Witam szanownych kolegów mam problem z benzyną, auto nie chcę odpalać na benzynie, jak juz odpalę na gazie i po jakim czasie przełączę na benzynę samochód będzie chodził ale tylko na obrotach jałowych. Sądziłem ze może to być wina pompy Paliwa, ale temat zacząłem zgłębiać dalej. I doszedłem do wniosku po przeczytaniu kilku lektur ze może to być wina Termistora NTC który sygnalizuję sterownikowi aktualną temperaturę silnika jako wartość rezystancji(później wysyła odpowiednie rozkazy do nastawnika elektrohydraulicznego, który koryguje ciśnienie sterujące- czyli skład mieszanki.) Powiedzmy że tą czujkę mogę mieć zepsutą będzie podawała za małe ciśnienie mieszanki, przez co paliwo nie dostaję się do wtryskiwaczy. Tak mi się wydaje bynajmniej. (Bo przez ręczne podniesienie talerza w przepustnicy benzyna normalnie dostaje się do wtryskiwaczy) Ale mam problem z Tym czujnikiem mianowicie dlatego że w książce jest błąd i nie omeg sprawdzić tego czujnika prosil bym o pomoc.
Cytat z książki
"Czujnik temperatury silnika ma postać termistora o ujemnym współczynniku temperaturowym (NTC) oznacza to że opór jego wzrasta ze wzrostem temperatury. Kiedy jest zimny, ma bardzo dużą rezystancję, kiedy jest ciepły ma małą rezystancję"
źródło "Pomoc drogowa ADAC (wytwarzanie mieszanki -2 kurs wyższy)
sprzeczne informacje mógł by ktoś mi to sprostować?
Ewentualnie prosił bym o pomysły dlaczego dawka paliwa nie dostaje się do wtryskiwaczy.?
Z góry dziekuje za pomoc
[1,8 JN] NIe pali na benzynie, Termistator NTC
wybacz nie doczytalem o tych wtryskach..z reszta malo prawdopodobne zeby od razu 4 wtryski sie zapchaly..zobacz czy paliwo jest calkiem spalane, byc moze swiece sa mokre?..rowniez tak jak pisalem poprzednio moze miec to zwiazek z cisnieniem..wydaje mi sie ze sprawa do sprawdzenia. Roznie to bywa, jak ma sie auto z gazem to powinno sie miec conajmniej 1/4 baku benzyny ciagle, bo pompa paliwa chodzi caly czas niezaleznie i moze sie zatrzec gdy nie ma paliwa albo po prostu miec jakis defekt albo po prostu byc z chin . Ja pompe paliwa w ciagu roku zmienialem 2 krotnie a zawsze mialem paliwa ponad norme. Nastepnym razem jak padnie to szarpne sie na oryginalna.
NO nie zgodzę się z Kolegą ponieważ podczas pracy silnika na gazie, przekaźnik odłącza pompę paliwa. Bynajmniej w mojej instalacji gazowej tak jest. A powiedz mi jak można sprawdzić czy pompka paliwa daje odpowiednie ciśnienie "domowymi sposobami"?? Bo niestety nie posiadam fachowych przyrządów do tego, a "domowych" sposobów nie znam.
Ale pompka paliwa nie bardzo pasuje bo jak otworze przepustnice ręcznie w górne położenie to wtryskiwacze dają benzynę tak jak powinny więc cały czas po głowie chodzi mi
Elektry hydrauliczny nastawnik ciśnienia wraz z tym termistatorem.
Ale pompka paliwa nie bardzo pasuje bo jak otworze przepustnice ręcznie w górne położenie to wtryskiwacze dają benzynę tak jak powinny więc cały czas po głowie chodzi mi
Elektry hydrauliczny nastawnik ciśnienia wraz z tym termistatorem.