[B4 2.0 ABT] Remont silnika - koszty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 gru 2008, 11:34
- Lokalizacja: Krosno
stary pewnie że pomogło i to diametralnie u mnie na szczęście tuleje cylindrów i panewki były jak nowe wiec zrezygnowałem z wymiany ich w zamian za to wymieniłem sobie rozrząd i kilka rzeczy. przed remontem wachałem sie czy kupic silnik na allegro czy remont i powiem Ci że dobrze wybrałem i wszystkim to polecam
Jeśli nie katujesz auta to sprzęgło, skrzynia i pozostałe elementy są dość trwałe. Powinny dojechać do końca żywota silnika, czyli gdzieś do 0,5 mln km.
Paść może pompa wody, elementy zawieszenia - ale to raczej proste i tanie w naprawie, często można to napraiwć pod domem. Ja odpukać nie miałem nigdy problemów ze sprzęgłem i skrzynią. Kiedyś miałem pęknięty od mrozu lut w alternatorze, padniętą pompę wody, sporo nieszczelności na wężach chłodzenia - nic szczególnie powaznego.
Paść może pompa wody, elementy zawieszenia - ale to raczej proste i tanie w naprawie, często można to napraiwć pod domem. Ja odpukać nie miałem nigdy problemów ze sprzęgłem i skrzynią. Kiedyś miałem pęknięty od mrozu lut w alternatorze, padniętą pompę wody, sporo nieszczelności na wężach chłodzenia - nic szczególnie powaznego.
Ja robiłem w moi aucie takie rzeczy jak wymiana tarczy sprzęgłowej-cena około 120-200złBrick pisze:Ale czy to wszystko ma sens przy takich starych autach? Ile czasu wytrzymają pozostałe podzespoły? (sprzęgło, skrzynia biegów, alternator, rozrusznik, wspomaganie, układ chłodzenia itd) W tym audi co ma 400 tys reszta elementów dalej funkcjonuje? Robiłeś jakieś poważniejsze naprawy?
Regularnie rozrząd i olej oraz po większych przebiegach takie rzeczy jak kopułka+palec, kable, świece - no ale to normalne w autach. Oraz co nie co w zawieszeni (gałki, drążek stablizacyjny)
i tyle większych remontów nie miałem do dzisiaj - bo tak jak opisuje chce robić ten silnik, kolega doradza żebym zmienił same pierścienie no i zaryzykuje koszt pierścieni około 200zł komplet na 4 tłoki. Choć też nie wiem czy to pomoże ponieważ tuleje cylindrów są już też nie najlepsze. Zobaczymy... a twój przebieg 250tys to nie jest dużo silnik te mają podaną żywotność do 800 tys. oczywiście jak kto dba
Zacznij od głowicy tak jak ci pisałem na początku i napiszesz o efektach, pisałem że mam inne dwie 80-tki też przebieg po około 250tys. brały olej zrobiłem głowice i spokój, ja mam kuzyna mechanika i robi mi zawsze z moim autem jest naprawde dobry w tym co robi a nie jak inni zdziorcy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 gru 2008, 11:34
- Lokalizacja: Krosno
tak to jest sprawa do zastanowienia się takie rzeczy jak pompa wodna wymieniam wraz z rozrządem czyli co ok rok ponieważ dużo kilometrów nawijam na zegarze. Mi sprzeglo padło po ok 10 tys.km od remontu może nie tak sprzęgło jak oderwala sie sprężynka od tarczy sprzęgłowej i wpadła w docisk ale z racji tego że słabo widże przez obudowe sprzęgła kupiłem komplet valeo za ok 400zł + 80zł wymiana
Wiesz na pytanie czy warto musisz sobie sam odpowiedziec ja juz wiele dokonałem modyfikacji i napraw i powiem że warto bo to bardzo dobry samochód wcześniej miałem Volvo V40 diesel i to dopiero było padło
Wiesz na pytanie czy warto musisz sobie sam odpowiedziec ja juz wiele dokonałem modyfikacji i napraw i powiem że warto bo to bardzo dobry samochód wcześniej miałem Volvo V40 diesel i to dopiero było padło
Masz rację audi z epoki 80-tek to jednak samochody nie do zdarcia, po tylu latach ma nadal ładną sylwetkę wykończenie wnętrz oraz całokształt. Wiele nowych samochodów mogą jeszcze pozazdrościć samochodom audi 80. No cóż z wiekiem samochód staje się coraz bardziej awaryjny ale części nie są bardzo drogie a remont przy nich nie jest trudny, a blacharka super wytrzymała jeśli nie był bity. Prosta konstrukcja. Świetne i kultowe auta. myśle że szybko nie znikną z ulicwalerian21 pisze:tak to jest sprawa do zastanowienia się takie rzeczy jak pompa wodna wymieniam wraz z rozrządem czyli co ok rok ponieważ dużo kilometrów nawijam na zegarze. Mi sprzeglo padło po ok 10 tys.km od remontu może nie tak sprzęgło jak oderwala sie sprężynka od tarczy sprzęgłowej i wpadła w docisk ale z racji tego że słabo widże przez obudowe sprzęgła kupiłem komplet valeo za ok 400zł + 80zł wymiana
Wiesz na pytanie czy warto musisz sobie sam odpowiedziec ja juz wiele dokonałem modyfikacji i napraw i powiem że warto bo to bardzo dobry samochód wcześniej miałem Volvo V40 diesel i to dopiero było padło
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Odebrałem dzisiaj auto, mechanik wymienił na razie uszczelniacze, dolany mam olej na max. Będę obserwował. Jak nie pomoże to zrobię tą głowicę i prowadnice.
Trzeba będzie też wziąć się za blacharkę bo niektóre elementy były robione no i korozja je już bierze, szpachla pęka.
Odebrałem dzisiaj auto, mechanik wymienił na razie uszczelniacze, dolany mam olej na max. Będę obserwował. Jak nie pomoże to zrobię tą głowicę i prowadnice.
Trzeba będzie też wziąć się za blacharkę bo niektóre elementy były robione no i korozja je już bierze, szpachla pęka.
u mnie w abt poszla uszczelka pod glowica po dalszych ogledzinach okazalo sie ze tzreba robic silnik juz byl luz na tlokach. bral ok 1l na 1000 km to jest sporo . szukalem uzywanego ale nie moglem dostac . zostalem zmuszony remontowac. w glowicy zostaly zrobione uszczelniacze zaworow prowadnice nowe szlif glowicy . w silniku nowe tloki szlif cylindro i nowe panewki na korbowodach . nowy rozrzad sprzeglo koszt calkowity ok 3500zl.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Reasumując w dzisiejszych czasach nie opłaca się robić kapitalnych remontów silników <ok> .-smalecki- pisze:u mnie w abt poszla uszczelka pod glowica po dalszych ogledzinach okazalo sie ze tzreba robic silnik juz byl luz na tlokach. bral ok 1l na 1000 km to jest sporo . szukalem uzywanego ale nie moglem dostac . zostalem zmuszony remontowac. w glowicy zostaly zrobione uszczelniacze zaworow prowadnice nowe szlif glowicy . w silniku nowe tloki szlif cylindro i nowe panewki na korbowodach . nowy rozrzad sprzeglo koszt calkowity ok 3500zl.
No chyba, że ktoś jest fascynatem np. tak jak ja i nie jest dla niego ta praca tylko "odwaleniem fuchy", to polecam. Ja spędziłem naprawdę mnóstwo czasu w garażu nad remontem silnika, ale za to jazda samochodem z praktycznie nowym silnikiem bezcenna :mrgreen: . Przynajmniej teraz nie muszę jak wcześniej otwierać co chwilę pokrywy silnika i sprawdzać płyny <mikolaj>
kupiłem dla taty ABT. Zrobiłem uszczelkę pod głowicą, rozrząd. Silnik po rozebraniu był czysty i w b. dobrym stanie, czytelne honowanie etc.
Koszty:
regeneracja głowicy, planowanie, uszczelnianie...120 zł
uszczelka - 95zł
pasek rozrządu - coś koło 70 - 80 zł
termostat 40
plus parę pozycji - jakieś uszczelki i inne mniejsze sprawy
robota 300 zł
całość zamknąłem kwotą 700zł.
Silnik fajnie pracuje, naprawdę cicho bez szarpnięć, czy to na benzynie czy lpg, trzyma fajnie temperaturę itd
Jedyne do czego można się przyczepić to stukanie jak jest zimny oraz głośniejsza praca podczas rozpędzania auta. Czytałem na ten temat już sporo na różnych forach.
Wychodzę z założenia że ten typ silnika tak ma, chociaż nachodzi mnie sprawdzenie kolektora, poduszek, zawieszenia które jest do zrobienia!
p.s jeżdżę parę lat A6C5 2.4 i może przyzwyczaiłem się do innego motoru:) ale swego czasu miałem 80 b3 115KM i pamiętam ten silnik jak mruczał, stąd moje małe obawy czy w samochodzie ojca jest tak jak ma być.
pozdro
Koszty:
regeneracja głowicy, planowanie, uszczelnianie...120 zł
uszczelka - 95zł
pasek rozrządu - coś koło 70 - 80 zł
termostat 40
plus parę pozycji - jakieś uszczelki i inne mniejsze sprawy
robota 300 zł
całość zamknąłem kwotą 700zł.
Silnik fajnie pracuje, naprawdę cicho bez szarpnięć, czy to na benzynie czy lpg, trzyma fajnie temperaturę itd
Jedyne do czego można się przyczepić to stukanie jak jest zimny oraz głośniejsza praca podczas rozpędzania auta. Czytałem na ten temat już sporo na różnych forach.
Wychodzę z założenia że ten typ silnika tak ma, chociaż nachodzi mnie sprawdzenie kolektora, poduszek, zawieszenia które jest do zrobienia!
p.s jeżdżę parę lat A6C5 2.4 i może przyzwyczaiłem się do innego motoru:) ale swego czasu miałem 80 b3 115KM i pamiętam ten silnik jak mruczał, stąd moje małe obawy czy w samochodzie ojca jest tak jak ma być.
pozdro
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
maccwac, coś drogo masz te części <ok>
planowanie głowicy w mojej okolicy 100zł
wymiana uszczelniaczy zaworowych 30zł
uszczelniacze "febi": 36zł
pierścienie tłokowe 400zł
uszczelki kolektora wydechowego 20zł
---- : ---- ---- : ---- ssącego 12zł
uszczelka pod głowicę 45zł
uszczelka pod klawiaturę głowicy 20zł
uszczelka miski olejowej 32zł
pompa wody: 40zł
termostat: 30zł
:mrgreen:
planowanie głowicy w mojej okolicy 100zł
wymiana uszczelniaczy zaworowych 30zł
uszczelniacze "febi": 36zł
pierścienie tłokowe 400zł
uszczelki kolektora wydechowego 20zł
---- : ---- ---- : ---- ssącego 12zł
uszczelka pod głowicę 45zł
uszczelka pod klawiaturę głowicy 20zł
uszczelka miski olejowej 32zł
pompa wody: 40zł
termostat: 30zł
:mrgreen:
przeczytałem jakie koszty poniósł Kolega <smalecki> (3500zł) i stąd wzięły się ceny mojego mini remontu. Nie miałem zamiaru sugerować Wam że zapłaciłem jakoś super tanio i w dodatku że części były z górnej półki. Nie w tym rzecz!
Tak na marginesie dodam że całe auto kosztowało mnie 3500 i kupiłem go dla taty w raczej słabej kondycji. (auto, nie tata) Teraz frajdę sprawia mi przywrócenie jej do życia.
Zacząłem od silnika, teraz na tapetę idzie zawieszenie, elektryka, wnętrze - wygonienie zapachu po wcześniejszym właścicielu etc etc ...jak już pisałem jeżdżę a6c5 ale cholernie lubię te 80tki mają klasę jak żadne inne auta!
Tak na marginesie dodam że całe auto kosztowało mnie 3500 i kupiłem go dla taty w raczej słabej kondycji. (auto, nie tata) Teraz frajdę sprawia mi przywrócenie jej do życia.
Zacząłem od silnika, teraz na tapetę idzie zawieszenie, elektryka, wnętrze - wygonienie zapachu po wcześniejszym właścicielu etc etc ...jak już pisałem jeżdżę a6c5 ale cholernie lubię te 80tki mają klasę jak żadne inne auta!