[B4 1.9TDi 1Z] Pomiar ciśnienia na cylindrach
[B4 1.9TDi 1Z] Pomiar ciśnienia na cylindrach
Chciałbym zaopatrzyć się w przyrząd do pomiaru ciśnienia sprężania na cylindrach, ponieważ chciałbym się dokładnie przyjrzeć ciśnieniom w swoim silniku. I teraz mam pytanie: czym różni się pomiar ciśnienia przez świece żarową od pomiaru przez wtrysk (jeśli się w ogóle różni)? Jeśli ktoś miał jakieś doświadczenia związane z pomiarami ciśnienia to proszę o wszelkie wskazówki.
Siemasz.
Kiedyś mieszkałem z Żarach tak na marginesie...szkoła średnia i te sprawy.
Powracając do tematu kupujesz przyrząd do mierzenia kompresji do Diesla żeby nie pomylić z benzyna nie ta skala.
Odkręcasz wtryski,ściągasz wtyczki ze świec,zakręcasz końcówkę w miejsce wtrysków i heja kręcisz rozrusznikiem.(przydatna druga osoba)
Jak tak zrobiłem pomierzyłem i to na tyle.
Chyba ze ktoś to robił przez świece ale ja osobiście nie znam nikogo.
Kiedyś mieszkałem z Żarach tak na marginesie...szkoła średnia i te sprawy.
Powracając do tematu kupujesz przyrząd do mierzenia kompresji do Diesla żeby nie pomylić z benzyna nie ta skala.
Odkręcasz wtryski,ściągasz wtyczki ze świec,zakręcasz końcówkę w miejsce wtrysków i heja kręcisz rozrusznikiem.(przydatna druga osoba)
Jak tak zrobiłem pomierzyłem i to na tyle.
Chyba ze ktoś to robił przez świece ale ja osobiście nie znam nikogo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pomiar nie rózni się niczym .W 1Z np.wtryski masz wciskane a nie wkręcane .W AAZ wtryski są wkręcane a dostęp do swiec żarowych jest bardzo utrudniony (2 swiece zasłania pompa wtryskowa) w 1z dostęp do świec jest już raczej bezproblemowy.Zestawy do mierzenia ciśnienia w cylindrach posiadają kilka lub kilkanaście różnych przejściówek ze względu właśnie na różnice w budowie głowic i gwintów .Tak przy okazji powiem ci że i mnie korciło na zakup zestawu z manometrem i pomiar ciśnienia w cylindrach .Ale auto pali bez problemów w duże mrozy więc sobie odpusciłem bo czasami nadgorliwość żle się kończy o czym nie raz się przekonałem...ptaak pisze:czym różni się pomiar ciśnienia przez świece żarową od pomiaru przez wtrysk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 gru 2009, 19:36
- Lokalizacja: pisk - leżajsk
Dokładnie tak. Nie różni się niczym. Ja robiłem pomiar przez swiece żarowe w 1Z bo łatwiej je wykręcić niż wyjąć wtryski. Po jakimś czasie udało się wyjąć wtryski i mierzyłem kompresje jeszcze raz dla pewności i wyszło to samo. Także mierz jak Ci będzie łatwiej. Chyba zeby ktoś miał inne doświadczenia.Pomiar nie rózni się niczym
Kolego MUNIOR sprawdź sobie skrzynkę i folder SPAM. Je też czekałem kilka dni na kod aktywacyjny a kilka kodów przyszło i od razu moja poczta (gmail) zakfalifikowała je jako SPAM :?:Admini zlitujcie się i oddajcie mi moje stare konto!!!Gdzie ten email aktywacyjny który miał przyjść na moją pocztę ?
Pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dzięki za radę ,niestety tam też nie ma .Napisałem w tej sprawie do EL DIRECTORE DOC -a ale jak narazie bez odzewu :cry:grzechuszyk pisze:Kolego MUNIOR sprawdź sobie skrzynkę i folder SPAM. Je też czekałem kilka dni na kod aktywacyjny a kilka kodów przyszło i od razu moja poczta (gmail) zakfalifikowała je jako SPAM :?:
Święte słowa ale gdyby wszystko było ok to bym sobie głowy nie zawracał . Ogólnie mam problemy z silnikiem opisane w tym temacie:MUNIOR pisze:Tak przy okazji powiem ci że i mnie korciło na zakup zestawu z manometrem i pomiar ciśnienia w cylindrach .Ale auto pali bez problemów w duże mrozy więc sobie odpusciłem bo czasami nadgorliwość żle się kończy o czym nie raz się przekonałem..
https://audi80.pl/b4-19tdi-1z-prosze ... t36627.htm
Pomiar sprężania już był raz robiony i wyszły różnice na cylindrach. Nie wiem na ile to może być przyczyną moich problemów ale chciałbym jeszcze raz zmierzyć na zimnym silniku, na ciepłym, zrobić próbę olejową. Jeśli na ciepłym ciśnienia się wyrównają to raczej kwestię sprężania będzie można wykluczyć.
Podsumowując: czyli lepiej robić pomiar przez świece- łatwiej wykręcić (w przypadku pomiaru przez wtryski dobrze jest mieć przyrząd do wybijania wtrysków) no i np nie trzeba będzie wymieniać miedzianych podkładek jak w przypadku pomiaru przez wtryski.
Żary piękne miastoTommek261 pisze:Kiedyś mieszkałem z Żarach tak na marginesie...szkoła średnia i te sprawy.