy. Czy ktoś z was spotkał się wcześniej z podobnym problemem? Czy poduszka pod silnikiem może mieć na to jakiś wpływ?
[B4 ABT] problem ze wstecznym dziwne zachowanie
Przed zdjęciem skrzyni w celu wyeliminowania przecieku, nie było takiego efektu, no może zdarzało się bardzo rzadko, że wsteczny wchodził troszkę ciężej. Kolega jak mi robił tą skrzynię i wymieniał tulejki z przodu to mówił, że poleciał olej z poduszki, ale teraz nic nie leci a ja nie czuję, żeby w samochodzie były jakieś niemiłe drgania. Jak sprawdzić ten wodzik, czy jest w otworze centrującym? Trzeba znowu ściągać skrzynię? Aha, i jeszcze kolega mi mówił, że nie mógł dokręcić jednej śruby od skrzyni bo nie miał jak do niej dojść, ja przy tym nie byłem, ale czy potrzeba jakiegoś klucza o specjalnym profilu, żeby ją dokręcić, pewnie mu chodziło o tą co jest najwyżej.
W następnym tygodniu będę u niego to mu przekażę wasze sugestie za które bardzo dziękuję.
W następnym tygodniu będę u niego to mu przekażę wasze sugestie za które bardzo dziękuję.
widze ze jakiś magik Ci skrzynie robił skoro uważe że którąś śrubę cięzko dokręcić.
Jeśli to by był silnik V6 to zgodze się ze moze beć cięższy dostęp do śrub na obwodzie etc
jednak przy silniku ABT dostęp jest super 8-) wiec dziwie sie że czegoś niedokręcił.
podejrzewam ze chodzi mu o śrubę tuż przy rurce od wody. jednak do niej jest bdb dojscie.
Podjedź do kogoś kto sie na tym zna i ma pojęcie i niech ci posprawdza wszystkie śruby, żeby sie później czasem nie okazało ze skrzynke zgubisz (no wiesz taka przenośnia)
Olej mógł się wylać tylko i wyłącznie z poduszek silnika. skrzynia nie jest mocowana na poduszkach olejowych.
co do wodzika to trzeba wleźć pod auto i namierzyć wodzik idący od lewarka zmiany biegów aż do krótkiego wodzika wychodzącego ze skrzyni biegów
Kluczem chyba 10mm trzeba sprzwdzić czy ta śruba na łączeniu tych wodzików jest skręcona i czy jest w takim otworze.
Wystarczy ja lekko popuscić (1-2 gwinty) i poruszac wodzikiem aby sprawdzić czy jest śruba w otworze, jeśli jest będzie to czuć i wodzik nie wypadnie.
Jeśli to by był silnik V6 to zgodze się ze moze beć cięższy dostęp do śrub na obwodzie etc
jednak przy silniku ABT dostęp jest super 8-) wiec dziwie sie że czegoś niedokręcił.
podejrzewam ze chodzi mu o śrubę tuż przy rurce od wody. jednak do niej jest bdb dojscie.
Podjedź do kogoś kto sie na tym zna i ma pojęcie i niech ci posprawdza wszystkie śruby, żeby sie później czasem nie okazało ze skrzynke zgubisz (no wiesz taka przenośnia)
Olej mógł się wylać tylko i wyłącznie z poduszek silnika. skrzynia nie jest mocowana na poduszkach olejowych.
co do wodzika to trzeba wleźć pod auto i namierzyć wodzik idący od lewarka zmiany biegów aż do krótkiego wodzika wychodzącego ze skrzyni biegów
Kluczem chyba 10mm trzeba sprzwdzić czy ta śruba na łączeniu tych wodzików jest skręcona i czy jest w takim otworze.
Wystarczy ja lekko popuscić (1-2 gwinty) i poruszac wodzikiem aby sprawdzić czy jest śruba w otworze, jeśli jest będzie to czuć i wodzik nie wypadnie.
Na razie nie mam czasu, ale z tego co się dowiedziałem od niego to jednak dokręcił wszystkie śruby, tylko go źle zrozumiałem. Olej ciekł z oringa ze skrzyni biegów wcześniej. A z poduszki poleciał jak miał skrzynię zdjętą. Nic przy poduszce nie było robione. Zauważyłem, że gdy np bieg mi się blokuje to wystarczy np dodać gazu do 2500-3000 obrotów i wchodzi lekko. Czy jeżeli z tej poduszki wyciekło trochę oleju, to może to powodować opuszczenie silnika i cięższe wrzucanie biegów? Jak wrzucam 1 to czuję lekki opór, który znika gdy silnik rozkręcę do 3000 obrotów, jednak ten opór jest sporo mniejszy niż na wstecznym. W następnym tygodniu może podjadę i sprawdzę co tam się dzieje.