[B4] Obsługa klimatyzacji
[B4] Obsługa klimatyzacji
Witam.
Proszę o informację na temat obsługi klimatyzacji. Mam dwa przyciski: AC i REC. Jak rozumiem AC to włącznik klimatyzacji (chłodzi więc tu jest wszystko jasne), a REC to włącznik recyrkulacji powietrza- czyli obiegu wewnętrznego.
W jakich sytuacjach należy korzystać z REC?
Czy REC działa tylko z włączonym AC?(wtedy świeci kontrolka w przycisku)
I jeszcze jedna sprawa: czasami po ustawieniu siły nawiewu na 0 nadal dmucha powietrze z kratek. Co może być przyczyną?
Dzięki i pozdrawiam
Proszę o informację na temat obsługi klimatyzacji. Mam dwa przyciski: AC i REC. Jak rozumiem AC to włącznik klimatyzacji (chłodzi więc tu jest wszystko jasne), a REC to włącznik recyrkulacji powietrza- czyli obiegu wewnętrznego.
W jakich sytuacjach należy korzystać z REC?
Czy REC działa tylko z włączonym AC?(wtedy świeci kontrolka w przycisku)
I jeszcze jedna sprawa: czasami po ustawieniu siły nawiewu na 0 nadal dmucha powietrze z kratek. Co może być przyczyną?
Dzięki i pozdrawiam
Co do tej pozycji 0 to masz tak. Jeżeli masz przekręcone do końca to nie ma prawa wiać. Jak przejdziesz na opcję "wentylatora" to nie będzie dmuchać ale będzie obieg otwarty więc jak będziesz szybciej jechał to będzie coś wiało.
AC - klima
RC - obieg zamknięty <-- nie mam klimy ale raczej stosowałbym przy włączonej klimie.
AC - klima
RC - obieg zamknięty <-- nie mam klimy ale raczej stosowałbym przy włączonej klimie.
Przy okazji przy wlaczonym REC dmuchawa wieje mocniej i powietrze jest zimniejsze..wiadomo nie lapie z zewnatrz.
PS ma ktos opis ktory to kabel trzeba bylo podprowadzic do REC zeby dzialal rowniez bez A/C? NA tym upale nie chce mi sie nawet sprawdzac na ktory kabel 'idzie" prazad po wlaczeniu A/C :P
PS ma ktos opis ktory to kabel trzeba bylo podprowadzic do REC zeby dzialal rowniez bez A/C? NA tym upale nie chce mi sie nawet sprawdzac na ktory kabel 'idzie" prazad po wlaczeniu A/C :P
zgredek27, hmmmmm, właściwie to wpadłeś na genialny pomysł podłączenia panelu od klimy do auta bez klimy Tylko czy to jest realne do zrobienia ? Przecież nagrzewnica od klimy różni się od tej bez i pewnie jest inaczej. A pozatym w aucie bez tlenu chyba też będzie gorąco. Nie lepiej otworzyć szyberdach ?
Pierwszy raz slysze zeby brakowalo tlenu jezdzac na obiegu wewnętrznym, ale moze ulegasz jakiejs autosugestii i sie dusisz...ja caly dzien moge tak przejezdzic i jest OK. A mam nie tylko B4 z klima i wszedzie jest ok. Poza tym to niewiele aut wyposażonych w klime fabrycznie mialo szyberdachOGr pisze:zgredek27, hmmmmm, właściwie to wpadłeś na genialny pomysł podłączenia panelu od klimy do auta bez klimy Tylko czy to jest realne do zrobienia ? Przecież nagrzewnica od klimy różni się od tej bez i pewnie jest inaczej. A pozatym w aucie bez tlenu chyba też będzie gorąco. Nie lepiej otworzyć szyberdach ?
Nie no..szczere myslalem o czyms innym, chociaz powiem CI ze nad tym rowniez moznaby pomyslec. Chodzilo mi bardziej o samochody z klima gdzie Rec da sie wlaczyc dopiero po wlaczeniu klimy. A np w zimie jadac za smierdzielem nie wlaczysz ani klimy ani REc..i wdychasz ten smród. Wiem napewno ze da sie to zrobic, CHYBA trzeba puscic napiecie na REC tak zeby bylo tam caly czas a nie po wlaczeniu A/C. Zalezy czym dzisiaj pojade na dzialke..jesli 80tka to moze sie uda cos wykombinowac i bedzie fotostoryOGr pisze:zgredek27, hmmmmm, właściwie to wpadłeś na genialny pomysł podłączenia panelu od klimy do auta bez klimy Tylko czy to jest realne do zrobienia ? Przecież nagrzewnica od klimy różni się od tej bez i pewnie jest inaczej. A pozatym w aucie bez tlenu chyba też będzie gorąco. Nie lepiej otworzyć szyberdach ?
Audi model 80b4 seryjnie nie produkowało silników z klimatyzacja oraz szyberdachem.
Kolega Gienek ma to samo co w moin nie da się całkiem wyłączyć dmuchały.
Pokrętło poprostu coś w środku blokuje, trzega to rozebarać.
Natomist zeby podpiąć dodatkowy kabel do REC to jest dobry pomysł, może z zapalniczki???
Kolega Gienek ma to samo co w moin nie da się całkiem wyłączyć dmuchały.
Pokrętło poprostu coś w środku blokuje, trzega to rozebarać.
Natomist zeby podpiąć dodatkowy kabel do REC to jest dobry pomysł, może z zapalniczki???
A po co z zapalniczkiAudi model 80b4 seryjnie nie produkowało silników z klimatyzacja oraz szyberdachem.
Kolega Gienek ma to samo co w moin nie da się całkiem wyłączyć dmuchały.
Pokrętło poprostu coś w środku blokuje, trzega to rozebarać.
Natomist zeby podpiąć dodatkowy kabel do REC to jest dobry pomysł, może z zapalniczki???
Moim zdaniem jest to dosyc proste..szukamy kabla ktorym "plynie" prad do A/C, pozniej sprawdzamy ktory kabel wychodzacy z wlacznika A/C na REC dostaje prad po wlaczeniu A/C i tam puszczamy napiecie. Ogolnie mam nadzieje ze wiekszej filozofii tam nie bedzie ;D Bardzo po laicku to opisalem ale mysle ze bedzie zrozumiale :oops:
Bosze co za ludzie, przestancie czytac auto siwat i ogladac tvnturbo.rczopik2 pisze:Audi model 80b4 seryjnie nie produkowało silników z klimatyzacja oraz szyberdachem.
Kolega Gienek ma to samo co w moin nie da się całkiem wyłączyć dmuchały.
Pokrętło poprostu coś w środku blokuje, trzega to rozebarać.
Natomist zeby podpiąć dodatkowy kabel do REC to jest dobry pomysł, może z zapalniczki???
Idziesz do salonu Fiata/Opla/Audi/VW/Kia/itd i zamaiwasz sobie fure z czym chcesz i na ile masz kasy, moze byc i z szyberem i z klima. Akurat oba te urządzenia słuza do czego innego i spełniają inne funkcje. Jak masz 80tke tylko z klima albo tylko z szyberkiem to oznacza, ze pierwszy wlasciciel nie mial za duzo kasy na bajerki.
Ja mam i szyber i klime automatyczną, bo tylko takiego szukałem.