Witam
Ostatnio dosyć poważnie zawracam sobie głowę Megasqiurtem. Zastanawia mnie możliwość sterowania sekwencją za pomocą tego komputera. Wiem, że się da, bo widziałem tego typu projekty w necie. Jednak czy się da w naszych, polskich warunkach tak, żeby to się opłacało, to już jest dla mnie zagadką.
Mam tutaj pytanie do kolegów "gazowników" albo na sekwencjach się dobrze znających co ew byłoby potrzebne oprócz samego MS do instalacji. Reduktor od IV gen, wtryskiwacze?
rozumiem, że taki reduktor jest regulowany elektronicznie. Na podstawie czego?
Zapraszam do wymiany poglądów jak również do konkretnych porad.
Dla tych co nie wiedzą co to jest Megasquirt wystarczy zgooglować, albo:
http://www.megamanual.com/index.html
Pozdrawiam
[ NG all ] Megasquirt dp lpg - sekwencja w NG?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
co do MS'a to już jeździ pare osób na tym w Polsce (polonez nawet się ścigał z tym) na elekr.....pl był wątek gdzie sama płytka stała ok 70 zeta do tego uC z toshiby już taki porządniejszy też pewnie pare dziesiąt złociszy i mase precyzji w lutowaniu oporniczków itp ale to się ma nijak do tego bo nie masz mapy wtrysku a po za tym jest pare przeróbek w aucie bo to jest wtrysk elektroniczny czyli nasze wtryski chyba już nie podejdą ( tu mnie prosze poprawić jeśli sie myle)
co do mega squirta jakbys chciał w domu wszystko sam zrobic to masz jeszcze do zrobienia/kupienia programator do miktrokontrolera (uC) no i teraz programowanie tego i mapa wtrysku możby też poszukać w necie czy przypadkiem niema ( a na bank będą) właśnie te mapy, po za tym MS' daje pare innych fajnych żeczy np. możesz sobie odpalać samochód na guzik jak honde Ufo liczyć ilość zurzytego paliwa ale to wymaga programowania na wyższym szczeblu.pozdro napisałem podobny post tu temacie ala: "pozbycie się mechanicznego wtrysku w ng " poszukaj
co do mega squirta jakbys chciał w domu wszystko sam zrobic to masz jeszcze do zrobienia/kupienia programator do miktrokontrolera (uC) no i teraz programowanie tego i mapa wtrysku możby też poszukać w necie czy przypadkiem niema ( a na bank będą) właśnie te mapy, po za tym MS' daje pare innych fajnych żeczy np. możesz sobie odpalać samochód na guzik jak honde Ufo liczyć ilość zurzytego paliwa ale to wymaga programowania na wyższym szczeblu.pozdro napisałem podobny post tu temacie ala: "pozbycie się mechanicznego wtrysku w ng " poszukaj
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trzeba by napisać program który uwzględniałby wartości z czujników normalnie wykorzystywanych przez komputer do sekwencji, musiałby on uwzględniać temperaturę gazu i ciśnienie jakie podaje parownik. Prościej by było do niego dorzucić komputer LPG z instalacji IV gen.Padre (LDZ) pisze:Zastanawia mnie możliwość sterowania sekwencją za pomocą tego komputera.
Reduktor nie jest sterowany, tylko wtryskiwacze LPG którymi steruje komputer LPG na podstawie sygnałów z elektronicznych wtryskiwaczy benzyny, temperatury gazu w listwie, temperatury parownika i czujnika ciśnienia gazu.Padre (LDZ) pisze:rozumiem, że taki reduktor jest regulowany elektronicznie. Na podstawie czego?
Ściągnij sobie instrukcje np. Stag'a 300 http://www.ac.com.pl/materialy-technicz ... slugi,275/ i będziesz wiedział co jest potrzebne i jak to działa.