[B4 1.6 ADA-100KM] wtrysk sekwencyjny - problem
[B4 1.6 ADA-100KM] wtrysk sekwencyjny - problem
Od pewnego czasu mam problem ze swoim autem. Od czasu do czasu, gdy ruszam spod świateł lub na skrzyżowaniach, dodając gazu i puszczając sprzęgło strzela mi gaz i samochód przerywa jazdę na ok.1s, a za kilka sekund w kabinie bardzo czuć gazem. Drugim problemem jest, to że jak jest zimny to nie trzyma obrotów na gazie, ani na benzynie. Byłem ostatnio u mechanika żeby sprawdził silniczek krokowy i mówił że jest dobry. Sprawdzał go jakimś miernikiem. Ma ktoś jakiś pomysł, co to może być?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 15:21 przez Hardjack, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mam ten sam silnik i też sekwencyjny gaz. Problem może wynikać ze średnicy wtryskiwaczy gazu nie pamiętam ale ja mam chyba 1,8 albo 2,0 ale wcześniej miałem 2,2 niby nie dużo lecz po dodaniu gazu strasznie się dusiła.
Strzały też miałem ale tylko dodczas ustawiania mieszanki gazu. Moja propozycja to sprawdzić średnice wtryskiwaczy oraz podłączenia pod komputer i ustawienia właściwej mieszanki. Zaoszczędzisz na przewodach itd.
Pozdrawam
Jacek
[ Dodano: 2009-12-18, 12:56 ]
Dodam jeszcze jeśli się zdecydujesz jechać do gazownika to komputer ustawi optymalną mieszankę dlatego warto by gazownik tą "krzywą" zmodyfikował trochę. Jeśli tego nie zrobi to mogą być strzały.
Strzały też miałem ale tylko dodczas ustawiania mieszanki gazu. Moja propozycja to sprawdzić średnice wtryskiwaczy oraz podłączenia pod komputer i ustawienia właściwej mieszanki. Zaoszczędzisz na przewodach itd.
Pozdrawam
Jacek
[ Dodano: 2009-12-18, 12:56 ]
Dodam jeszcze jeśli się zdecydujesz jechać do gazownika to komputer ustawi optymalną mieszankę dlatego warto by gazownik tą "krzywą" zmodyfikował trochę. Jeśli tego nie zrobi to mogą być strzały.
Wydaje mi się, że to raczej nie będzie zła średnica wtryskiwaczy gazu ponieważ wcześniej silnik pracował dobrze. Zauważyłem też, że gdy silnik ma niskie obroty np. na 3 lub wyżej i gdy dodam więcej gazu to zaczyna strzelać gazem.
W tym tygodniu kupie te przewody zapłonowe BOSCH-a i napisze, czy coś się zmieniło.
W tym tygodniu kupie te przewody zapłonowe BOSCH-a i napisze, czy coś się zmieniło.
Rób jak uważasz ja bym najpierw ustawił skład mieszanki. Skoro piszesz że średnica wtryskiwaczy jest ok. Szkoda że nie mam zdjęcia tej krzywej to bym podesłał. W każdym bądź razie daj znać czy pomogła wymiana przewodów.
Chociaż jeszcze raz przeczytałem Twój post i może faktycznie te przewody skoro piszesz, że się świecą.
Chociaż jeszcze raz przeczytałem Twój post i może faktycznie te przewody skoro piszesz, że się świecą.
Wiem ale niestety w mojej pamięci tylko to pozostało. Pamiętam gdy komputer sam ustawiał tą mape to było jak mówi WOJTEK26 i ona się bardziej pokrywała ale właśnie wtedy miałem strzały ( szczególnie przy mocnym i gwałtownym wciśnięciu gazu albo w momencie jak przegazowałem i szybko puściłem gaz i ponownie przegazowałem) właśnie wtedy mi pojawiały się wystrzały. Gazownik wtedy zrobił z mapą coś takiego jak narysowałem.
Wiadomo jednak że jeżeli jemu się świecą przewody to warto je wymienić bo nawet prawidłowa konfiguracja mapy nie wykluczy tych wystrzałów.
Wiadomo jednak że jeżeli jemu się świecą przewody to warto je wymienić bo nawet prawidłowa konfiguracja mapy nie wykluczy tych wystrzałów.