Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Docieranie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rapidman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 01 maja 2007, 14:27
Lokalizacja: Kolobrzeg

[80 B4 2.0 ABT] Docieranie silnika

Post autor: rapidman » 25 maja 2007, 17:12

Witam .
Samochod LPG .Obecnie mam silnik po szlifowaniu walu , z dopasowanymi panewkami, wymienione pierscienie tlokowe ,panewki korbowodowe ,panewki glowne ,wszystkie mozliwe uszczelniacze zmieniony olej : terwz lotos 15W/40 ( a zdarzylo sie tak bo kiedys nie dawno wskazywal brak cis oleju ,jak rozebrali silnik okazal sie przetarty na wale ,panewkach i itd)
I zupelnie nie wiem jak nalezy prawidlowo eksploatowac taki silnik tzn :
1. Jaki okres czasu jest potrzebyn na dotarcie i ulozenie sie panewek ,pierscieni ?
2.Jak nalezy teraz jezdzic jakich sytuacji ,obciazen unikac .
3.Po ilu kilometrach ,po jakim czasie mozna go normalnie wiecej przycisnac ( czy juz nigdy nie bedzie mozna i :-P )
4.ile przy prawidlowej eksploatacji ten silnik popracuje ?
Jakie rady dostalem od mechanikow ktorzy robili silnik : :?:
-nie jezdzic wiecej jak 120km/h przez najblizsze 1000 km
-zwracac uwage na obroty zeby nie jechac 60 km /h na 4 ,5 biegu
-nie przegrzewac silnika
-nie pilowac silnika
Ostatnio zmieniony 26 maja 2007, 00:01 przez rapidman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 25 maja 2007, 19:35

Wskazówki widze ze dobre :)

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 25 maja 2007, 19:42

Tylko jedno pytanie: dlaczego po tak gruntownym remoncie/spasowaniu silnika, zalany został olejem LOTOS 15W40 :?: :?: :?: Jest to olej posiadający jeden z najniższych parametrów wskażnika lepkości ( nie mylić z klasą lepkości..) Czy nie lepszy byłby dobry olej 10W40 :?:

Pozdr. Adam.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 25 maja 2007, 21:59

na dotarciu zawsze powinno się stosować olej gorszy

np. błędem jest że do nowych aut leją od razu pełen sysntetyk, bo taki silnik nie ma szans się dotrzeć prędzej niż po 20-40 tys km

najlepiej wlać mineralny, pojeździć leciutko (leciutko nie znaczy na niskich obrotach) ten tysiąc km i wymienić olej na lepszy...
tak że po 1 tys. km wymień sobie olej z filtrem nawet jak ci będą mówić że nie musisz...
myślę że w ABT jazda 60 na 4 biegu jest spoko, ale 50 to na dotarciu już musisz dać 3, i nie wkładać 5 przy 70 - tylko przy 80-90, wtedy utrzymasz silnik na około 2000 obr. nie będzie przeciążany ani nadmiernie piłowany, ważne żebyś jechał lekko zanim go nagrzejesz,
i zawsze tak rób, jak się rozgrzewa to lekko, jak złapie temperaturę 60-70 to jeszcze z 5 minut (nagrzeje sie olej) i jak już dotrzesz to wtedy można ognia, po garach i sypać ;-) wtedy powinien długo posłużyć, olej sprawdzaj często - co 1 tys km i dolej ew. jak będzie ubywać, oleju ma być idealnie w 3/4 na miarce

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl