Desperacja osiagnela u mnie maksymalny pozniom...ale po kolei. Od 2 dni autko przy dodaniu gazu z niskich obrotow lekko sie przyduszalo jakby nie dostalo iskry albo nie chodzil jeden cylinder. Poza tym bylo ok. Dzis pogorszylo sie i nasililo do tego stopnia ze trzeba bylo jezdzic z obrotami powyzej 2.500 zeby sie nie dusil, potem na gazie juz sie nie dalo jezdzic, przelaczylem na benzyne i objawy byly slabsze ale tez postepowaly z czasem i tylko przy dodawaniu gazu, przy stalej predkosci auto zachowywalo sie normalnie, przy bardzo wysokich obrotach powyzej 3.500 w czasie jazdy tez.
Poczyscilem kable, swiece, kopulke i palec styki na cewce mimo ze wszytko bylo czyste i niedawno wymienione(poza cewka) wyjezdzajac po czyszczeniu po ujechanym kilometrze dusil sie coraz bardziej i padl. Nie ma iskry na kablach. Zeby bylo ciekawiej jakas godzine wczesniej na 3 min sie naprawilo i jezdzil normalnie...
Czy takie stopniowe objawy wskazuja na cos konkretnego?
[80 B3 1.8] duszenie sie a teraz brak iskry.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przekaźnik 30 tylko przy silniku ABKklife pisze:przekaznik nr 30....
Prawdopodobnie będą części takie same, jeźli będziesz przekładał moduł sprawdź czy ma takie same numery, cewka jest bardziej uniwersalna.klife pisze:Mam pod reka b3 tez 1.8 ale wtrysk, czy mozna na probe poprzekladac te czesci? Czy sa takie same?
A tu masz opis jak sprawdzić poszczególne części układu zapłonowego
Spróbuj podłączyć żarówkę pod oba wejścia cewki (za modułem) i sprawdzić czy przy odpalaniu będzie migać. Najlepiej jakbyś zdobył cewkę od elektronicznego zapłonu z jakiegokolwiek auta nawet Poloneza i podłączył tylko uzwojenie pierwotne a do wyjścia jakąś świecę żeby sprawdzić czy będzie iskra. Jeśli będzie to prawdopodobnie moduł masz dobry. Sprawdź też czy czujnik Halla nie zawiódł. Zdejmujesz wtyczkę przy aparacie zapłonowym i w środkowy pin we wtyczce podajesz na chwilę minus, przy zaprzestaniu jego podawania cewka powinna wyzwolić iskrę.
Możesz też spróbować sprawdzić czy z Halla wychodzi sygnał masy na środkowym pinie (boczne to plus i minus które go zasilają). Ale używaj do tego tylko miernika bo jeśli podłączysz do niego żarówkę (nawet małą) z plusem to możesz go uszkodzić.
Pamiętaj żeby cewka nie pracowała bez świecy albo z wyjściem nie połączonym z masą bo w ten sposób można uszkodzić moduł.
W moim przypadku uszkodzony był właśnie ten moduł.WOJTEK26 pisze:Koledzy sprawdzie czujnik Halla oraz moduł zapłonowy znajdujacy sie pod plastikiem z lewej strony przy drzwiach.
Autko już sprawne.
Na naszym forum wyczytałem,ze czujnik Halla można sprawdzić po tym czy miga dioda. Czy chodzi o tą diodkę na module?
https://audi80.pl/b3-ru-brak-iskry-vt10205.htm post Kolegi Romeo.
U mnie ta dioda nie miga mimo,że auto pracuje.
Dziękuje Koledzy za pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na module nie ma żadnej diody (chyba), w temacie do którego dałeś link kolega podłączył diodę pod wtyczkę od czujnika halla, dokładniej pod kabel którym idzie impuls oraz plus (trzeba pamiętać że dioda LED działa tylko jak poda się jej na odpowiednie nóżki plus i minus).SZELA pisze:Na naszym forum wyczytałem,ze czujnik Halla można sprawdzić po tym czy miga dioda. Czy chodzi o tą diodkę na module?
https://audi80.pl/b3-ru-brak-iskry-vt10205.htm post Kolegi Romeo.
U mnie ta dioda nie miga mimo,że auto pracuje.
[ Dodano: 2009-12-30, 17:13 ]
Można też użyć miernika ale wtedy trzeba powili kręcić silnikiem pchając na wysokim biegu lub pokręcając wał ponieważ multimetry mają dużą bezwładność. Ale w ten sposób można sprawdzić czy hall działa poprawnie bo powinno się pojawiać ~12V i kręcąc dalej powinno spadać do zera.
Mam taki moduł http://www.tav-autoverwertung.de/shop/S ... -905-351-D i jak się przyglądałem to przy literze T (w nazwie Telefunken) jest na nim jakaś diodka. Myślałem,że o to o nią chodzi.