[B4 1,9 TDI 90km. 1Z] DIZEL GOLD PALIWO DLA NASZYCH NIUNIEK
[B4 1,9 TDI 90km. 1Z] DIZEL GOLD PALIWO DLA NASZYCH NIUNIEK
Cześć wszystkim zakładam tego posta dla podzielenia się uwagami dotyczącymi tego nowego paliwa na Statoil.
Sam postanowiłem dzis zatankować gdyż ponoć ma temperaturę krzepniecia bliską -40st C.
Ciekawi mnie jak bedzie pracował nasz 1Z na tej mieszance. Wypowiadajcie sie.....
Sam postanowiłem dzis zatankować gdyż ponoć ma temperaturę krzepniecia bliską -40st C.
Ciekawi mnie jak bedzie pracował nasz 1Z na tej mieszance. Wypowiadajcie sie.....
Re: [B4 1,9 TDI 90km. 1Z] DIZEL GOLD PALIWO DLA NASZYCH NIU
to paliwo jest dedykowane do dużo nowszych diesli niż nasze, ale ostatnio zatankowałem ON Verve na orlenie bo niebylo innej i auto w moim odczuciu chodziło bardziej ospale zamiast poprawy miałem gorsze osiągi może zbieg okoliczności miałem jakiś
lałem już różne paliwo do swojego auta,i prawdę mówiąc żadnej dostrzegalnej różnicy.....a w/g kart charakterystyki dostępnych w necie orlen produkuje olej napędowy ,którego temperatura krzepnięcia wynosi -40 stopni
http://www.orlenpetrotank.pl/obrazki/Fi ... rva_ON.pdf .......nic nowego
http://www.orlenpetrotank.pl/obrazki/Fi ... rva_ON.pdf .......nic nowego
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
jeździłem chyba na wszystkich paliwach dostępnych na naszym rynku i żadnej różnicy nie zauważyłem.może ale to może trochę mniej pali na V power diesel z shella ale to naprawdę prawie nieodczuwalna różnica..może takie paliwa dają lepsze wrażenie przy nowych silnikach ale jak dla mnie kupowanie droższego paliwa jest wyrzucaniem kasy w błoto...
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Potwierdzam.Dodam jeszcze ,że u siebie zauważyłem głośniejszą pracę wtryskiwaczy,i to w zasadzie wszystko co do różnic.hudy pisze:jeździłem chyba na wszystkich paliwach dostępnych na naszym rynku i żadnej różnicy nie zauważyłem.może ale to może trochę mniej pali na V power diesel z shella ale to naprawdę prawie nieodczuwalna różnica..może takie paliwa dają lepsze wrażenie przy nowych silnikach ale jak dla mnie kupowanie droższego paliwa jest wyrzucaniem kasy w błoto...
czasem też zależy co przywiozą, kiedyś zatankowałem verve i był bardziej mułowaty, innym razem szedł normalnie ale i tak nie ma porównania do paliwa z UA :mrgreen: zawsze tankowałem na WOG'u i fura o wiele lepiej chodziła jak na naszych paliwach, co do statoila to w sumie nie mam porównania ale uważam że te droższe paliwa na naszych stacjach to tylko marnowanie kasy ale wiadomo, że na tym paliwie z lepszej półki samochód będzie chodził lepiej jak na jakimś tanim na stacji "no name" a najlepiej idzie samochód jak ma dobry filtr paliwa
bo bio jest bardziej gęste zwłaszcza w zimie, uważam iż niema sensu do tego auta kupować ropy droższej o około 20 gr minimum - zależy od stacji, oraz lać różnych ulepszaczy do baku,które coś tam mają robić i najlepiej lać je do baku co 2000tys km by było dobrze :-> któryś kolega napisał iż po zalaniu lepszego paliwa chodził głosniej silnik miałem takie samo odczucie po vervie z orlena. Możliwe iż nowsze paliwa są lepsze do nowych diesli bo mają skomplikowane układy wtryskowe, napewno Volvo zakazuje lania bio diesla do swoich aut - grozi zatarciem silnika niedawno na turbo pokazywali w programie zatarty silnik na bio z orlenu.
paliwo silnika raczej nie zatrze, jeśli już to pompę wtryskową/paliwową (zależy czy VP czy CR) a z tym silnikiem to prędzej mogła pójść uszczelka pod głowicą albo jakiś mądry nalał badziewia zamiast oleju (jeśli chodzi np. o silniki PD i CR to tam bez względu na wiek i przebieg należy lać specjalizowany olej syntetyczny i żaden inny), szkoda że nie oglądałem tego odcinka..