Witam, przeszukałem forum i nie znalazłem niestety żadnego tematu który odpowiedziałby mi na moje pytania. Wczoraj stała ie smutna rzecz, padł mi silniczek jak w temacie, rozebrałem go dziś i okazało się ze poszły główne panewki na wale. Nie chce mi się bawić z naprawa czy tez z regeneracja wie chce zmienić na inny silnik. Z tego co zauważyłem to nie ma zbytnio takich na rynku. Mam wiec kilak pytań.
1. Jeśli mam lpg I generacji to co musiałbym zrobić żeby działało ok p z silnikiem na pełnym wtrysku ale mechanicznym?
2. Jaki silnik byłby do tego dobry, tzn żwawy ale i ekonomiczny podobnie jak mój 1,6 (moze mieć więcej koników ?
3. Od jakich samochodów mógłbym włożyć silniki do mojej Audiczki bez większych kombinacji?
[80 b3 1,6 PP] Padł i co dalej...?
[80 b3 1,6 PP] Padł i co dalej...?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 12:00 przez zakator, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przy zmianie silnika na silni na mechanicznym wtrysku instalacja LPG to byłoby twoje najmniejsze zmartwienie, wystarczy zmienić mikser. Ale przekładanie wiązek zdobywanie różnych pierdół których będzie brakować nie wspominam o kosztach byle g... z które na szrocie trzeba będzie płacić grube $$$.zakator pisze:1. Jeśli mam lpg I generacji to co musiałbym zrobić żeby działało ok p z silnikiem na pełnym wtrysku ale mechanicznym?
Ja miałem do osprzętu włożony inny 1.8 poczytaj w tym temacie: https://audi80.pl/80-b3-16-pp-zamian ... t33746.htmzakator pisze:2. Jaki silnik byłby do tego dobry, tzn żwawy ale i ekonomiczny podobnie jak mój 1,6 (moze mieć więcej koników ?
Innych aut grupy VAG z tamtego okresu, tylko że będziesz musiał zmienić miskę olejową i ewentualnie smok olejowy bo tylko audi miało silnik umieszczony podłużnie.zakator pisze:3. Od jakich samochodów mógłbym włożyć silniki do mojej Audiczki bez większych kombinacji?
I uważaj bo jak kupisz silnik od silnika który nie miał mechanicznej pompki paliwa to możesz mieć problem bo w takich silnikach nie zawsze występowała krzywka napędzająca tą pompkę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Prawdopodobnie jeszcze smok olejowy jest inny w silniku montowanym poprzecznie.zakator pisze:Znalazłem silnik od seata toledo, prawie identyczny, musiałbym zmienić jedynie miske olejowa zeby podeszła do mojego no i pobawic sie z przełozeniem komputera od wtrysku.
Albo załóż swój gaźnik jeśli nie podejdzie sam to z kolektorem od PP. Tylko możesz, ale nie musisz mieć problem z napędem mechanicznej pompki paliwa.
Ja miałem zamiar montować do mojego PP wtrysk jednopunktowy i wstępnie ustaliłem że kosztowały by mnie to 400-500 za: elektryczna pompa paliwa+zespół wtryskowy+ECU+wiązki z VW Golfa II. Jeśli chcesz tanio znaleźć taki zestaw to uderz na forum VW Golfa, po wrzuceniu ogłoszenia spokojnie dostaniesz kilka ofert.
Diesla nie wymagającego natychmiastowego remontu w rozsądnych pieniądzach będzie trudniej znaleźć niż silnik benzynowy. Co do mocy to 1.6 z turbiną jest mocniejsze niż PP bo ma aż 80KM a bez turbinki ma 54KM.zakator pisze:A co powiecie o dieslach? Maja mniej mocy (te 1,6 oczywiscie) ale moze sie opłaca. Moze ktos powiedziec jkaby on sie sprawował?
[ Dodano: 2009-12-29, 15:59 ]
I popraw temat korzystając z przycisku przy pierwszej wiadomości bo temat poleci do kosza :!:
Już poprawiłem, dzięki.
Kolega miał właśnie 1,6 diesel w dużym fiacie i silnik miał mało mocy niestety ale za to spalanie poniżej 5l/100 co było fenomenalne. Boje się tylko ze kupie jakiegoś rupcia totalnego, dodatkowo tez zależy mi na względnej dynamice. Już przy moim starym PP miałem problemy z wyprzedzaniem bo stracił w ostatnich miesiącach moc i nie był taki zrywny wiec myślę ze jak diesel ma około 15KM mniej to może być gorzej.
A co do wymiany smoka w pompie to tego się aż tak nie boje, gorzej z pompka ale może zastosowałbym elektryczna.
[ Dodano: 2010-01-02, 17:02 ]
I mój problem zostal własnie rozwiązany, znalazłem na szrocie samochód z silnikiem 1,8 tez na gaźiku i zamieiłem. Dzis pierwszy raz odpaliłem i jak narazie chodzi w miare ok:).
Dziekuje wszystkim za porady:)
Kolega miał właśnie 1,6 diesel w dużym fiacie i silnik miał mało mocy niestety ale za to spalanie poniżej 5l/100 co było fenomenalne. Boje się tylko ze kupie jakiegoś rupcia totalnego, dodatkowo tez zależy mi na względnej dynamice. Już przy moim starym PP miałem problemy z wyprzedzaniem bo stracił w ostatnich miesiącach moc i nie był taki zrywny wiec myślę ze jak diesel ma około 15KM mniej to może być gorzej.
A co do wymiany smoka w pompie to tego się aż tak nie boje, gorzej z pompka ale może zastosowałbym elektryczna.
[ Dodano: 2010-01-02, 17:02 ]
I mój problem zostal własnie rozwiązany, znalazłem na szrocie samochód z silnikiem 1,8 tez na gaźiku i zamieiłem. Dzis pierwszy raz odpaliłem i jak narazie chodzi w miare ok:).
Dziekuje wszystkim za porady:)