[80 B4 2,0E ABK] regulacja sprzęgła
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
[80 B4 2,0E ABK] regulacja sprzęgła
witam ,prosze o oświecenie czy sie reguluje sprzęgło w B4, jak wiadomo jest siłownik hydrauliczny i.... nic więcej nie widać... automatyczne to jest czy ki cholera???
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2020, 20:44 przez Darecki3037, łącznie zmieniany 2 razy.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
[B41Z] sprzęgło
a ja koledzy mam sprzęgło które bierze przy samej górze, ma holernie duży skok to znaczy jak kłade nogę na sprzęgło to wciskam go chyba kilometr w dół do oporu a jak chce ruszyć to dopiero przy samej górze mi bierze jest to strasznie niewygodne i uciązliwe czy sprzęgło powinienem wymienić? Prosze o porade czy u was też tak głęboko wpada sprzęgło
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
U mnie w Avancie jest to samo. Niestety sprzęgło nadaje sie do wymiany. :cry:a ja koledzy mam sprzęgło które bierze przy samej górze, ma holernie duży skok to znaczy jak kłade nogę na sprzęgło to wciskam go chyba kilometr w dół do oporu a jak chce ruszyć to dopiero przy samej górze mi bierze jest to strasznie niewygodne i uciązliwe czy sprzęgło powinienem wymienić? Prosze o porade czy u was też tak głęboko wpada sprzęgło
Re: [B41Z] sprzęgło
rabbit pisze:a ja koledzy mam sprzęgło które bierze przy samej górze, ma holernie duży skok to znaczy jak kłade nogę na sprzęgło to wciskam go chyba kilometr w dół do oporu a jak chce ruszyć to dopiero przy samej górze mi bierze jest to strasznie niewygodne i uciązliwe czy sprzęgło powinienem wymienić? Prosze o porade czy u was też tak głęboko wpada sprzęgło
Tarcza sprzęgła jest już zbyt cienka.
Witam
Mam taki problem:
Sprzeglo bierze mi przy dole jednak po wcisnieciu sprzegla slychac PRAWIE zawsze cykanie. Dodam ze czasami biegi wchodza jak w maslo a czasami w ogole nie da sie wrzucic jedynki trzeba puscic i jeszcze raz wcisnac sprzeglo. Co to moze byc bo w innym poscie dostalem odp ze raczej na pewno koło dwumasowe.
Mam taki problem:
Sprzeglo bierze mi przy dole jednak po wcisnieciu sprzegla slychac PRAWIE zawsze cykanie. Dodam ze czasami biegi wchodza jak w maslo a czasami w ogole nie da sie wrzucic jedynki trzeba puscic i jeszcze raz wcisnac sprzeglo. Co to moze byc bo w innym poscie dostalem odp ze raczej na pewno koło dwumasowe.
W tym tygodniu bede odpowietrzal sprzeglo. Jak dlugo mozna jezdzic na takim wykonczonym kole dwumasowym?
[ Dodano: 2007-05-28, 21:23 ]
czarekj, powiedz mi jak Ty myslisz? McGiver, Nie to zebym Ci nie ufal, ale probuje sie pocieszyc i nie dopuszczam ze to moze byc kolo dwumasowe bo jestem splukany po zakupie auta a tu jeszcze taki wydatek.
[ Dodano: 2007-05-28, 21:23 ]
czarekj, powiedz mi jak Ty myslisz? McGiver, Nie to zebym Ci nie ufal, ale probuje sie pocieszyc i nie dopuszczam ze to moze byc kolo dwumasowe bo jestem splukany po zakupie auta a tu jeszcze taki wydatek.
Nie martw się na wyrost. Tarczę sprzęgła możesz kupić już teraz, ale z kołem dwumasowym to się na razie wstrzymaj. Nie jestem z tych co wpędzają klienta w koszty. Dużo zależy od prawidłowo przeprowadzonej diagnostyki. W kole dwumasowym najczęściej siadają sprężynki tłumika drgań skrętnych. Dzieje sie tak jak ktoś często rusza z piskiem kół. Najlepiej jest to zdiagnozować podczas gaszenia silnika. Jeżeli przy wyłaczaniu kluczyka zapłonu słyszysz dźwięk jakby stukały o siebie dwa młotki to najprawdopodobniej masz zużyte sprężyny tłumika drgań. Ale to byłby przypadek skrajny.
Biorąc pod uwagę opisany przez Ciebie sposób działania sprzęgła nie szukałbym winy w tłumiku drgań a bardziej w ubytku metalu z powierzchni trącej układu "docisku" sprzęgła. Ale nie wszystko stracone. Jeżeli masz auto z przebiegiem do ok. 300 tys. km to nie ma powodu by przedwcześnie martwic się o koło dwumasowe. Przy takim przebiegu tarcza sprzegła zużywa się do wartości granicznych nawet przy normalnym stylu jazdy. Wystarczy założyć drugą o odpowiednej grubości i wszystko powinno wrócić do normy. Natomiast koło dwumasowe przy spokojnej jeździe potrafi "przechodzić" dwie tarcze sprzęgłowe. Więc jak sam widzisz wszystko zależy od tego jak stan ma powierzchnia trąca układu "docisku". Musisz po prostu wyjąć sprzęgło o dokładnie obejrzeć powierzchnie trące. Jeżeli sa w dobrym stanie (nie są przegrzane, nie mają rowków) to włóż drugą tarcze i śmigaj śmiało. Nawet jeżeli znajdziesz opiłki metalu po spręzynkach tłumika to wystarczy że dokupisz drugi komplecik nowych sprężynek i koło dwumasowe bedzie śmigac dalej. Oczywiście jeżeli masz kasę to możesz oddać koło do regeneracji - to 50 % ceny nowego koła. W dobrym zakładzie zrobią tak że nie poczujesz różnicy i jeździł bedziesz długo. Ostatnio naprawiałem metoda chałupniczą koło dwumasowe do BMW - wymieniłem tylko sprężynki i kumpel śmiga aż miło.
Także jak widzisz wymiana całego koła dwumasowego to ostateczność. Powtórzę jeszcze raz. Jeżeli w pracy sprzęgła nie ma żadnych dziwnych dżwięków, szarpania a tylko za wysoko bierze to ja osobiście zmieniłbym tylko tarczę sprzęgłową.
Biorąc pod uwagę opisany przez Ciebie sposób działania sprzęgła nie szukałbym winy w tłumiku drgań a bardziej w ubytku metalu z powierzchni trącej układu "docisku" sprzęgła. Ale nie wszystko stracone. Jeżeli masz auto z przebiegiem do ok. 300 tys. km to nie ma powodu by przedwcześnie martwic się o koło dwumasowe. Przy takim przebiegu tarcza sprzegła zużywa się do wartości granicznych nawet przy normalnym stylu jazdy. Wystarczy założyć drugą o odpowiednej grubości i wszystko powinno wrócić do normy. Natomiast koło dwumasowe przy spokojnej jeździe potrafi "przechodzić" dwie tarcze sprzęgłowe. Więc jak sam widzisz wszystko zależy od tego jak stan ma powierzchnia trąca układu "docisku". Musisz po prostu wyjąć sprzęgło o dokładnie obejrzeć powierzchnie trące. Jeżeli sa w dobrym stanie (nie są przegrzane, nie mają rowków) to włóż drugą tarcze i śmigaj śmiało. Nawet jeżeli znajdziesz opiłki metalu po spręzynkach tłumika to wystarczy że dokupisz drugi komplecik nowych sprężynek i koło dwumasowe bedzie śmigac dalej. Oczywiście jeżeli masz kasę to możesz oddać koło do regeneracji - to 50 % ceny nowego koła. W dobrym zakładzie zrobią tak że nie poczujesz różnicy i jeździł bedziesz długo. Ostatnio naprawiałem metoda chałupniczą koło dwumasowe do BMW - wymieniłem tylko sprężynki i kumpel śmiga aż miło.
Także jak widzisz wymiana całego koła dwumasowego to ostateczność. Powtórzę jeszcze raz. Jeżeli w pracy sprzęgła nie ma żadnych dziwnych dżwięków, szarpania a tylko za wysoko bierze to ja osobiście zmieniłbym tylko tarczę sprzęgłową.
czarekj, u mnie dokladnie jest tak:
Czasami biegi wchodza normalnie i nie ma zadnych problemow, a czasami nie moge wrzucic biegu musze wtedy puscic sprzeglo i wcisnac jeszcze raz. Kolejna spawa jest taka ze po wcisnieciu sprzegla prawie zawsze slychac cykanie. Jak puszcze sprzeglo i gasze silnik to nic nie slychac a jak mam wcisniete sprzeglo to przy gaszeniu silnika slychac takie wlsnie lekkie stukanie. Oczywiscie wszystko okaze sie jak wyjme sprzeglo jednak chcialbym mniej wiecej wiedziec co to moze byc i na ile $ sie przygotowac. Auto ma przejechane podobno 205 tysiecy i ze stanu wyglada ze tak jest. Ksiazke mam do 2003 roku z przebiegiem 150 tysiecy wiec wszystko wydaje sie byc ok. Pozdrawiam i dzieki czarekj, za obszerna wypowiedz !
Czasami biegi wchodza normalnie i nie ma zadnych problemow, a czasami nie moge wrzucic biegu musze wtedy puscic sprzeglo i wcisnac jeszcze raz. Kolejna spawa jest taka ze po wcisnieciu sprzegla prawie zawsze slychac cykanie. Jak puszcze sprzeglo i gasze silnik to nic nie slychac a jak mam wcisniete sprzeglo to przy gaszeniu silnika slychac takie wlsnie lekkie stukanie. Oczywiscie wszystko okaze sie jak wyjme sprzeglo jednak chcialbym mniej wiecej wiedziec co to moze byc i na ile $ sie przygotowac. Auto ma przejechane podobno 205 tysiecy i ze stanu wyglada ze tak jest. Ksiazke mam do 2003 roku z przebiegiem 150 tysiecy wiec wszystko wydaje sie byc ok. Pozdrawiam i dzieki czarekj, za obszerna wypowiedz !
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
- Lokalizacja: lublin