[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
gibaj; przekaźniki są widoczne po zdemontowaniu półki pod kierownicą 213 koloru czarnego i 214 popielaty i bezpiecznik też tam jest, ale nie powiem Ci jakiego koloru bo u mnie było puste miejsce i jestem w trakcie kompletowania instalacji,tymczasowo włożyłem 30A zielony.Spróbuję załączyć zdjęcia może to rozwiąże Twoje wątpliwości,dodam tylko że jeden przekaźnik steruje grzaniem jednej świecy a drugi pozostałymi dwoma.tyle mojej wiedzy na ten temat. [center][/center]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
nie ma tych przekaźników mówiłem ci patrzyłem dokładnie akurat za tymi dwoma zobaczę jak wymienię świece co się będzie działo wogóle to nie bardzo mam czas popatrzyć dokładnie gdzie ta instalacja idzie od podgrzewacza, kopułka na jednej świecy jest nadpalona nie wiem czemu teraz te święta i praca no nie mam czasu po prostu a te świece to chyba takie normalne jak np.do paska?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sprawdziłem dziś przekażniki ,oba działają dobrze .Niestety u mnie te świece są zasilane bez przerwy do momentu gdy temp.płynu osiągnie 70stopni a to na 100%nie jest prawidłowe działanie .Najwyrażniej komp w moim aucie nie steruje zasilaniem tych świec jak trzeba bo nie ma żadnych przerw w zasilaniu .Jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem .Na zdjeciu które zamieścił kolega jest jeden duży przekaznik a raczej sterownik o nr.342 u mnie jest obok w pustym miejscu drugi taki sam tylko rózni się numerem .Dziś już nie miałem czasu żeby to sprawdzić ale zaczynam podejrzewać że to może sterownik od tych 3 świec w podgrzewaczu.Jak ktoś wie od czego jest ten drugi przekażnik -sterownik w pustym miejscu obok tego 342 to niech napisze bo mogę się mylić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
Witam, panów zajmujących się tematem podgrzewacza. Jestem posiadaczem B4 z 1Z AVANT z 93 roku i nie miałem podgrzewacza płynu chłodniczego jak zakupiłem audiczkę, podgrzewacz wstawiłem od A4 bo na allegro nie było od B4. W a4 jak i w passacie B4 z 1Z podgrzewacz znajduje sie w miejscu plastikowego krućca na wyjściu z głowicy a nie bezpośrednio na przewodzie do nagrzewnicy. Instalacje zrobiłem oddzielna bo tak jak ktoś napisał w tym temacie, że orginalnie podgrzewacze montowane były dopiero w roku 94- więc ani komputer nie ma sterowników do tych swiec, ani nie ma fabrycznej instalacji. W mojej instalacji znajduje sie przekażnik 40 A- to chyba troche za słaby ale narazie działa, oddzielny włacznik i dioda oznajmiajaca właczone swiece. Właczam przez około 5 km po mieście i mam cieplutko :mrgreen: - macie moze jakieś zastrzeżenia czy uwagi co można by było zmienić żeby było lapiej- bezpieczniej, :!: bezpieczik jaki i gdzie zamontować. Dzięki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sprawdż czy ci się nie przegrzewają przewody bo jak włączasz na stałe to te trzy świece szarpią grubo powyżej 30amper .W fabrycznej wersji podobno grzeją po ok.10sek.i przerwa na kilka sekund i znowu grzeją .U mnie niestety coś jest nie tak bo co prawda zasilanie tych swiec pojawia się ok 20 sek.po odpaleniu i do tego momentu jest tak jak ma być .Ale dalej już nie jest tak jak powinno bo zasilanie jest cały czas bez przerwy zanim silnik nie osiągnie 70stopni .Na razie odłączyłem bo boję się że się te świece popalą(założyłem nowe bo stare wszystkie były popalone) jeżeli będą grzały bez przerwy przez tak długi czas .Ale myslę właśnie nad układem który będzie przerywał grzanie na 6-7 sekundostryjrg3 pisze:Właczam przez około 5 km po mieście
świece raczej nie powinny sie spalić ze względu że sa cały czas chłodzone.
wiec jesli beda właczane na pracującym silniku powiedzmy do momentu uzyskania przez układ 70st.C nic sie nie powinno z nimi stać.
piszecie że u niektórych świece grzeją cały czas po odpaleniu silnika a u niektórych z przerwami. mieżone na świecach czy zasilaniu cewki przekaźnika?
w tym przypadku proponuje sprawdzenie przekaźników a dokładnie napiecia zasilania cewki przekaźnika czy po odpaleniu przychodzi cały czas prąd na przekaźnik czy z przerwami.
z doświadczenia wiem że przekaźniki czasami potrafia załaczać i rozłaczać do chwili gdy nie nagrzeje sie cewka przekaźnika i wtedy przekaźnik trzyma dalej cały czas.
lub z powodu nadpalonych końcówek w przekaźniku które dobrze nie stykaja 30A potrafi z biegiem czasu nadpalić styki.
wiec jesli beda właczane na pracującym silniku powiedzmy do momentu uzyskania przez układ 70st.C nic sie nie powinno z nimi stać.
piszecie że u niektórych świece grzeją cały czas po odpaleniu silnika a u niektórych z przerwami. mieżone na świecach czy zasilaniu cewki przekaźnika?
w tym przypadku proponuje sprawdzenie przekaźników a dokładnie napiecia zasilania cewki przekaźnika czy po odpaleniu przychodzi cały czas prąd na przekaźnik czy z przerwami.
z doświadczenia wiem że przekaźniki czasami potrafia załaczać i rozłaczać do chwili gdy nie nagrzeje sie cewka przekaźnika i wtedy przekaźnik trzyma dalej cały czas.
lub z powodu nadpalonych końcówek w przekaźniku które dobrze nie stykaja 30A potrafi z biegiem czasu nadpalić styki.
podgrzewacz
witam czy ma ktoś świece na fajki wciskane bo potrzebuje numer świecy wlaśnie wciskanej a nie na gwint.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
Prawdopodobnie chodzi Ci o coś takiego
INDEKS: GN 928 0100226199
NAZWA: Świeca żarowa/płomieniowa
OPIS: BERU świeca żarowa VAG
PRODUCENT: BERU
INFORMACJE KATALOGOWE:
Konstrukcja świec żarowych - zdolny do nagrzewania wtórnego
Zbieżnośćstożka - 63°
Moment obrotowy dokrecenia [Nm] - 22
Rozmiar klucza - 12 mm
Rodzaj połączenia - Ř 4 mm
Natężenie prądu [A] - 14
Moment gnący [Nm] - 45
Napięcie [V] - 12
Głębokość zabudowy [mm] - 21
Konstrukcja świec żarowych - świeca żarowa ołówkowa
Wymiar gwintu - M 12x1,25
Długość całkowita [mm] - 72,5
NGK będą tańsze tylko poszukaj odpowiednika
albo cos takiego: http://moto.allegro.pl/item858568266_sw ... _nowe.html
INDEKS: GN 928 0100226199
NAZWA: Świeca żarowa/płomieniowa
OPIS: BERU świeca żarowa VAG
PRODUCENT: BERU
INFORMACJE KATALOGOWE:
Konstrukcja świec żarowych - zdolny do nagrzewania wtórnego
Zbieżnośćstożka - 63°
Moment obrotowy dokrecenia [Nm] - 22
Rozmiar klucza - 12 mm
Rodzaj połączenia - Ř 4 mm
Natężenie prądu [A] - 14
Moment gnący [Nm] - 45
Napięcie [V] - 12
Głębokość zabudowy [mm] - 21
Konstrukcja świec żarowych - świeca żarowa ołówkowa
Wymiar gwintu - M 12x1,25
Długość całkowita [mm] - 72,5
NGK będą tańsze tylko poszukaj odpowiednika
albo cos takiego: http://moto.allegro.pl/item858568266_sw ... _nowe.html
podgrzewacz
dzieki pomogleś mi kolego napracowaleś sie troszke krzychu6008 z tymi świecami moze wiesz jaki numer lub gdzie szukac takich fajek na świece silnikowe wtykane moje ulegly rozkladowi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
seba2303 samych osłon ( fajek) na końcówki przewodów do świec raczej nie kupisz są cztery możliwości aby rozwiązać problem:
1.Na szrocie wymontować wiązkę z przewodami i założyc do Ciebie.
2.Na szrocie odciąć same końcówki przewodów z osłonami i dolutować do Twoich zakładając koszulki termokurczliwe.
3.Założyć tylko koszulki termokurczliwe na końcówki Twoich przewodów.
4. Odciąć końcówki przewodów i założyć oczka ośrednicy 5mm na które znajdziesz odpowiednie kapturki ale wiąże się to z wymianą świec na te z końcówkami gwintowanymi m5, wyjście zawsze jest tylko zależy od Ciebie jakie wybierzesz.
1.Na szrocie wymontować wiązkę z przewodami i założyc do Ciebie.
2.Na szrocie odciąć same końcówki przewodów z osłonami i dolutować do Twoich zakładając koszulki termokurczliwe.
3.Założyć tylko koszulki termokurczliwe na końcówki Twoich przewodów.
4. Odciąć końcówki przewodów i założyć oczka ośrednicy 5mm na które znajdziesz odpowiednie kapturki ale wiąże się to z wymianą świec na te z końcówkami gwintowanymi m5, wyjście zawsze jest tylko zależy od Ciebie jakie wybierzesz.
Panowie, wszak u mnie podgrzewacz jest i jest podłączony ale po 15 latach swieczki raczej wypadaloby wymienic.... i patrzalem w internetowym katalogu sklepu Intercars i są dwa rodzaje tych świec. Firmy Beru, ale czy ktoś może mi powiedziać czym one się róznią, poza cena?? jedne sa po 54,02zł/szt - GN857 a drugie po 82,64zł/szt - GN928. Czytalem opis obu i dziwi mnie, że napięcie na tych tańszych jest 11V (to chyba ich błąd) czy coś poza tym je różni? i które zastosować??