Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA-100KM] wtrysk sekwencyjny - problem

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Hardjack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:00

[B4 1.6 ADA-100KM] wtrysk sekwencyjny - problem

Post autor: Hardjack » 12 gru 2009, 12:18

Od pewnego czasu mam problem ze swoim autem. Od czasu do czasu, gdy ruszam spod świateł lub na skrzyżowaniach, dodając gazu i puszczając sprzęgło strzela mi gaz i samochód przerywa jazdę na ok.1s, a za kilka sekund w kabinie bardzo czuć gazem. Drugim problemem jest, to że jak jest zimny to nie trzyma obrotów na gazie, ani na benzynie. Byłem ostatnio u mechanika żeby sprawdził silniczek krokowy i mówił że jest dobry. Sprawdzał go jakimś miernikiem. Ma ktoś jakiś pomysł, co to może być?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 15:21 przez Hardjack, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 gru 2009, 15:21

Świece, kable, filtry sprawdzone?

Awatar użytkownika
Hardjack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:00

Post autor: Hardjack » 12 gru 2009, 16:12

Świece są nowe NGK, tylko przewody chyba trzeba wymienić, bo miały przebicie, że aż się świeciły w nocy to mechanik spryskał je czymś i powiedział że na jakiś czas to starczy. Tylko nie wiem jakie kupić, bo słyszałem że te tanie to po kilku miesiącach są do wyrzucenia. Filtry były wymieniane.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 gru 2009, 16:14

To wymień te kable. Może to być oczywiście ich wina. Diagnozowanie jakiegokolwiek innego problemu nie ma sensu na takich kablach.

Awatar użytkownika
Hardjack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:00

Post autor: Hardjack » 12 gru 2009, 16:33

OK, a wiesz może, która dobra firma produkuje te kable?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 gru 2009, 16:42

NGK są chyba dość dobre. Ale dokładnie ci nie powiem. Poszukaj na forum bo już kilka takich pytań było.

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 13 gru 2009, 10:38

Hardjack pisze:OK, a wiesz może, która dobra firma produkuje te kable?
beru

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 14 gru 2009, 17:27

kabli ngk nie kupuj pogorszyly sie ostatnio tylko bosh albo beru lepiej bosh .. na pewno masz sekwencję ?

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 18 gru 2009, 12:47

Mam ten sam silnik i też sekwencyjny gaz. Problem może wynikać ze średnicy wtryskiwaczy gazu nie pamiętam ale ja mam chyba 1,8 albo 2,0 ale wcześniej miałem 2,2 niby nie dużo lecz po dodaniu gazu strasznie się dusiła.
Strzały też miałem ale tylko dodczas ustawiania mieszanki gazu. Moja propozycja to sprawdzić średnice wtryskiwaczy oraz podłączenia pod komputer i ustawienia właściwej mieszanki. Zaoszczędzisz na przewodach itd.

Pozdrawam
Jacek

[ Dodano: 2009-12-18, 12:56 ]
Dodam jeszcze jeśli się zdecydujesz jechać do gazownika to komputer ustawi optymalną mieszankę dlatego warto by gazownik tą "krzywą" zmodyfikował trochę. Jeśli tego nie zrobi to mogą być strzały.

Awatar użytkownika
Hardjack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:00

Post autor: Hardjack » 28 gru 2009, 14:25

Wydaje mi się, że to raczej nie będzie zła średnica wtryskiwaczy gazu ponieważ wcześniej silnik pracował dobrze. Zauważyłem też, że gdy silnik ma niskie obroty np. na 3 lub wyżej i gdy dodam więcej gazu to zaczyna strzelać gazem.

W tym tygodniu kupie te przewody zapłonowe BOSCH-a i napisze, czy coś się zmieniło.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 28 gru 2009, 14:37

Rób jak uważasz ja bym najpierw ustawił skład mieszanki. Skoro piszesz że średnica wtryskiwaczy jest ok. Szkoda że nie mam zdjęcia tej krzywej to bym podesłał. W każdym bądź razie daj znać czy pomogła wymiana przewodów.
Chociaż jeszcze raz przeczytałem Twój post i może faktycznie te przewody skoro piszesz, że się świecą.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 gru 2009, 08:09

Jezeli masz mozliwosc wrzuc screeny z ustawieniami mapy i mnoznika LPG, jakie masz cisnienie reduktora itp. Jezeli nie wymieniłes jeszcze przewodów to dalsz debata nie ma sensu bo wyglada ze to tylko wina przewodów.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 29 gru 2009, 14:03

Narysowałem to w paint ale z tego co pamiętam to krzywa wyglądała mniej więcej tak.
Wiem że to wygląda śmiesznie ale ... jak już byś ustawiał to może gazownik coś takiego pokombinować

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 gru 2009, 15:27

To co pokazałes to mapa wtrysku, jezeli tak to powinna bardziej sie pokrywac ale zeby ocenic wszystko to potzreba jeszcze jak jest ustawiony mnoznik oraz jaka jest max odchyłka mapy PB i LPG.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 30 gru 2009, 07:12

Wiem ale niestety w mojej pamięci tylko to pozostało. Pamiętam gdy komputer sam ustawiał tą mape to było jak mówi WOJTEK26 i ona się bardziej pokrywała ale właśnie wtedy miałem strzały ( szczególnie przy mocnym i gwałtownym wciśnięciu gazu albo w momencie jak przegazowałem i szybko puściłem gaz i ponownie przegazowałem) właśnie wtedy mi pojawiały się wystrzały. Gazownik wtedy zrobił z mapą coś takiego jak narysowałem.
Wiadomo jednak że jeżeli jemu się świecą przewody to warto je wymienić bo nawet prawidłowa konfiguracja mapy nie wykluczy tych wystrzałów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl