[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
Witam wszystkich zainteresowanych tematem,sam śledzę forum i próbuję wszystko poskładać do kupy ale nic z tego nie wychodzi. Jestem posiadaczem B4 1.9 TDI AVANT z oryginalną fabryczną instalacją do podgrzewania płynu chłodniczego lecz niekompletną ,tak jak większość z Was. Opiszę co ustaliłem i jakie powstały problemy: zamontowałem podgrzewacz ze sprawnymi świecami bezpiecznik 80A i przekaźniki
213 214 w oryginalne gniazda pod kierownicą,sprawdziłem w inej B4 wszystko się zgadza i jest na swoich miejscach .Przechodzę do finału,ucieszony że wszystko poszło sprawnie odpalam silniczek( temp.-3*) i czekam kiedy zaczną grzać świece, ku mojemu rozczarowaniu nie grzeją prąd dochodzi do przekaźników ale przekaźniki nie podają na świece,przekaźniki sprawdzone i dobre, mój wniosek że komputer nie steruje przekaźnikami i dlatego klapa. Może komuś pomogłem tym opisem i prosiłbym o poradę, nadmienię że mądrego człowieka z VAG-iem w okolicy brak. Czujniki temperatury sprawdzone,Pzdr.
213 214 w oryginalne gniazda pod kierownicą,sprawdziłem w inej B4 wszystko się zgadza i jest na swoich miejscach .Przechodzę do finału,ucieszony że wszystko poszło sprawnie odpalam silniczek( temp.-3*) i czekam kiedy zaczną grzać świece, ku mojemu rozczarowaniu nie grzeją prąd dochodzi do przekaźników ale przekaźniki nie podają na świece,przekaźniki sprawdzone i dobre, mój wniosek że komputer nie steruje przekaźnikami i dlatego klapa. Może komuś pomogłem tym opisem i prosiłbym o poradę, nadmienię że mądrego człowieka z VAG-iem w okolicy brak. Czujniki temperatury sprawdzone,Pzdr.
nie znam się na tym za bardzo ale może -3 to za dużo by grzać...może to załącza się przy o wiele niższych temperaturach,poza tym -3 na zewnątrz, a silnik jaką temperaturę miał?auto stoi w garażu?jest wiele czynników ,które maja na to wpływ...poczytaj jakąś lekturę na ten temat....z tymi temperaturami to nie dojdziesz o co chodzi.....u każdego jest inaczej...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
dzięki za zainteresowanie,jestem po lekturze na forum Golfa,Passata, A4 i wyciągnąłem wnioski że temp.<+5*C na zewnątrz,tepm. silnika < +70*C, samochód był całą noc w garażu blaszaku i temp. na wyświetlaczu w samochodzie -3*C więc powinno działać.Może ktoś już miał taki problem i podpowie jak się z min uporać.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
spróbuj wyjąć wtyczkę od czujnika temp cieczy (niebieska z boku bloku)krzychu6008 pisze:odpalam silniczek( temp.-3*) i czekam kiedy zaczną grzać świece, ku mojemu rozczarowaniu nie grzeją prąd
sprawdź i to:
hackthemilk pisze: Podgrzewacz włącza się się po jakiś 20 sek od uruchomienia silnika na 2 - 3 sek i się wyłącza i tak kilka razy. Słychać charakterystyczne pstrykniecie przekaźnika pod połka pod kierą - niestety nie wiem który to przekaźnik
sprawdźcie masę na podgrzewaczu- warto go wyjąć przeczyścić - sprawdzić kabel masowy przy podgrzewaczu i na drugim końcu przy karoseriihackthemilk pisze:Podgrzewacz nie włącza się w tym samym czasie jak świece żarowe silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
dzięki za podpowiedzi ale ja to wszystko już posprawdzałem, w/g mnie jest brak sterowania z komputera na przekaźniki, ale mogę się mylić.Przekaźniki sprawne, prąd zasilający do nich dopływa a nie przełanczają na świece w podgrzewaczu, brakuje mi już pomysłów i cierpliwości na sprawdzenia i rozwiązanie zagadki.Pomóżcie proszę, chcę to mieć sprawne, na pewno ktoś miał taki przypadek,czekam na podpowiedzi
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dziś sprawdziłem sobie te świece w tym podgrzewaczu ,oczywiście jak się spodziewałem wszystkie spalone.Wymieniłem na nowe bo miałem od 1,9 td (są identyczne) .Włączają się faktycznie po ok.20sek od odpalenia ale dalej już nie jest tak jak powinno być tzn.niema tych kilku sekundowych przerw tylko zasilane są cały czas .Pewnie dlatego były spalone .Odłączyłem je oczywiście po 20sek żeby się nie zjarały przy tym niechcący zrobiłem zwarcie i zjarał się bezpiecznik .Teraz moje pytanie:co może powodować że są zasilane cały czas ?Jutro muszę zajrzeć do przekażników pod kierownicą bo bezpiecznik który sie spalił zapewne też tam się znajduje .Spróbuje dojść o co chodzi z tym ciągłym zasilaniem tych swiec .A może ktoś miał taką samą sytuację ?
podgrzewacz plynu
witam krzychu6008 sprawdz ladowanie jak bendzie wiekszy pobor niz 50% to niezalaczy sie to ja zakladalem wszycho sam i mi dziala ale jak wlacze siedzenia i tylna szybe swiatla to zaduzy pobor pradu i wylacza sie to .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 lis 2009, 17:17
- Lokalizacja: Zamość/Lubelskie
Witam wszystkich widzę ze w miarę aktualny jest temacik. Mam pytanko czy w każdym TDI znajduje sie ten podgrzewacz do płynu, i gdyby był gdzie mam to szukać??Aha i jeszcze może ktoś pomoże z problemem bo mocno silnie sie zastanawiam co to sie dzieje z moja niunią, jest mróz samochód nagrzeje sie do ok 70 stopni włączę nawiew i temp spada poniżej 50<--- tak sie dzieje na postoju, a jeżeli jadę temp utrzymuje sie w granicach 70 stopni. Termostat Wymieniałem nie cały rok temu a i jeszcze jak rano odpalam samochod przej jakies 10 sekund telepie silnikiem jak nie wiem co później przestaje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie w kazdymKamilek0909 pisze:Mam pytanko czy w każdym TDI znajduje sie ten podgrzewacz do płynu
na przewodzie powrotnym z nagrzewnicy po lewej od serwoKamilek0909 pisze:gdyby był gdzie mam to szukać?
Możesz mieć którąś świeczkę spaloną poza tym mają trochę nalatane te nasze zetory to i kompresja na cylindrach rózna co prawda komp próbuje korygować dawki na poszczególnych wtryskach ale w taki mróz wszystko musi te kilka sekund potrwać .Chłopaki co z moim pytaniem?zna ktoś odpowiedż? Ponawiam pytanie:czy sterowanie (zasilanie co kilka sekund i przerwa)grzaniem tych swiec w podgrzewaczu odbywa się bez względu na to czy są podłączone czy odłączone .Bo mróz skutecznie mi uniemozliwia grzebanie w aucie a zasilanie mam na nich cały czas czyli coś nie takKamilek0909 pisze:jak rano odpalam samochod przej jakies 10 sekund telepie silnikiem jak nie wiem co później przestaje
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem ? Sterowanie odbywa się bez względu czy są świece czy ich niema Prąd leci po kablach do świeć a masa jest do karoserii. Działanie pisałem kilka postów wyżej. Podgrzewacz wyłącza się gdy płyn chłodzący osiągnie daną temp - nie wiem ile - "pewną jakąś minimalną" - ktoś już o tym pisałMUNIOR pisze:Ponawiam pytanie:czy sterowanie (zasilanie co kilka sekund i przerwa)grzaniem tych swiec w podgrzewaczu odbywa się bez względu na to czy są podłączone czy odłączone
a zasilanie na kablach do tych świeć, nie powinno być cały czas- bo by się świece spaliły - wł - wył. co kilka sek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
seba2303 dzięki za zainteresowanie moim problemem,elektryka sprawdzona,ładowanie,akumulator wszystko ok.Sprawdzałem jeszcze przed założeniem podgrzewacza. Chciałem podobnie jak Ty to zrobiłeś zamontować brakujące elementy do oryginalnej instalacji. Założyłem bezpiecznik 80A,podgrzewacz i przekaźniki 213 i 214.Nie mam sterowania przekaźnikami które podają prąd na świece do podgrzewacza. Myślę że jest to sterowane z kompa ale mogę się mylić,może masz jakiś pomysł na rozwiązanie problemu?
Wczoraj sprawdzałem i u mnie napięcie na świece jest ciągłe przynajmniej przez te 30-40sek. bo tyle trzymałem probówkehackthemilk pisze:zasilanie na kablach do tych świeć, nie powinno być cały czas- bo by się świece spaliły - wł - wył. co kilka sek.
więc może nie każde miały podawane czasowo albo i ja mam coś zrąbane
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ano czytałem własnie opis kolegi i właśnie u mnie niestety zasilanie jest cały czas i wszystkie świece oczywiście były spalone zapewne z tego powodu .Opis jak działają zrozumiałem doskonale tylko nie napisał kolega czy sterowanie odbywa się bez względu na to czy świece są podpięte czy odłączone i stąd moje pytanie .Teraz wszystko jasne tylko muszę zaczekać do przyszłego tygodnia ze znalezieniem przyczyny ciągłego zasilania tych świec bo za duży mróz na taką robotę .hackthemilk, dzieki za pomoc.hackthemilk pisze:a zasilanie na kablach do tych świeć, nie powinno być cały czas- bo by się świece spaliły - wł - wył. co kilka sek.
Jak kolega dojdzie przede mną o co chodzi to niech da znać bo mam dokładnie to samo ,ja jak dojdę też tu napiszęmarko009 pisze:Wczoraj sprawdzałem i u mnie napięcie na świece jest ciągłe przynajmniej przez te 30-40sek. bo tyle trzymałem probówke
więc może nie każde miały podawane czasowo albo mam coś zrombane