Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] problem ze wstecznym dziwne zachowanie

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

[B4 ABT] problem ze wstecznym dziwne zachowanie

Post autor: rafgc » 02 gru 2009, 12:59

Witam!

Miałem wyciek oleju ze skrzyni, przez oring się sączyło. Kolega mi to zrobił w warsztacie, ale od tamtego czasu jest coś nie tak. Oleju mam pełno, aż się wylewa przez tą nakrętkę jak się odkręci. Problem w tym, że często nie mogę wrzucić wstecznego tak jakby się blokował. Wciskam sprzęgło o jak chcę wrzucić wsteczny to nie mogę, usłyszę tylko taki cichy głuchy dźwięk, który słychać np jak się sprzęgło puści na luzie. Gdy już uda mi się wrzucić wsteczny, to nie puszczając pedału sprzęgła mogę go sobie wrzucać ile chcę, natomiast gdy puszczę sprzęgło i znów je wcisnę, to potrafi znów się blokować. Co dziwne, występuje ten problem tylko, gdy silnik pracuje. Gdy chcę wrzucić wsteczny a on się blokuje, to wystarczy, że go przytrzymam, zgaszę silnik i wtedy wskoczy. Dodam, że nie słychać żadnego zgrzytania, inne biegi wchodzą troszkę ciężej na początku ale się nie blokują (no może raz chyba 3 nie mogłem wrzucić na postoju na zimnym silniku). nie ma różnicy czy wcisnę pedał sprzęgła do końca czy do połowy. Czy ktoś z was spotkał się wcześniej z podobnym problemem? Czy poduszka pod silnikiem może mieć na to jakiś wpływ?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 gru 2009, 00:43

poduszki skrzyni do sprawdzenia

sprawdź ustawienie wodzika od skrzyni biegów czy sruba mocująca wodzik z trzepieniem załączającym biegi jest w otworze centrującym

sprzęgło jest ok ? tzn jak bierze

Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: zimektm » 05 gru 2009, 14:18

tak jak kolega pisze siednięta poduszka skrzyni albo gdzieś popuszczone śruby trzymające skrzynie. Miałem podobne nie mogłem wrzucić wstecznego a w czasie jazdy miałem piątke na wstecznym. Na kanał podnieś w miejscu poduszki i obserwuj czy lepiej

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 06 gru 2009, 14:59

Przed zdjęciem skrzyni w celu wyeliminowania przecieku, nie było takiego efektu, no może zdarzało się bardzo rzadko, że wsteczny wchodził troszkę ciężej. Kolega jak mi robił tą skrzynię i wymieniał tulejki z przodu to mówił, że poleciał olej z poduszki, ale teraz nic nie leci a ja nie czuję, żeby w samochodzie były jakieś niemiłe drgania. Jak sprawdzić ten wodzik, czy jest w otworze centrującym? Trzeba znowu ściągać skrzynię? Aha, i jeszcze kolega mi mówił, że nie mógł dokręcić jednej śruby od skrzyni bo nie miał jak do niej dojść, ja przy tym nie byłem, ale czy potrzeba jakiegoś klucza o specjalnym profilu, żeby ją dokręcić, pewnie mu chodziło o tą co jest najwyżej.

W następnym tygodniu będę u niego to mu przekażę wasze sugestie za które bardzo dziękuję.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 06 gru 2009, 15:25

widze ze jakiś magik Ci skrzynie robił skoro uważe że którąś śrubę cięzko dokręcić.
Jeśli to by był silnik V6 to zgodze się ze moze beć cięższy dostęp do śrub na obwodzie etc

jednak przy silniku ABT dostęp jest super 8-) wiec dziwie sie że czegoś niedokręcił.

podejrzewam ze chodzi mu o śrubę tuż przy rurce od wody. jednak do niej jest bdb dojscie.

Podjedź do kogoś kto sie na tym zna i ma pojęcie i niech ci posprawdza wszystkie śruby, żeby sie później czasem nie okazało ze skrzynke zgubisz (no wiesz taka przenośnia)

Olej mógł się wylać tylko i wyłącznie z poduszek silnika. skrzynia nie jest mocowana na poduszkach olejowych.

co do wodzika to trzeba wleźć pod auto i namierzyć wodzik idący od lewarka zmiany biegów aż do krótkiego wodzika wychodzącego ze skrzyni biegów

Kluczem chyba 10mm trzeba sprzwdzić czy ta śruba na łączeniu tych wodzików jest skręcona i czy jest w takim otworze.
Wystarczy ja lekko popuscić (1-2 gwinty) i poruszac wodzikiem aby sprawdzić czy jest śruba w otworze, jeśli jest będzie to czuć i wodzik nie wypadnie.

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 11 gru 2009, 22:14

Na razie nie mam czasu, ale z tego co się dowiedziałem od niego to jednak dokręcił wszystkie śruby, tylko go źle zrozumiałem. Olej ciekł z oringa ze skrzyni biegów wcześniej. A z poduszki poleciał jak miał skrzynię zdjętą. Nic przy poduszce nie było robione. Zauważyłem, że gdy np bieg mi się blokuje to wystarczy np dodać gazu do 2500-3000 obrotów i wchodzi lekko. Czy jeżeli z tej poduszki wyciekło trochę oleju, to może to powodować opuszczenie silnika i cięższe wrzucanie biegów? Jak wrzucam 1 to czuję lekki opór, który znika gdy silnik rozkręcę do 3000 obrotów, jednak ten opór jest sporo mniejszy niż na wstecznym. W następnym tygodniu może podjadę i sprawdzę co tam się dzieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl