[b4 ABT 2.0] kontrolka temperatury
[b4 ABT 2.0] kontrolka temperatury
Witam, mam pilną sprawę. jestem właśnie na świetach nad morzem i tuż po przyjeździe zapaliła mi się czerwona kontrolka od temperatury. Sprawdziłem płyn w chłodnicy i jest na dobrym poziomie. co może być nie tak? kontrolka zapala się od razu po przekręceniu kluczyka.
co może być nie tak???? czy wynika to może z zepsutego termostatu?
mam ryzykowac powrót z taką kontrolką około 300 kilometrów?
pilnie proszę o pomoc.
pozdrawiam i liczę na odpowiedz
co może być nie tak???? czy wynika to może z zepsutego termostatu?
mam ryzykowac powrót z taką kontrolką około 300 kilometrów?
pilnie proszę o pomoc.
pozdrawiam i liczę na odpowiedz
Ostatnio zmieniony 21 cze 2012, 21:04 przez jaber85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może tylko zaciął się czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, drugim przypadkiem gdy ona zaczyna migać jest przegrzewanie się silnika, trzecim jest zerwanie się paska napędzającego pompę wody i alternator.
Jeśli winny jest czujnik w zbiorniczku to jego odłączenie powinno zaprzestać miganie kontrolki.
Jeśli winny jest czujnik w zbiorniczku to jego odłączenie powinno zaprzestać miganie kontrolki.
Tak ma być, tobie chyba chodziło że miga po odpaleniu silnika?jaber85 pisze:kontrolka zapala się od razu po przekręceniu kluczyka.
Tak właśnie o to mi chodziło- zaczyna migać do razu po odpaleniu silnika.ak ma być, tobie chyba chodziło że miga po odpaleniu silnika?
jak w najprostszy sposób znaleźć przyczynę migania tej kontrolki?
nie wiem czy dobrze rozumiem, ale jak może zapalić się kontrolka odnośnie przegrzewania się silnika jeżeli jest on dopiero co odpalany i jest kompletnie zimny- dziś go odpalałem po całej nocy na parkingu?
czy mam prezjechac nim kilka kilometrów i obserwować jak będzie się zachowywać wskaźnik temperatury?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W takim razie jedynym wyjaśnienie jest czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli masz pasek napędzający pompę, płyn w układzie chłodzenia a wskaźnik pokazuje normalną temperaturę to nic nie powinno się stać.
Jeśli chcesz się upewnić, że to czujnik poziomu płynu zawinił poszukaj w okolicach zbiorniczka dwu-pinowej okrągłej kostki z różowymi (czerwonym) elementami, po jej rozłączeniu powinno przestać mrugać.
Jeśli chcesz się upewnić, że to czujnik poziomu płynu zawinił poszukaj w okolicach zbiorniczka dwu-pinowej okrągłej kostki z różowymi (czerwonym) elementami, po jej rozłączeniu powinno przestać mrugać.
dzień dobry, właśnie wziąłem moje audi na tzw testy:) na początku dolałem płynu do chłodnicy do wymaganego poziomu, nic to nie dało kontrolka temperatury dalej miga. podczas podróży obserwowałem wskaźnik temperatury i kształtowała się na poziomie około 70 stopni.
w nawiązaniu do waszych porad, chciałbym posprawdzać ten pasek pompy i czujnik płynu, ale nie mam kompletnego pojecia gdzie to jest i jak wygląda. opiszcie mi prosze jak to znaleźć, albo jakieś screeny bym poprosił.
zaczynam podejrzewać, że może się wiatrak zepsuł, bo ani razu mi się nie włączył, po jeździe stałem na parkingu około 10 minut na włączonym silniku i jak z reguły to bywało wcześniej wiatrak się włączał. na dworze jest dosyć chłodno, to może dlatego nie ma potrzeby się włączyć.
[ Dodano: 2009-12-26, 11:16 ]
zapomniałem dodać, zę w zbiorniku z płynem nie ma bąbelków powietrza, co prawdopodobnie wykluczałoby uszczelkę pod głowicą.
w nawiązaniu do waszych porad, chciałbym posprawdzać ten pasek pompy i czujnik płynu, ale nie mam kompletnego pojecia gdzie to jest i jak wygląda. opiszcie mi prosze jak to znaleźć, albo jakieś screeny bym poprosił.
zaczynam podejrzewać, że może się wiatrak zepsuł, bo ani razu mi się nie włączył, po jeździe stałem na parkingu około 10 minut na włączonym silniku i jak z reguły to bywało wcześniej wiatrak się włączał. na dworze jest dosyć chłodno, to może dlatego nie ma potrzeby się włączyć.
[ Dodano: 2009-12-26, 11:16 ]
zapomniałem dodać, zę w zbiorniku z płynem nie ma bąbelków powietrza, co prawdopodobnie wykluczałoby uszczelkę pod głowicą.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
pasek masz z przodu silnika nie trudno go znaleźć a czujnik masz w zbiorniczku wyróżnawczym płynu chłodniczego.niestety nie dostaniesz sie do niego tylko możesz odpiąć wtyczkę która jest wpięta od spodu zbiorniczka... czujnik działa na zasadzie pływaka w kiblu.jak jest mało płynu pływak idzie na dół i załącza czujnik...co do wiatraków to sprawdź je spinając we wtyczce dwa z trzech wejść.wtedy załączą się wiatraki jak są sprawne.a wtyczkę od nich znajdziesz wpiętą na dole chłodnicy po prawej stronie patrząc od przodu samochodu...jaber85 pisze:w nawiązaniu do waszych porad, chciałbym posprawdzać ten pasek pompy i czujnik płynu, ale nie mam kompletnego pojecia gdzie to jest i jak wygląda. opiszcie mi prosze jak to znaleźć, albo jakieś screeny bym poprosił.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Mam dzis ten sam problem:
Po odpaleniu miga ta kontrolka, temperatura w normie, wszystko okay, nie przegrzewa. Odpinam czujnik zbiorniczka, miga. Odpinam czujnik temp miga dalej.
Ale zauważylem w miedzyczasie ze mam mniej plynu hamulcowego w zbiorniczku, odpinam kostke od czujnika - nie miga. Czyli albo sprzegło albo hamulce. Jakies pomysły?
Po odpaleniu miga ta kontrolka, temperatura w normie, wszystko okay, nie przegrzewa. Odpinam czujnik zbiorniczka, miga. Odpinam czujnik temp miga dalej.
Ale zauważylem w miedzyczasie ze mam mniej plynu hamulcowego w zbiorniczku, odpinam kostke od czujnika - nie miga. Czyli albo sprzegło albo hamulce. Jakies pomysły?
jestes pewny ze miga Ci kontrolka od temperatury wody, a nie od poziomu płynu hamulcowego?percevalle pisze:Mam dzis ten sam problem:
Po odpaleniu miga ta kontrolka, temperatura w normie, wszystko okay, nie przegrzewa. Odpinam czujnik zbiorniczka, miga. Odpinam czujnik temp miga dalej.
Ale zauważylem w miedzyczasie ze mam mniej plynu hamulcowego w zbiorniczku, odpinam kostke od czujnika - nie miga. Czyli albo sprzegło albo hamulce. Jakies pomysły?
co do ubywania, to ubywac moze w wielu miejscach: w tylnich cylinderkach, gdzies na przewodach hamulcowych, z przodu na hamulcach. Nikt wrózką nie jest :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 116
- Rejestracja: 07 cze 2009, 19:22
- Lokalizacja: Świecie n/W
Kolego tak jak pisali koledzy to ta kontrolka u mnie było podobnie i jak kupiłem owy czujnik kontrolka nie migała ale za tem. była za wysoka a w układzie chłodzenia wszystko ok :roll: dopiero po małej przygodzie na trasie i przymusowego zakupu razem z tym czujnikiem oczywiście części używane wszystko wróciło do normy po dzień dzisiejszy <ok> Pozdrawiam
Kolego jeśli wszystko masz w porządku z układem chłodzenia a dalej miga Ci podczas załączania silnika i jego pracy to może też być to wina uszkodzonego Mini Checka w liczniku. U mnie w ABT też miałem ten problem, migała a wszystko było ok, i się okazało że po wsadzeniu innego MC wszystko powróciło do normy
witam przeszukałem już kilka tematów i w sumie nic mi się nie wyjaśniło. a mianowicie miga mi kontrolka od płynu chłodniczego, temperatura na zegarach nie wskakuje powyżej 70 stopni ( raz wskoczyła mi na 80 i załączył się wentylator ) ( wcześniej temperatura bez problemu na zegarach wskakiwała na 90 stopni), i nie daje mi ciepłego nadmuchu na wnętrze. gdzieś wyczytałem na forum ze to może być wina termostatu dlatego tez go wymieniłem no i problem nie ustąpił ( stary termostat wsadziłem do gotującej się wody i tu zaskoczenie zaczął się zamykać) a i ostatnio zauważyłem ze pod maska słychać tak jakby przelewanie się . proszę o jakieś wskazówki bo ja zielony w tych sprawach <ok>