Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] nietypowy problem z odpalaniem zimnego silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

[2.3 NG] nietypowy problem z odpalaniem zimnego silnika

Post autor: papaj » 25 gru 2009, 13:58

Witam wszystkich, otóż problem dotyczy tego ze jak był mróz nawet -18 to autko odpalało na tzw dotyk elegancko 1050 obr/min, nawet jak sobie zapomniałem i z dwa razy zostawilem zgaszone na LPG, (BLOS) ale przed mrozami, jak i teraz kiedy jest odwilz musze krecic z 5 sek i odpala tak jakby bez ssania, co sugerujecie?
ja na poczatek chciałbym przejzec instalacje el od czujnika do komputera (sterownika) tylko ze nie wiem jak te przewody przebiegają, przy czujniku i wtrysku rozruchowym poczyscilem styki,ale dalej juz nie a nie chcę nic zmajstrowac zle bo to wyglada tak jakby przez wilgoc gdzies nie stykało, pomóżcie bo to mi w koncu rozrusznik wykonczy

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 25 gru 2009, 21:43

wykręć wtryskiwacz i przekręć kluczyk - z wtryskiwacza powinno trysnąć paliwo w kształcie stożka
jeżeli nie to do wymiany wtr...bądź czujnik który go uruchamia.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 26 gru 2009, 00:36

no prawie mu pomogles....
o ile to NG z nowsza generacja k-jeta bez warmupa to:
przyczyn moze byc kilka

1-niesprawny czojnik ECU 2 PINY
2-wtrysk rozruchowy
3-powylamywane od temperatury i starosci piny we wtyczkach od wtrysku rozruchowego, czojnika temperarury
4-profilaktyka posprawdzas przewody laczenia i wszystko wkolo dolotu

1- czujnik powinien miec ok 3->3.7 ohm temp pokojowa miedy pin 1 obudowa miedziana czojnika i podobna wartosc pin 2 obudoa
2- tak jak juz kolega wyzej pisal ale proponuje sprawdzic na zimnym silniku lib podlaczyc zewnetrzne 12v na wykreconym czojnku i powinna ci poleciec mgielka paliwa
3- przejzec wyczyscic wymienic...

to tylko na poczatek jak nie pomoze tzreba sie zaglebic..

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 26 gru 2009, 11:59

na początek proste rzeczy.
tak jak piszesz trol-po co się zagłębiać
może na początek sprawdzić czy do wtryskiwacza dochodzi napięcie 12v poprzekręceniu stacyjki-silnik zimny

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 27 gru 2009, 23:46

chyba dochodzi skoro przy -18 auto pali za pierwszym razem wrecz wzorowo, posprawdzam to wszystko jeszcze raz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl