Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8] duszenie sie a teraz brak iskry.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

[80 B3 1.8] duszenie sie a teraz brak iskry.

Post autor: klife » 29 gru 2009, 22:38

Desperacja osiagnela u mnie maksymalny pozniom...ale po kolei. Od 2 dni autko przy dodaniu gazu z niskich obrotow lekko sie przyduszalo jakby nie dostalo iskry albo nie chodzil jeden cylinder. Poza tym bylo ok. Dzis pogorszylo sie i nasililo do tego stopnia ze trzeba bylo jezdzic z obrotami powyzej 2.500 zeby sie nie dusil, potem na gazie juz sie nie dalo jezdzic, przelaczylem na benzyne i objawy byly slabsze ale tez postepowaly z czasem i tylko przy dodawaniu gazu, przy stalej predkosci auto zachowywalo sie normalnie, przy bardzo wysokich obrotach powyzej 3.500 w czasie jazdy tez.
Poczyscilem kable, swiece, kopulke i palec styki na cewce mimo ze wszytko bylo czyste i niedawno wymienione(poza cewka) wyjezdzajac po czyszczeniu po ujechanym kilometrze dusil sie coraz bardziej i padl. Nie ma iskry na kablach. Zeby bylo ciekawiej jakas godzine wczesniej na 3 min sie naprawilo i jezdzil normalnie...

Czy takie stopniowe objawy wskazuja na cos konkretnego?

SZELA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 24 mar 2007, 12:45

Post autor: SZELA » 29 gru 2009, 23:22

Podłączę się do tematu. Ok pół godziny temu po powrocie z pracy wysiadłem z auta żeby otworzyć garaż i audik zgasł. Nie odpala, nie ma iskry. B3 1,8 gaźnik.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 gru 2009, 08:36

Koledzy sprawdzie czujnik Halla oraz moduł zapłonowy znajdujacy sie pod plastikiem z lewej strony przy drzwiach.

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 30 gru 2009, 11:08

Wyczytalem ze do sprawdzenia jest cewka, modul, czujnik albo przekaznik nr 30....mialem nadzieje ze te objawy wskaza konkretniej na ktores z nich.

Mam pod reka b3 tez 1.8 ale wtrysk, czy mozna na probe poprzekladac te czesci? Czy sa takie same? zaoszczedzilo by to czasu i pieniedzy napewno.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2009, 13:23

klife pisze:przekaznik nr 30....
Przekaźnik 30 tylko przy silniku ABK
klife pisze:Mam pod reka b3 tez 1.8 ale wtrysk, czy mozna na probe poprzekladac te czesci? Czy sa takie same?
Prawdopodobnie będą części takie same, jeźli będziesz przekładał moduł sprawdź czy ma takie same numery, cewka jest bardziej uniwersalna.

A tu masz opis jak sprawdzić poszczególne części układu zapłonowego
Spróbuj podłączyć żarówkę pod oba wejścia cewki (za modułem) i sprawdzić czy przy odpalaniu będzie migać. Najlepiej jakbyś zdobył cewkę od elektronicznego zapłonu z jakiegokolwiek auta nawet Poloneza i podłączył tylko uzwojenie pierwotne a do wyjścia jakąś świecę żeby sprawdzić czy będzie iskra. Jeśli będzie to prawdopodobnie moduł masz dobry. Sprawdź też czy czujnik Halla nie zawiódł. Zdejmujesz wtyczkę przy aparacie zapłonowym i w środkowy pin we wtyczce podajesz na chwilę minus, przy zaprzestaniu jego podawania cewka powinna wyzwolić iskrę.
Możesz też spróbować sprawdzić czy z Halla wychodzi sygnał masy na środkowym pinie (boczne to plus i minus które go zasilają). Ale używaj do tego tylko miernika bo jeśli podłączysz do niego żarówkę (nawet małą) z plusem to możesz go uszkodzić.
Pamiętaj żeby cewka nie pracowała bez świecy albo z wyjściem nie połączonym z masą bo w ten sposób można uszkodzić moduł.

SZELA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 24 mar 2007, 12:45

Post autor: SZELA » 30 gru 2009, 16:52

WOJTEK26 pisze:Koledzy sprawdzie czujnik Halla oraz moduł zapłonowy znajdujacy sie pod plastikiem z lewej strony przy drzwiach.
W moim przypadku uszkodzony był właśnie ten moduł.
Autko już sprawne.

Na naszym forum wyczytałem,ze czujnik Halla można sprawdzić po tym czy miga dioda. Czy chodzi o tą diodkę na module?
https://audi80.pl/b3-ru-brak-iskry-vt10205.htm post Kolegi Romeo.
U mnie ta dioda nie miga mimo,że auto pracuje.

Dziękuje Koledzy za pomoc.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2009, 17:10

SZELA pisze:Na naszym forum wyczytałem,ze czujnik Halla można sprawdzić po tym czy miga dioda. Czy chodzi o tą diodkę na module?
https://audi80.pl/b3-ru-brak-iskry-vt10205.htm post Kolegi Romeo.
U mnie ta dioda nie miga mimo,że auto pracuje.
Na module nie ma żadnej diody (chyba), w temacie do którego dałeś link kolega podłączył diodę pod wtyczkę od czujnika halla, dokładniej pod kabel którym idzie impuls oraz plus (trzeba pamiętać że dioda LED działa tylko jak poda się jej na odpowiednie nóżki plus i minus).

[ Dodano: 2009-12-30, 17:13 ]
Można też użyć miernika ale wtedy trzeba powili kręcić silnikiem pchając na wysokim biegu lub pokręcając wał ponieważ multimetry mają dużą bezwładność. Ale w ten sposób można sprawdzić czy hall działa poprawnie bo powinno się pojawiać ~12V i kręcąc dalej powinno spadać do zera.

SZELA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 24 mar 2007, 12:45

Post autor: SZELA » 30 gru 2009, 17:26

Mam taki moduł http://www.tav-autoverwertung.de/shop/S ... -905-351-D i jak się przyglądałem to przy literze T (w nazwie Telefunken) jest na nim jakaś diodka. Myślałem,że o to o nią chodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl