U mnie była wystarczająca ilość gąbek w zestawie, jakoś nie bardzo jak wam zbrakło materiału. Ja swoją zmieniłem profilaktycznie bo deska była zdjęta, a z tym jest zabawy.
Powodzenia.
[B3]parowanie szyb
Koledzy...
Mam aktualnie podobny problem i potrzebuje pomocy.
Silnik w mojej 80' to 1.9TDi.
Podczas jazdy mam mocne parowanie szyb i czuc mocno plyn chlopniczy. Panowie z warszatu samochodowego stwierdzili, ze "tu jest wszystko ok", kiedy podjechalem do nich, zeby to sprawdzili. Problem mam rowniez w zbiorniczku wyrownawczym. Juz dwa razy go plukalem, poniewaz byl tak zawalony olejem, ze nie bylo obiegu. Czyli na wiosne mam do wymiany uszczelke pod glowica [mam nadzieje, ze tam nic nie pękło] Wczoraj sam plukalem uklad jakims plynem K2 do rozszczelniania ukladow, bo myslalem, ze to moze byc przyczyna tego, ze paruje, bo gdzies pewnie przytkalo chlodniczke. Umylem dokladnie szyby z tego klejacego badziewia. NIestety dzisiaj jadac do pracy 27km znowu zaczelo parowac. Do tego nie ma jakiegos wycieku! Juz nie mam sil... Pomozcie
Mam aktualnie podobny problem i potrzebuje pomocy.
Silnik w mojej 80' to 1.9TDi.
Podczas jazdy mam mocne parowanie szyb i czuc mocno plyn chlopniczy. Panowie z warszatu samochodowego stwierdzili, ze "tu jest wszystko ok", kiedy podjechalem do nich, zeby to sprawdzili. Problem mam rowniez w zbiorniczku wyrownawczym. Juz dwa razy go plukalem, poniewaz byl tak zawalony olejem, ze nie bylo obiegu. Czyli na wiosne mam do wymiany uszczelke pod glowica [mam nadzieje, ze tam nic nie pękło] Wczoraj sam plukalem uklad jakims plynem K2 do rozszczelniania ukladow, bo myslalem, ze to moze byc przyczyna tego, ze paruje, bo gdzies pewnie przytkalo chlodniczke. Umylem dokladnie szyby z tego klejacego badziewia. NIestety dzisiaj jadac do pracy 27km znowu zaczelo parowac. Do tego nie ma jakiegos wycieku! Juz nie mam sil... Pomozcie
splinter
Nie jeździł bym tak na Twoim miejscu z walniętą uszczelką pod głowicą bo może rozrzedzać Ci olej co się może skończyć brzydko, z tego samego powodu nie płukał bym układu chłodzenia rzeczami które mogą tylko powiększyć przeciek. Uszczelka pod głowicą chyba by nie dawała parowania szyb chyba że cieknie Ci również nagrzewnica. Wtedy by to jakoś logicznie wytłumaczyło ubytki płynu oraz tłusty syf na szybie.
Jakiego oleju używasz że blokuje Ci obieg w układzie chłodzenia , z betonu ten olej?
Taka moja mała teoria: Padła Ci uszczelka pod głowicą. Kompresja Ci wywala dzięki temu do układu chłodzenia zwiększając ciśnienie w nim, przy okazji wtłacza tam też troche oleju. Zwiększone ciśnienie znajduje ujście w nagrzewnicy powodując cieknięcie (zapach) i zapowietrzenie (zaparowane szyby).
Od razu mówie że nie znam się dokładnie, mówie tylko z pozycji kogoś komu wywaliło uszczelke w podobny sposób, ale doświadczeni koledzy z pewnością obalą moją teorie jeśli jest zła/głupia <ok> [/b]
Nie jeździł bym tak na Twoim miejscu z walniętą uszczelką pod głowicą bo może rozrzedzać Ci olej co się może skończyć brzydko, z tego samego powodu nie płukał bym układu chłodzenia rzeczami które mogą tylko powiększyć przeciek. Uszczelka pod głowicą chyba by nie dawała parowania szyb chyba że cieknie Ci również nagrzewnica. Wtedy by to jakoś logicznie wytłumaczyło ubytki płynu oraz tłusty syf na szybie.
splinter pisze:Juz dwa razy go plukalem, poniewaz byl tak zawalony olejem, ze nie bylo obiegu.
Jakiego oleju używasz że blokuje Ci obieg w układzie chłodzenia , z betonu ten olej?
Taka moja mała teoria: Padła Ci uszczelka pod głowicą. Kompresja Ci wywala dzięki temu do układu chłodzenia zwiększając ciśnienie w nim, przy okazji wtłacza tam też troche oleju. Zwiększone ciśnienie znajduje ujście w nagrzewnicy powodując cieknięcie (zapach) i zapowietrzenie (zaparowane szyby).
Od razu mówie że nie znam się dokładnie, mówie tylko z pozycji kogoś komu wywaliło uszczelke w podobny sposób, ale doświadczeni koledzy z pewnością obalą moją teorie jeśli jest zła/głupia <ok> [/b]
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Właśnie jest wyciek bo paruje. Jak kolega wyżej pisał. Masz wydmuchaną uszczelke i przedmuchy do układu chłodzenia, wzrasta ciśnienie, i puszcza nagrzewnica.splinter pisze:Umylem dokladnie szyby z tego klejacego badziewia. NIestety dzisiaj jadac do pracy 27km znowu zaczelo parowac. Do tego nie ma jakiegos wycieku!
Kolego, chyba remont uszczelki ci sie przyspieszy. Nie jeździj tak bo głowice i nagrzewnice dobijesz.
Siemanko.
Juz jestem po wymianie uszczenien spoko... wymieniona uszczelka pod glowica, uszczelnienia na zaworach i uszczelka pod pokrywa zaworow. Przy okazji wymienilem rozrzad i jest wszystko jak ta lala Do tego wyplukalem z tego syfu chlodnice i czesc ukladu chlodzenia, miedzy innymi zbiorniczek wyrownawczy. Oczywiscie jak zrobi sie cieplej to zrobie to jeszcze z dwa razy.
Sobota 20.02.2010, od 4 rano do 17 po poludniu na szybkich obrotach. Myslalem, ze dluzej zejdzie ale jakos wyszlo w jeden dzien.
Dziekuje Wam za pomoc.
Pyzdrawiam.
Ponizej pare fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7b ... 79660.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/545 ... 649ba.html
Moja furka: https://audi80.pl/avant-19tdi-by-maj ... ght=majkel
Juz jestem po wymianie uszczenien spoko... wymieniona uszczelka pod glowica, uszczelnienia na zaworach i uszczelka pod pokrywa zaworow. Przy okazji wymienilem rozrzad i jest wszystko jak ta lala Do tego wyplukalem z tego syfu chlodnice i czesc ukladu chlodzenia, miedzy innymi zbiorniczek wyrownawczy. Oczywiscie jak zrobi sie cieplej to zrobie to jeszcze z dwa razy.
Sobota 20.02.2010, od 4 rano do 17 po poludniu na szybkich obrotach. Myslalem, ze dluzej zejdzie ale jakos wyszlo w jeden dzien.
Dziekuje Wam za pomoc.
Pyzdrawiam.
Ponizej pare fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7b ... 79660.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/545 ... 649ba.html
Moja furka: https://audi80.pl/avant-19tdi-by-maj ... ght=majkel