[B4 1.9TDi 1Z] Proszę o pomoc - analiza logów
[B4 1.9TDi 1Z] Proszę o pomoc - analiza logów
Witam,
Problem polega na tym, że auto jest słabe - na oko nie więcej jak 60 KM, głośna praca silnika - przy ok 3000 obr praca silnika brzmi już bardzo nieprzyjemnie, duże wibracje odczuwalne w kabinie oraz na dźwigni zmiany biegów i pedale sprzęgła, silnik kiepsko wkręca się na obroty. Jeśli chodzi o wibracje to najgorzej jest gdy silnik jest zimny. Istotne jest również to, że miałem problem z kołem pasowym na wale: uszkodzone zostało oryginalne koło tzn. zerwane zostało gumowe połączenie co objawiało się piszczeniem. Wymieniłem na sprawną używkę - problem wrócił po 2 dniach. W tej chwili założone jest koło firmy Corteco - ze względu na inną konstrukcję niż ori koło nie zostało uszkodzone natomiast słychać jak popiskuje pasek - wg mnie wskazuje to na nierówną pracę silnika.
Z istotnych informacji:
- pomiar ciśnienia na cylindrach - 25, 22, 26, 24 (na zimnym silniku, nie była robiona próba olejowa) - różnice wg mnie duże
- usunięty katalizator
- zaślepiony EGR
- silnik odpala bez problemu przy -10
- bierze max 0,5l oleju na 10 000 (shell 10w40)
Jak na razie to skończyły mi się koncepcje - przyjąłem koncepcje, że to wina ciśnienia na cylindrach. Poniżej kpl. logów:
norm 000: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 4985150658
norm 001: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 2764832098
norm 003: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 4623213106
norm 004: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 4020484194
norm 007: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 4857141154
norm 013: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 8665077938
bs 000: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 2867066978
bs 003: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 4817368018
bs 004: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 5270422754
dyn 000: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 3222915490
dyn 003: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 8308374962
dyn 004: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 6618971042
dyn 008: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 5017184706
dyn 010: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 8218362066
dyn 011: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 0932405170
Mam nadzieję, że wspólnie uda nam się ten problem rozwiązać.
Problem polega na tym, że auto jest słabe - na oko nie więcej jak 60 KM, głośna praca silnika - przy ok 3000 obr praca silnika brzmi już bardzo nieprzyjemnie, duże wibracje odczuwalne w kabinie oraz na dźwigni zmiany biegów i pedale sprzęgła, silnik kiepsko wkręca się na obroty. Jeśli chodzi o wibracje to najgorzej jest gdy silnik jest zimny. Istotne jest również to, że miałem problem z kołem pasowym na wale: uszkodzone zostało oryginalne koło tzn. zerwane zostało gumowe połączenie co objawiało się piszczeniem. Wymieniłem na sprawną używkę - problem wrócił po 2 dniach. W tej chwili założone jest koło firmy Corteco - ze względu na inną konstrukcję niż ori koło nie zostało uszkodzone natomiast słychać jak popiskuje pasek - wg mnie wskazuje to na nierówną pracę silnika.
Z istotnych informacji:
- pomiar ciśnienia na cylindrach - 25, 22, 26, 24 (na zimnym silniku, nie była robiona próba olejowa) - różnice wg mnie duże
- usunięty katalizator
- zaślepiony EGR
- silnik odpala bez problemu przy -10
- bierze max 0,5l oleju na 10 000 (shell 10w40)
Jak na razie to skończyły mi się koncepcje - przyjąłem koncepcje, że to wina ciśnienia na cylindrach. Poniżej kpl. logów:
norm 000: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 4985150658
norm 001: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 2764832098
norm 003: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 4623213106
norm 004: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 4020484194
norm 007: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 4857141154
norm 013: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 8665077938
bs 000: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 2867066978
bs 003: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 4817368018
bs 004: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 5270422754
dyn 000: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 3222915490
dyn 003: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 8308374962
dyn 004: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 6618971042
dyn 008: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 5017184706
dyn 010: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 8218362066
dyn 011: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 0932405170
Mam nadzieję, że wspólnie uda nam się ten problem rozwiązać.
Jestem pewny, że tak powinno być. Logi robiłem na szybko i jest taka możliwość że się pomyliłem ale na 99% jest ok. Dla pewności zrobiłem logi statyczne jeszcze raz:przemik pisze:Jestes 100 % pewny ze przy wykonywaniu 000 BS byl wlaczony tryb "Basic Settings"
bs 000: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 7880219202
bs 003: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 7490207346
bs 004: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 7846791138
norm 000: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 5051673618
norm 001: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 1428184002
norm 003: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 1925193746
norm 004: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 7468328930
norm 007: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 0705598882
norm 013: http://picasaweb.google.com/ulah1984/Lo ... 8750066082
Aby wszystko było jasne: przy wykonywaniu logów bs 000 itd. włączony był tryb "Basic Settings" a przy wykonywaniu logów norm 000 itd. włączony był tryb "Measuring blocks". Mam nadzieję, że wszystko zrobiłem tak jak trzeba.
Niecały rok temu wymieniany był rozrząd tzn. pasek, rolka i napinacz. Myslę, że wszystko zrobione było jak należy - praca silnika nie zmieniła się ani na lepsze ani na gorsze. Generalnie problem jest od kiedy kupiłem auto tylko dopiero po pewnym czasie uświadomiłem sobie że coś jest nie tak...Czy w tym samochodzie bylo cos robione przy rozrządzie ?
Nad obrazkiem po prawej stronie jest ikonka do powiększenia zdjęcia. Czasami trzeba chwilkę poczekać aż się załaduje w wyższej rozdzielczości.przemik pisze:Logi dynamiczne 010 i 011 bardzo slabo widoczne popraw.
Nie przenoszą się na kierownice. Wibracje najbardziej odczuwalne są na pedale sprzęgła i dźwigni zmiany biegów. Oczywiście poduszki sprawdzane były w pierwszej kolejności i wg mnie są ok. Czy oprócz drgań masz również problemy z mocą auta?wasermann pisze:A jak przenoszą się wibracje to też na kierownice?jak tak to mam to samo,ale jeszcze nikt tego nie rozwiązał-nawet mechanicy z ASO
Teraz mamy 100% pewnosci.
Nie wiem czy inni to potwierdzą ale mnie zdecydowanie nie podoba sie to co sie dzieje w 004 stat i 004 dyn.
W stat - ECU ząda 2.1 ATDC a - pompa ustawia 1.3 BTDC.
W dynamicznych - niby wartosci sie zgrywaja ale znow ECU zada po stronie ATDC a pompa ustawia BTDC.
Przeczy temu co prawda 000 Basic Settings ale jak dla mnie jest to patologia w tych logach.
Dla przykladu pokaze logi 004 mojego AFN :
stat - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f9 ... 9cdf2.html
dyn - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87c ... a733c.html
Jak sami widzicie pompa wtryskowa ustawia dokladnie to co zada ECU czyli po ten samej stronie BTDC.
Wiec albo rozrzad w tym samochodzie jest ustawiony w kosmos... albo program, ktorym robiles logi swiruje.
Moja propozycja - wstaw "screen shota" 004 stat okienka VAG a.
Pytanie dodatkowe - jaka wersją VAG a wykonywales logi. ?
Pozdrawiam
Nie wiem czy inni to potwierdzą ale mnie zdecydowanie nie podoba sie to co sie dzieje w 004 stat i 004 dyn.
W stat - ECU ząda 2.1 ATDC a - pompa ustawia 1.3 BTDC.
W dynamicznych - niby wartosci sie zgrywaja ale znow ECU zada po stronie ATDC a pompa ustawia BTDC.
Przeczy temu co prawda 000 Basic Settings ale jak dla mnie jest to patologia w tych logach.
Dla przykladu pokaze logi 004 mojego AFN :
stat - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f9 ... 9cdf2.html
dyn - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87c ... a733c.html
Jak sami widzicie pompa wtryskowa ustawia dokladnie to co zada ECU czyli po ten samej stronie BTDC.
Wiec albo rozrzad w tym samochodzie jest ustawiony w kosmos... albo program, ktorym robiles logi swiruje.
Moja propozycja - wstaw "screen shota" 004 stat okienka VAG a.
Pytanie dodatkowe - jaka wersją VAG a wykonywales logi. ?
Pozdrawiam
przemik, logi były wykonywane programem VAG-COM v. 311.2-N. Z tego co wiem to wartości ATDC/BTDC jest to dynamiczny kąt wtrysku czyli kąt wyprzedzenia wtrysku. Nie wiem tylko jaka jest różnica między kątem ATDC a kątem BTDC? Też mi się wydaje, że z tymi kątami coś jest nie tak. Ostatnio przy robieniu logów statycznych grupy 004 miałem taką sytuację, że na biegu jałowym kąt mierzony zaczął nagle rosnąć od wartości ok 1,5 BTDC do ok 17 BTDC i wręcz było słychać, że silnik zaczął inaczej pracować - mocniej klekotał.
Kiedyś sprawdzałem ustawienie rozrządu ale tak "z grubsza" - koło pompy zablokowane, wałek rozrządu zablokowany i "0" na kole zamachowym. Być może dałoby się coś podregulawać ale wydaje mi się, że nie jest źle. Dla pewności w wolnej chwili sprawdzę jeszcze raz i spróbuję ustawić możliwie najlepiej.
Dzisiaj spróbuję jeszcze kilka razy zlogować grupę 004 i wrzucę screen shoty.
Pozdrawiam
Kiedyś sprawdzałem ustawienie rozrządu ale tak "z grubsza" - koło pompy zablokowane, wałek rozrządu zablokowany i "0" na kole zamachowym. Być może dałoby się coś podregulawać ale wydaje mi się, że nie jest źle. Dla pewności w wolnej chwili sprawdzę jeszcze raz i spróbuję ustawić możliwie najlepiej.
Dzisiaj spróbuję jeszcze kilka razy zlogować grupę 004 i wrzucę screen shoty.
Pozdrawiam
ATDC - w tlumaczeniu na polski - PO GÓRNYM MARTWYM PUNKCIEptaak pisze:Nie wiem tylko jaka jest różnica między kątem ATDC a kątem BTDC?
BTDC - PRZED GORNYM MARTWYM PUNKTEM
czyli...
BTDC________TDC_______ATDC
W najwiekszym skrocie... BTDC oznacza zapon wczesniejszy, a ATDC pozniejszy.
To co widzisz w 004 to dynamiczny kat wtrysku i to czy jest ATDC czy BTDC decyduje o tym ECU w zaleznosci od temperatury silnika, otoczenia, paliwa etc etc.
Aczkolwiek przy nagrzanym silniku wartosci te powinny byc jak najbardziej zblizone do siebie.
Zapłon (statyczny kąt wtrysku) sprawdzamy wylacznie w 000 Basic Settings.
[ Dodano: 2009-12-23, 11:03 ]
Pewnie to byla grupa 004 Basic Settings - normalne zachowanie silnika - ECU wymusza wysterowanie przestawiacza kąta wtrysku.ptaak pisze:Ostatnio przy robieniu logów statycznych grupy 004 miałem taką sytuację, że na biegu jałowym kąt mierzony zaczął nagle rosnąć od wartości ok 1,5 BTDC do ok 17 BTDC i wręcz było słychać, że silnik zaczął inaczej pracować - mocniej klekotał.
W wolnej chwili posprawdzałem kilka rzeczy i wygląda to tak:
- ciśnienie sprężania na ciepłym silniku: ok 30-31 bar na każdym z cylindrów - czyli nie wygląda to źle
- rozrząd ustawiłem na znaki i tak jak pisałem generalnie ok.
- jeśli chodzi o dynamiczny kąt wtrysku to wygląda to tak jakby pompa nie miała pełnego zakresu regulacji kąta. Przy statycznym kącie wtrysku ustawionym na wartość 58 wartość dynamicznego kąta wtrysku 004 MB wynosi ok 1,5 BTDC, ECU chce ok 2,1 ATDC a w 004 BS pompa ustawia max ok 17 BTDC a ECU żąda 17,4 BTDC. Przestawiając statyczny kąt wtrysku na wartość ok 35, w 004 MB mam już ok 0,4 ATDC a ECU żąda 2,1 ATDC natomiast w 004 BS pompa ustawia max już tylko niecałe 15 BTDC a powinno być ponad 17 BTDC.
To co wyszło w logach 004 DYN to raczej błąd programu - sprawdzałem kilkakrotnie i pompa ustawia dynamiczny kąt w dobrym kierunku ale tak jak napisałem wyżej nie ma pełnego zakresu regulacji.
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa: w 011 DYN widać, że ciśnienie doładowania narasta bardzo powoli max jest dopiero przy ok 2400 obr. Oglądałem logi innych forumowiczów i zauważyłem, że maks. ciśnienie doładowania powinno być przy ok 2000 obr.
Czy te dwie sprawy mogą być ze sobą powiązane?
- ciśnienie sprężania na ciepłym silniku: ok 30-31 bar na każdym z cylindrów - czyli nie wygląda to źle
- rozrząd ustawiłem na znaki i tak jak pisałem generalnie ok.
- jeśli chodzi o dynamiczny kąt wtrysku to wygląda to tak jakby pompa nie miała pełnego zakresu regulacji kąta. Przy statycznym kącie wtrysku ustawionym na wartość 58 wartość dynamicznego kąta wtrysku 004 MB wynosi ok 1,5 BTDC, ECU chce ok 2,1 ATDC a w 004 BS pompa ustawia max ok 17 BTDC a ECU żąda 17,4 BTDC. Przestawiając statyczny kąt wtrysku na wartość ok 35, w 004 MB mam już ok 0,4 ATDC a ECU żąda 2,1 ATDC natomiast w 004 BS pompa ustawia max już tylko niecałe 15 BTDC a powinno być ponad 17 BTDC.
To co wyszło w logach 004 DYN to raczej błąd programu - sprawdzałem kilkakrotnie i pompa ustawia dynamiczny kąt w dobrym kierunku ale tak jak napisałem wyżej nie ma pełnego zakresu regulacji.
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa: w 011 DYN widać, że ciśnienie doładowania narasta bardzo powoli max jest dopiero przy ok 2400 obr. Oglądałem logi innych forumowiczów i zauważyłem, że maks. ciśnienie doładowania powinno być przy ok 2000 obr.
Czy te dwie sprawy mogą być ze sobą powiązane?
Co do dynamicznego kąta : jesli pompa w probie dynamicznej nie moze osiagnac pelnego zakresu regulacji czyli wspomnianego 17. BTDC moze to swiadczyc ze slabnie sprezyna regulatora cisnienia.
Mozna tak ustawic statyczny kat wtrysku aby pompa osiagała max gornej regulacji ale wtedy stracimy "doł" czyli zakres regulacji sie zmniejszy.
Auto bedzie mocniejsze w gornym zakresie obrotów czyli zblizy sie do VMax ale moze pracowac bardziej twardo. Dodatkowym aspektem sprawy jest to ze ze skoro spada cisnienie w pompie spada tez jej wydajnosc.
Co do wolnego "podnoszenia sie turbiny" - wywalenie katalizatora jest jedynym rozsądnym pomysłem.
Pozdrawiam
Mozna tak ustawic statyczny kat wtrysku aby pompa osiagała max gornej regulacji ale wtedy stracimy "doł" czyli zakres regulacji sie zmniejszy.
Auto bedzie mocniejsze w gornym zakresie obrotów czyli zblizy sie do VMax ale moze pracowac bardziej twardo. Dodatkowym aspektem sprawy jest to ze ze skoro spada cisnienie w pompie spada tez jej wydajnosc.
Co do wolnego "podnoszenia sie turbiny" - wywalenie katalizatora jest jedynym rozsądnym pomysłem.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 20 paź 2009, 20:51
- Lokalizacja: łódzkie
zrób jeszcze raz logi tak jak w temacjie tuswistak3171 pisze:Witam Proszę o analizę logów.Przepraszam,że nie w tabelkach,miałem tylko taką możliwość;
Statyczne dynamiczne
1 41 186
2 50 232
3 0 255
4 29 168
5 116 208
6 118 118
7 88 87
8 57 50
9 110 101
10 88 230
Z góry bardzo dziękuje
wg mnie zamała dawka paliwa i logi robione przy nie rozgrzanym silniku do 90st.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 20 paź 2009, 20:51
- Lokalizacja: łódzkie
Czy mała dawka paliwa tak jak w moich logach może mieć duży wpływ na dynamikę jazdy.Zaznaczam,że mój 1z ciężko się wkręca,nie ma takiego depnięcia.
[ Dodano: 2010-01-16, 11:56 ]
Witam Proszę o analizę logów.Przepraszam,że nie w tabelkach,miałem tylko taką możliwość;
Statyczne dynamiczne
1 41 /186
2 50 /232
3 0 /255
4 29/168
5 116 /208
6 118/ 118
7 88/87
8 57/ 50
9 110/ 101
10 88 /230
Witam.Jeszcze raz chciałem się zapytać czy mała dawka paliwa jaka wyszła w logach,może być przyczyną,że auto jest mułowate,ciężko je rozbujać czy szukać jeszcze innej przyczyny
[ Dodano: 2010-01-16, 11:56 ]
Witam Proszę o analizę logów.Przepraszam,że nie w tabelkach,miałem tylko taką możliwość;
Statyczne dynamiczne
1 41 /186
2 50 /232
3 0 /255
4 29/168
5 116 /208
6 118/ 118
7 88/87
8 57/ 50
9 110/ 101
10 88 /230
Witam.Jeszcze raz chciałem się zapytać czy mała dawka paliwa jaka wyszła w logach,może być przyczyną,że auto jest mułowate,ciężko je rozbujać czy szukać jeszcze innej przyczyny
przemik, mój problem został rozwiązany . Okazało się, że winne są wtryski. Pierwsze ciśnienie było powiedzmy w normie ale drugie ciśnienie było już uwalone. Dziwi mnie to trochę bo auto nie dymiło, nie było problemów z odpaleniem w niskich temperaturach a to jednak wtryski. Myślałem, że to prędzej będzie wina pompy. W tej chwili mam założone praktycznie nowe wtryski 0.216 220/300 od 2,5TDI z T4 . Auto jeździ niesamowicie, silnik pracuje ciszej i równiej. Miska cieszy mi się już drugi dzień Myślę, że takie wtryski to już dobry podkład pod jakiś lepszy program. Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi, pozdrawiam!