[B4 AAH] opinie na temat sondy lambda
[B4 AAH] opinie na temat sondy lambda
witam
tak jak w temacie dołożyć? czy wystarczą te z aukcji ?
chodzi mi szczególnie o opinie tych użytkowników, którzy mają je jakiś dłuższy czas założone.
pozdrawiam
tak jak w temacie dołożyć? czy wystarczą te z aukcji ?
chodzi mi szczególnie o opinie tych użytkowników, którzy mają je jakiś dłuższy czas założone.
pozdrawiam
Do AAH jest 3 przewodowa (2x biały, 1x czarny) i przychodzą 2 szt takiej sondyklusek pisze:witam
tak jak w temacie dołożyć? czy wystarczą te z aukcji ?
chodzi mi szczególnie o opinie tych użytkowników, którzy mają je jakiś dłuższy czas założone.
pozdrawiam
do AAH pasują sondy montowane do silnika ABT bo mają ten sam numer katalogowy wg ETKI
Długośc przewodów 710mm lub 390mm (w zależności od roku produkcji i/lub nr nadwozia)
do AAH
do numeru nadwozia 8C_N_300 000
sonda o numerze 048 906 265
od numeru nadwozia 8C_P_000 001
sonda o numerze 048 906 265 B
Co do tej sondy z aukcji. :-| :roll:
Nie będzie pasowała bo jest 4 przewodowa a Ty potrzebujesz sondę 3 przewodową.
Pozatym jesli by to była sonda Oryginalna nie była by pakowana w biały kartonik.
NGK dba o wizerunek marki i ich produkty są dobrze zapakowane w oryginalne pudełka.
Ponaddto jeśli by to była oryginalna sonda sprzedający podałby oryginalne oznaczenie sondy.
Pozatym napiszę też ze oryginalne sondy NGK/NTK posiadają juz gotowe wtyczki.
nie trzeba nic kombinować czy sztukować kabli tylko wkręcasz sondę, podłączasz gotowe wtyczki i gotowe.
A na domiar wszystkiego Orginalna sonda NGK/NTK to koszt około 200-300zł/szt
a nie 80zł
Dla przykładu Ty potrzebujesz sondę NGK/NTK o oznaczeniu :
OZA446-E50 (długość przewodów 710 mm)
lub
OZA446-E11 (długość przewodów 390 mm)
Oryginalna NGK/NTK spisuje się bardzo dobrze, ja juz przekręciłem na takiej nowej (OZA446-E11) około 40kkm i działa bezproblemowo.
ten szary to masa wyizolowana, którą należny podpinać dodatkowo. a wracają do jakości czyli nie brać tego? daje gwarancje 2 lata (80tkm). badziewie? pomijam fakt uniwersalności końcówek które po prostu poprzekładam. mam już 150tkm na ori naganiane i obawiam sie aby nie zamienić siekierki na kijek dzięki widmo za obszerna wypowiedz podałeś mi dedykowane i one faktycznie kilku krotnie droższe są. to mnie właśnie zastanawia czy tylko te końcówki tak drastycznie podnoszą cenęwidmo pisze:Do AAH jest 3 przewodowa (2x biały, 1x czarny)
trudno powiedzieć, jak dla mnie miską ryzu to zalatuje Chińszczyznaklusek pisze:badziewie?
kiedys tez tak myślałem i powiem że jakość połączen ma wielkie znaczenie.klusek pisze:pomijam fakt uniwersalności końcówek które po prostu poprzekładam
W większości przypadków sondy uniwersalne są łączone z Ori koskami poprzez lutowanie. Przypominając sobie wykłady z elektroniki połączenie 2 typów metali
(w przypadku lutowania miedź + cyna lub co gorsza przewody stalowe miedziowane + cyna) powoduje powstanie termopary czyli bardzo prostego ogniwa, które pod wpływem temperatury powoduje generowanie siły elektromotorycznej.
czyli jednym słowem cos na wzór fotoogniwa jednak w tym przypadku odbywa się to za pomocą temperatury. Taka termo para w zaleznosci jak wykonana moze wprowadzać błąd pomiarowy nawet do kulkudziesięciu miliwoltów, co w przypadku sondy 0-1V czyli cyrkonowej moze w jakimś stopniu "dodawać" błąd dla pomiaru zawartości tlenu w spalinach. Wiec uważam że jakość połączeń ma w tym przypadku bardzo duże znaczenie.
Nie tylko te koncówki podnoszą cenę a jakość wykonania i zastosowane materiały do produkcji jednym słowem płacisz za firmę i jakość a co za tym idzie stałość parametrów co odkłada się jako właściwe działanie silnika i mniejsze zużycie paliwa.klusek pisze:dedykowane i one faktycznie kilku krotnie droższe są. to mnie właśnie zastanawia czy tylko te końcówki tak drastycznie podnoszą cenę
U siebie tak miałem, uwalona sonda, auto pali i chodzi jak rakieta,
spalanie 15 trasa, 25 miasto :roll:
obecnie 8 trasa, 10-11 miasto
mowa oczywiscie o PB bo LPG zdemontowane.
Oszczędności widać gołym okiem.
Nie chce być złym prorokiem, ale często zdarzają się sondy których parametry pracy pozostawiają wiele do zyczenia. :roll:
kupiłem audi 80 z 1987 roku silnik 1.8 benz. jak jest zimny to szarpie a jak się rozgrzeje to jest ok, no ale pali mi ok 16 l na 100 km.co może być przyczyną ? kable, świece i palec wymieniłem ,nawet sonde kupiłem nową.I myślę nad wymianą czujnika wody na niebieski bo ja mam biały. POMOCY CO MAM ROBIĆ ???
na początek popraw w profilu kod silnikapiecia12 pisze:kupiłem audi 80 z 1987 roku silnik 1.8 benz. jak jest zimny to szarpie a jak się rozgrzeje to jest ok, no ale pali mi ok 16 l na 100 km.co może być przyczyną ? kable, świece i palec wymieniłem ,nawet sonde kupiłem nową.I myślę nad wymianą czujnika wody na niebieski bo ja mam biały. POMOCY CO MAM ROBIĆ ???
masz podane BU a domniemywam ze winno być RU
Nie ma takiego motoru jak BU
RU to 1.8 55kW/75PS gaznik kehin 1 lub 2 zawsze zapominam który
jesli rzeczywiscie masz RU to tam z tego co pamietam nie ma sondy lambda. :?: troche sie juz gubie wiec na początek podaj jaki masz rzeczywiscie silnik.
zobacz tu https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htmpiecia12 pisze:kolego a jak to sprawdzić jaki silnik jest? silnik ma 66kw
poza tym było wiele razy o tym jak sprawdzić oznaczenie silnika więc proszę nie robić bałagany w tym wątku. <regulamin>
wiesz ja podaje ceny katalogowe bo w różnych sklepach i hurtowniach jest wiadomo taniej niz np na intercarsie on line. a nie sposób znać ceny każdej czesci w całej PLmastacrx pisze:250 zł sztuka Bosh, jestem po wymianie 2 szt:)
Na allegro aż roi się od chinskich podróbek które jakby to ująć są robione za miskę ryżu dlatego kosztują np 80zł
Widywałem na necie ze "ludzie" sprzedają sondy niby BOSCHa tylko na sondzie żadnego znaczka nie ma ....
A 250 zł za sonde Boscha to dobra cena. Nie pytałem u siebie na hurtowni ale pewnie bedę miał podobne ceny.